HTML

Viktoriánus Blog

A magyarországi (első és második) Viktoriánus korszak érdekességeiről, különös tekintettel a két korszak névadójára.

Friss topikok

Linkblog

2015.01.02. 22:36 viktorianus

És még 5000: Budapest nem része Pest megyének

Kíváncsi vagyok, hogy mennyi idő alatt jönnek rá a megyei matrica rendszer kiagya(tlan)lói, hogy Budapest nem része Pest megyének. (Jó, mondjuk arról sincs fingjuk, hogy Szászhalombatta nevű település sincs hazánkban, de hát ahol Schmitt doktor álamfő lehet, ott ez még simán belefér.)

aaa_16.jpg

Amikor majd rájönnek, hogy a főváros után még egyszer 5000 Forintot lehet lenyúlni, akkor automatikusan bírságolni fogják azokat, akik (a nem is létező) matrica nélkül használták január 1. óta a budapesti fizetős útszakaszokat? Vagy nagylelkűen "csak" kezelési költséget kell majd fizetniük?

És mennyi idő után fog eszükbe jutni, hogy mennyivel igazságosabb lenne, ha megyénként eltérő összegű lenne a matrica díja? Hiszen Pest megyében sokkal több fizetős útszakasz van, mint mondjuk Veszprém megyében. Pest megyében szedhetnének akár 16.980 Forintot is évente, vagy akár 76.500-at is. (Agyműködésükbe belefér.) Veszprém megyében meg csak 450 Forintot. A lakájmédiának meg elegendő lenne csak az utóbbiról beszámolnia.

A BékePride résztvevői - akik most csak annyit fognak fel, hogy az eddigi 43 ezer Forint helyett elég lesz 5-10-15 ezer Forintot fizetni az autópálya használatért - úgy sem értik meg, hogy nem önmagában a megyei matrica kitalálásával van a baj. Semmiféle düh nem lenne az emberekben, ha az eddig is fizetős utakra találták volna ki ezt a megoldást. A baj azzal van, hogy olyan utakon is fizetni kell, ahova egy normális országban inkább ráterelni igyekeznének a forgalmat, és nem leterelni onnan. És persze leginkább azzal, hogy megint azt érzik, hogy jól átbaszták a Zembereket. És azzal is, hogy meg akarták szavazni, hogy saját maguk után közpénzből lehessen fizetni ezt a díjat...

Hiába: Magyarország egy hungarikum.

178 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://viktorianus.blog.hu/api/trackback/id/tr957035147

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Amerikai zsoldosokkal erősítene a liberális baloldal a tüntetéseken? 2015.01.04. 11:13:03

Három busznyi civil ruhás, fegyveres amerikai katona érkezett december közepén az országba. Ukrán kísérőjük lelőtt két ukrán tisztet a Luzsanka-Beregsurány közúti határátkelőhöz vezető útszakasz egyik ellenőrzőpontján, mert nem akarták engedni a buszok...

Trackback: Nem kellene ezeket a folyamatos hazaárulás miatt betiltani? 2015.01.04. 11:09:17

Támadást hirdettek a saját hazájuk ellen. EP-képviselőik a lehető legtöbb külföldi politikust rá akarják venni, hogy a lehető legrosszabb véleménnyel legyen hazánkról a nemzetközi sajtóban és minden egyéb fórumon, ahol megfordulnak - tudtuk meg nyilatk...

Trackback: Az ötezer forintos ötlet 2015.01.04. 09:03:35

Az megvan, hogy ha Dunavecse átkérné magát  Fejér megyébe, akkor az M8 híd éves matricája már csak 5000 forintba kerülne? Az ötlet máshol is alkalmazható, a fél ország hálás lenne pl. Balatonakarattyának, és ők még választhatnának is Somogy és Fejér k...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yotta 2015.01.04. 15:19:20

@fehérfarkas: "A városok a saját bevezetőútjaikat és elkerülő útjaikat nem azért fejlesztették, hogy a saját lakosaikkal szúrjanak ki, hanem a növekvő forgalom miatt tették meg ezeket a fejlesztéseket."

OFF:
Nem egészen! Előszöris nem hiszem, hogy ma Magyarországon beszélhetünk arról, hogy városok fejlesztettek volna utat!
Utak kellenek az emberek és az áruk mozgatásához, települések elérhetőségének megkönnyítésére az élet és a gazdaság rendszerhez csatolásához. Többnyire központi "akarat" dönti el e hatalmas beruházások helyét, idejét a ráfordítható pénzektől függően. (Most azzal nem foglalkoznék, hogy biztos mindenre lenne mindenkinek eggyel jobb ötlete)

"Én 4 kontinensen jártam több mint 20 országban, és azt látom, hogy Magyarország főleg az elmúlt 4 évben rohamosan kezdett nemcsak lecsúszni, hanem visszafejlődni a régmúltba (és nemcsak technológiailag, hanem mentálisan, gondolkodásmódban is!!!), míg Ázsiában ezerrel fejlődnek előre és modernizálódnak."

Én ezt nem így látom: az igazság szerintem az, hogy bekövetkezni látszik az a szörnyű jóslat, hogy a rendszerváltáskor, majd azután szétlopott javak miatt ebből az országból ezzel az emberanyaggal többé nem lehet mondjuk Ausztria felé közelíteni.

Nem tudom érzed-e, hogy a hangsúly az "emberanyagon" van, mert tízmillió adócsaló országa vagyunk és ez nem vagy nem csak a hatalmon múlik... - de ez a topik nem erről szól.
ON.

NemNick 2015.01.04. 15:20:05

@Csaba Szikora: te mekkora orbitális hülye vagy...
Bocs, nézz utána nyugodtan, nem szoktam ilyen erősen nyitni - de ez a butaság nem mérhető, csak logaritmikus skálán...

Róbert Ró 2015.01.04. 15:24:40

@fehérfarkas: Ennyire okos ne legyél màr a nyàri szabadsàgolàsnâl jön rà az àllam hogy ennyi hülye van ebbe az orszàgba is mint te aki egy hétvégére is megveszi az éves matricat 5 megyére mert nem fogja fel hogy a 10 napos is jo mindenhova mint eddig szóval ha Győrből elmész Debrecenbe egyszer egy évbe mondjuk a viràgkarnevàlra ne vegyél 10 megyeit hanem vegyél egy 10 naposat ahogy eddig de tudod mit vedd meg az összes megyeit mert erre szàmitanak ebből lesz X milliard többlet az ilyenek okosokból hogy egy ilyen dolgot nem ért meg

fehérfarkas 2015.01.04. 15:28:16

@yotta:
Azért én a 4 kontinensen és több mint 20 országban való megfordulásom alkalmával láttam olyan országokat, ahol a kormányok ténylegesen fejlesztették az infrastruktúrát, oktatást, egészségügyet. :)
Sőt, nemcsak fejlesztették, hanem olyan dinamikával fejlesztették, hogy magyar mércével nézve az már a valódi tündérmese (nem a Matolcsy féle tündérmesére gondolok!!!).

És ez azért durva, mert amikor először jártam Egyiptomban, ami ugye egy afrikai ország és eléggé elmaradottnak szokták mondai... na, ott a Delta vidéket beautózva és bebuszozva (helyi járatokkal), hát,ööö,öööö,ööö...
szóval Kairó középosztálybeli városrészeit, meg a Kairó-Alexandria, és a Kairó-Iszmailija közti részt inkább éreztem EU tagállamhoz méltónak mint Magyarországot.
(igaz, Kairótól délre nagyon nagy az elmaradottság és szegénység, de a Delta vidéke nem véletlenül Afrika 2. legiparosodottabb területe Dél-Afrika iparvárosai után)
De Egyiptom Delta vidéke semmi Törökországhoz képest. Amit Isztambúl-Bursza közti szakaszon láttam, öööö... állkapocs földre hullik és ott is marad. Abba már nem megyek bele, mert az már a sci-fi kategória. Malajziáról és Szingapúrról még egy szót sem említettem.
És direkt nem nyugati országokat említettem, amelyeket alapból fejlettnek tartunk.

NemNick 2015.01.04. 15:29:21

@yotta: "mert tízmillió adócsaló országa vagyunk "

Éppen ezért nem a nevetségességig kellene tolni az adómértéket (és a vele járó cseszegetést - a vállalhatatlan határidőktől, a fordított bizonyítási terheken át a remek, piacon-nem.is-létező pénztárgépekig...) hanem egy tolerálható szintre belőni.
Tolerálható módon.

Példa: BKV jegyár-csökkentés. Az olcsóbb jegyek ellenére nőtt a bevétel? Igen.
Példa II.: Mekkora hívószó volt a söralátét-duma, anno.
Emléxik még rá valaki? Pedig sok szavazatot hozott.
Az agyonbonyolított, sok esetben direkt nem világos, bevallottan lehúzásra kiépített rendszer maradt.

Ennyi. Senki sem szeret csalni, sumákolni - de van az a szint, amikor nem tudsz másként élni.
Nem gyarapodni, előrejutni, fejlődni - csak élni.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2015.01.04. 15:31:56

Jézusom mennyi sötét ember van, aki nem olvas, nem értelmez, csak hápog :)

yotta 2015.01.04. 15:32:14

@fehérfarkas: "Az az indok, hogy ez a külföldi átmenőforgalom miatt kell bevezetni, hogy a magyarokat az átmenő külföldi forgalom elől, és ha már a külföldiek rajtunk keresztül közlekednek akkor fizessenek az úthasználatért azért hazugság"

Az indokokról történő polémia mindössze a hisztériakeltés és hatalom szerzés/elvesztés.

A legnagyobb szemétség a kérdés feltevése, hiszen a hatalom feladata amióta a világ a világ az adók kivetése, beszedése. Ezt a demokrácia létrejötte sem változtatta meg. Az, hogy a népet milyen eszközökkel manipulálva játsszák a politikusok hatalmi játékukat, az egy másik kérdés és az is mennyire veszünk benne részt. Aki azt kérdi, egybizonyos sarc mire kell, nyilván tudja a választ: akármire, de azért jól eldühöng egy ilyen kérdésre adott kényszer válaszon...

fehérfarkas 2015.01.04. 15:37:25

@yotta: "Én ezt nem így látom: az igazság szerintem az, hogy bekövetkezni látszik az a szörnyű jóslat, hogy a rendszerváltáskor, majd azután szétlopott javak miatt ebből az országból ezzel az emberanyaggal többé nem lehet mondjuk Ausztria felé közelíteni.
Nem tudom érzed-e, hogy a hangsúly az "emberanyagon" van, mert tízmillió adócsaló országa vagyunk és ez nem vagy nem csak a hatalmon múlik... - de ez a topik nem erről szól."

Ez nem mond ellent annak amit írtam a világ más országairól. Nyilván nem azokhoz hasonlítom Magyarországot, amelyek hozzánk hasonlóan nem tudnak fejlődni rendesen. Miért? Azért mert azt szeretném, ha Magyarország is fejlett ország lenne.
Ezért fáj az, amikor a korábban leszólt keleti országokat, mint Egyiptom (igaz ott ez a Delta vidékre érvényes csak), Törökország, Jordánia, Malajzia, Indonézia, Mexikó, Brazília rohamosan fejlődni látom, miközben a saját hazámat pedig Bulgáriához, Örményországhoz látom közeledni.
Görögország és Örményország között az a különbség, hogy az örmények nem kapnak hatalmas EU-s támogatásokat, de a 2 ország mégis ugyanazon a szinten van: a hatalmi elit az összes pénzt ellopja és szinte sem sem fejlesztenek.
Svájcban élő rokonom szerint Magyarországtól az összes EU-s támogatást meg kellene vonni, mert felháborítja, hogy a magyarok (kormány + a szavazói) azokat szidják folyton, akik az országot pénzügyileg támogatják. Szerinte aki a támogatóját szidja, az nem érdemli meg a támogatást. Mert szerinte a magyaroknak csak a pénz kell, de érte nem akarnak semmilyen kötelezettséget sem teljesíteni.

yotta 2015.01.04. 15:39:56

@NemNick: "Példa II.: Mekkora hívószó volt a söralátét-duma, anno.
Emléxik még rá valaki? Pedig sok szavazatot hozott."

Ha Te vagy bárki bebizonyítja, hogy ez a duma akár egy fél szavazatot is hozott, az előtt megemelem a kalapom.

"Ennyi. Senki sem szeret csalni, sumákolni - de van az a szint, amikor nem tudsz másként élni.
Nem gyarapodni, előrejutni, fejlődni - csak élni."

Na, látod, tulajdonképpen ez a lényeg: ideológia már meg van!
Nem tudom, hogyan kellene megváltozni, de azt mindenkinek látnia illene, hogy amíg okkal, ok nélkül fenti soraid érvényesek, addig nincs kilábalás; az elkövetkező kormányok a nélkülünk tovább rontják majd a helyzetet.

fehérfarkas 2015.01.04. 15:43:06

@yotta:
Nem azzal van baj, hogy adót kell fizetni, hanem a mértékével és túlbonyolítottságával.
Vannak országok, ahol kisebb az adó mértéke, és egyszerűbb a rendszere is. Ráadásul sokkal nagyobb arányban fizetik be az emberek.
Az általunk magyarok által sokat szidott USA ilyen.
Én nagyon sokat bírálom az USA külpolitikáját, de vannak dolgok amiket el lehetne tanulni tőlük, mint pl. a kisebb adóterheket és egyszerűbb adórendszert.
De a nagyon durva az, hogy a túlbürokratizált török adórendszer is egyszerűbb a magyarénál, ráadásul sokkal kisebbek az adóterheik.
(pedig a török bürokrácia az olaszhoz hasonlóan "világhíres", és szitokszóként szokták használni - de a valóságban a magyarhoz képest mégis egyszerűbb és alacsonyabb terhelést jelent)

yotta 2015.01.04. 15:51:13

@fehérfarkas: "Svájcban élő rokonom szerint Magyarországtól az összes EU-s támogatást meg kellene vonni, mert felháborítja, hogy a magyarok (kormány + a szavazói) azokat szidják folyton, akik az országot pénzügyileg támogatják."

Én pedig azoktól vonnék meg minden beszólási jogot, akik azt merik mondani, hogy ezt az országot az EU támogatja!

NEEEEEEEEEEEEEMMMMMM! Mi része lettünk e rendszernek és az nekünk JÁÁÁÁÁÁR!

Akárki, akármit mond! Tudom, Orbán is ezt mondja és ez szálka sokak szemében, de aki támogatásról beszél az semmit nem ért. Pokoli és kőkemény üzletről van szó, semmi másról!

Ha másképp nem, hivatkozz rám legközelebb annak, aki itt támogatásról hablatyol, mert nem igaz. És ha netán olyasmit vonultat fel érvelésében, ami már majdnem meggyőz, gondolj a fejletlenek EU-hoz való csatlakozásának sokkal fontosabb járulékos következményeire is, ami miatt tulajdonképpen megéri nekik "támogatást" hazudva ordibálni!

Mondhatnám leegyszerűsítve azt is, hogy Németország egyetlen puskalővés nélkül érte el azt 2010-re, amit Hitler a második világháború következményeként elérni akart... (most nehogy a gázkamrák jussanak az eszedbe!)

yotta 2015.01.04. 15:55:30

@fehérfarkas: "Nem azzal van baj, hogy adót kell fizetni, hanem a mértékével és túlbonyolítottságával.
Vannak országok, ahol kisebb az adó mértéke, és egyszerűbb a rendszere is. Ráadásul sokkal nagyobb arányban fizetik be az emberek."

Igaz is, meg nem is! Szerintem az adóterhelések finom szétterítése miatt az Orbán-kormányra olyan sok panasz nem lehet.

"Én nagyon sokat bírálom az USA külpolitikáját, de vannak dolgok amiket el lehetne tanulni tőlük, mint pl. a kisebb adóterheket és egyszerűbb adórendszert."

Én viszont már elszoktam a példák felhozatalától, mert hajlamos az ember arra, hogy mindenünnen csak a jót importálná, közben pedig mindegyik egy-egy rendszer része, önmagában kiemelve egy új környezetben alkalmazva csak torzó születhet.

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2015.01.04. 15:59:47

"És azzal is, hogy meg akarták szavazni, hogy saját maguk után közpénzből lehessen fizetni ezt a díjat"

dehát ezt megszavazták, még az oly harcias ellenzéki képviselő urak is, vagy nem?

yotta 2015.01.04. 16:07:39

@mrbloodbunny: "dehát ezt megszavazták, még az oly harcias ellenzéki képviselő urak is, vagy nem?"

Tegyük hozzá, hogy mindeközben nem emelkedett a költségtérítés díja, tehát vagy erre költi vagy másra.

Nem beszélve arról, hogy szinte mindegyik képviselő az új rendszerrel jobban jár, hiszen egyiknek sem kell az eddigi 43 ezer HUF-os éves matricát megvennie, hanem mindegyik megússza három megyeiből...-ami 15e HUF/év...

Krumpli Bogart 2015.01.04. 16:16:15

@befano: "sic", azaz "így", nem pedig "sicc", azt a macskának mondjuk.

Krumpli Bogart 2015.01.04. 16:24:46

@Gour: Ne hülyéskedj! Ő nem természetes személy, hanem ezen a nicken futó fideszes bérkommentelő hadosztály. :))))

Krumpli Bogart 2015.01.04. 16:29:32

@Baszkikám: Azért, ha lenne vér a pucátokban, fél évre letennétek az autót (én már rég eladtam).
De mindig van hozzá ideológia, hogy miért KELL a kocsi.
Amíg ide el nem jut a magyar autós társadalom, addig fogják fejni.....

Polgári engedetlenség! Nem autózunk!Aztán nézzétek meg a büdzsét fideszeskéim!

Krumpli Bogart 2015.01.04. 16:31:34

@Diorella Queen: Hát igen, mert ugye a következő kormánynak is ebből jön majd az ellopható lé.

Sterbinszky Tivald 2015.01.04. 16:36:20

Jó kis poszt, csak felesleges volt megírni, gondolkodás nélkül.
Melyik út díjköteles Budapesten?
Azokban a megyékben, ahol nincs díjkötes szakasz, ott nem is lehet venni matricát, pl. Békés.

cleo 2015.01.04. 16:38:26

@Én is itt vagyok: mond már,hogy merre te nagyokos

Measurer 2015.01.04. 17:08:31

@Sterbinszky Tivald:
Az agglomerációban élőkhöz viszonyitva igazságosabb valóban csak a budapesti dugódij bevezetésével lesz majd a helyzet, ekkor már a budapesti szgk tulajdonosoknak is(nemcsak a tgk-jármű tulajdonosoknak) a pénztárcájukba kell nyúlni, ha a Hungária körút-budai körúton belüli területre akarnak behajtani.
buksza.postr.hu/700-forint-lehet-a-budapesti-dugodij

Törvény (törölt) 2015.01.04. 17:23:51

Van két példám, hogy miért is rossz a rendeszer:

Pista Budapestről Nyíregyházára megy az év minden második hétvégéjen D1-es kategóriás személyautóval. Neki megéri megvenni 5 megyematricát egész évre 25.000 Ft-ért. Ám csak akkor, ha az adott évben nem tervez az országban más irányba utazást.

Józsi szintén Budapestről Nyíregyházára megy de ő csak 8 alkalommal megy az évben a szintén D1-es kategóriás személyautójával. Veszi is a 10 naposat 8 alkalommal ami 23800 Ft. Szintén nem kíván egyéb utazást tenni az országban.

A kérdés ki koptatta többet az aszfaltot?
Miért igazságos ez a rendszer?
A kilométerarányos díj igazságosabb lenne-e?

torró 2015.01.04. 17:26:52

@Krumpli Bogart:
Te végig gondolod előbb amiről írni akarsz, vagy csak úgy spontán kipattan az Isteni szikra!? Hogy Te eladtad a verdát, az magán ügy. Amúgy meg tudod ha nem mész az "ótóddal", attól még az éves fizetni valódat be kell ám csengetni! Akkor? És még ezer dolog!
Posztra meg a kommentekre irányulva, nem hiszem el, hogy akik itt internetet használnak, írnak ide. Tényleg ennyire nem lehet ezt értelmezni? Mármint a rendeletet? Ti hány évesek vagytok? Látom van olyan aki un oka látogatást emleget, öreg én is Pestre járok az unokáimhoz! Én 68 éves fejjel 2 perc alatt levettem a lényeget. Csak hogy értse valaki.Én eddig 10 naposat vettem alkalmasint.Kb 10 alkalmat vegyünk.Mennyi az egy évre? Pár forint híján 30 rugó /ezer, ha valaki ezt sem értené/. 4 megyén megyek keresztül! Ha most megveszem inkább a 4 megyeit, na/?/ 20 rugó. Akkor hol itt a probléma. Ráadásul kitudom használni éven át a pályát, és nem bumlizok a falukon keresztül. Figyelve a táblákat, nehogy belefussak egy háromlábúba. DE HA NEM AKAROD MEGVENNI A MEGYEIT? OTT VAN? A? HAGYOMÁNYOS RÉGI MATRICA!! VERSTEHEN????ÉRTED MÁR???

Sterbinszky Tivald 2015.01.04. 17:31:04

@Measurer: igen, és? Melyik út díjköteles, ami miatt matricát kéne venni?

fehérfarkas 2015.01.04. 17:51:22

@yotta: "Én pedig azoktól vonnék meg minden beszólási jogot, akik azt merik mondani, hogy ezt az országot az EU támogatja!
NEEEEEEEEEEEEEMMMMMM! Mi része lettünk e rendszernek és az nekünk JÁÁÁÁÁÁR!
Akárki, akármit mond! Tudom, Orbán is ezt mondja és ez szálka sokak szemében, de aki támogatásról beszél az semmit nem ért. Pokoli és kőkemény üzletről van szó, semmi másról!"

Ha már üzlet, akkor az üzletben mindkét fél ad valamit, aminek az értéke hasonló. Ettől mi most nagyon messze vagyunk. Az meg nem érv, hogy hány tudóst meg művészt adtunk a világnak meg Európának évtizedekkel ezelőtt.
Meg ezt ráadásul ők is elmondhatják, hogy ők mennyi tudóst és művészt adtak.
És ha már üzlet, akkor Keletről indult ki, ott jöttek létre az első nagy kereskedővárosok és birodalmak, és nagyon jól tudják mi az az üzlet. Ha az EU-val szemben a keleti országokkal próbálnánk meg eljátszani amit Orbán csinál, akkor ők már rég megvonták volna a támogatást tőlünk. Ha nem tetszik az ő szabályrendszerük, akkor a pénzüket sem kell elfogadni - ha meg elfogadjuk, akkor meg tartsuk be a szabályrendszerüket. Úgy, ahogy írod, ez kő kemény üzlet.
És sajnos Orbánisztán az, amelyiknek más pénze kell, de a szabályokat nem akarja betartani, ráadásul a pénzt adók ellen akar szabadságharcolni. Ezt sehol a világban nem díjazzák a gyenge EU-n kívül. Próbálnánk ezt a kínaiakkal vagy az olajmonarchiákkal eljátszani, és a pénzcsapok abban a pillanatban elzáródnának.

fél(re)értelmiségi 2015.01.04. 17:55:25

@Róbert Ró: De! Aki eddig vette az éves matricát, minden különösebb taktikázgatás és gondolkodás nélkül keresztbe-kasul cikázhatott Magyarország ÖSSZES fizetős útján. Most pedig evvel a remek propaganda megye matricával EGY viszonylatra vesz éves jogosultságot, az összes többi irányba ugyanúgy fizet,(az esetleges más irányokba nem érvényes megye matricája MELLÉ) mint korábban. Ne legyen már úgy beállítva, hogy jan. 1-től olcsóbban lehet Magyarországon gyorsforgalmi utakon autózni. Hogy lehetene ha TÖBB szakaszt tettek fizetőssé a korábbinál. És vannak olyan szakaszok, a hidakról nem is beszélve, amik nem egy már korábban fizetős úthálózathoz csatlakoznak, hanem a "semmi" közepén pár száz méter, esetleg néhány km és emiatt kell értük minimum egy tíznapos vagy egy megyei matricát venni. Illetve maradtak olyan szakaszok, amelyek ugyan (kényszerből) ingyenesek, pl. M0 déli szektor, de egy jelentős részén csak fizetős útra lehet kihajtan róla. Ez ebben a legdurvább.

Törvény (törölt) 2015.01.04. 17:58:52

@torró:

Már csak az a kérdés, hogy ki fizeti a révészt.
Ugyanis, ha sokan jól járnak és sokan rosszul járnak és az utóbbiak egy része inkább nem vesz semmit, akkor adódik a kérdés.
A költségvetésbe az útdíjból remélt 50 milliárd bevétel honnan lesz meg?

Őszintén az a tragikomédia, hogy a kormány ebből 50 milliárdot akar szerezni, amikor teljesen feleslegesen pumpálnak több ezer milliárd forintot a halott magyar labdarúgásba stadion címszó alatt. Foci nem stadiontól lesz, Puskás idejében sem a stadionban keletkezett, hanem a grundon.

duwad 2015.01.04. 17:59:20

Miért?
Volt olyan, aki azt hitte, hogy a veszteségért vezette be Orbanisztán az új rendszert?

fehérfarkas 2015.01.04. 18:02:34

@Measurer:

A dugódíj értelme nem a további sarcolás, hanem a belváros/belső kerületek forgalomcsökkentése, hogy akinek nem muszáj, az ne autóval menjen oda be, hanem tömegközlekedéssel vagy kerékpárral.
Igaz, jobb országokban olyan a kerékpárút-hálózat, meg a tömegközlekedés megszervezése, hogy vannak nagy ingyenes (vagy nagyon olcsó) valódi(!!!) P+R parkolók. És ott nem azt nevezik P+R-nek, hogy egy korábbi murvás parkolót bekerítenek és kitesznek a konténert a bejárathoz egy biztonsági őrrel, aki a korábban ingyenes helyén díjat szed.
(vagy egy másik tipikus magyarosch megoldás a Határ úti P+R, ahol a korábbi murvásat leburkolták és felfestették a parkolóhelyeket, de úgy, hogy kevesebb lett a parkolóhely, mint azelőtt volt - vagyis kevesebben tudnak P+R parkolót igénybe venni mint korábban, ráadásul azt is már csak fizetősen)

Az elkerülőutak, és a dugódíjak értelme ugyanaz: a városok belső zsúfolt részeinek forgalomcsökkentése, hogy élhetőbb, kevésbé zsufolt, kevésbé szmogos legyen. Aki az elkerülőutakra sarcdíjat vet ki, meg aki a dugódíjat is sarcolásból akarja bevezetni, az pont a lényegét nem érti az egésznek. Az igazi magyarosch (így sch-val) mentalitású, akinek még az Osztrák-Magyar Monarchia is túl modern, Széchenyi pedig meg magának a Sátánnak számít a modernizációs és európanizálós törekvéseivel.

Törvény (törölt) 2015.01.04. 18:03:42

Azt sem tarom igazságosnak, amennyiben megveszem a Pest megyei matricát és aztán egy 10 naposat mert el kell mennem Zalaegerszegre, akkor a Pest megyeit kétszer fizettem ki.

torró 2015.01.04. 18:04:27

@fehérfarkas:
Amiben egyetértünk! Azonban Tudod hogy ez Orbán részéről abszolút kommunikációs trükk a választók felé. Cirkuszt kenyeret!
A többiek felé!! Amit az előbb írtam az nem azt jelenti, hogy a mi matricás rendszerünk nekem tetszik! Sőt, mondhatom igazságtalan, ha a következő levezetést iderakom, ha már szó volt más országok gyakorlatáról út díj ügyben.:
Komment nélkül...
Osztrák autópályák hossza: 2200 km
Magyar autópályák hossza: 1400 km

Osztrák éves matrica ára: 26.000 Ft
Magyar éves matrica ára: 43.000 Ft

Osztrák havi átlagfizetés: 450.000 Ft
Magyar havi átlagfizetés: 150.000 Ft
Azonkívül nekem tetszett a Horvátoknál a kapu rendszer.felhajtottam, cetli, lehajtónál fizetsz. Nem mondom hogy sokkal olcsóbb, de szerintem nem rossz. Mondjuk ha néha az 1-s meg a 7-s találkozásánál levő forgalmat nézem, lehet, hogy néha rendes dugók lennének.

Sterbinszky Tivald 2015.01.04. 18:09:08

@fél(re)értelmiségi: aki eddig éves matricát vett, az majd kiszámolja szépen, hogy mi éri meg neki jobban. Legyünk már felnőttek, és ne várjuk, hogy helyettünk döntsenek!
A lényeg, hogy egyeseknek olcsóbb lett, másoknak meg nem drágult az autópálya használat. Akik a nulláson járnak azoknak lett évi 5 ezer: "havi 2 gombóc fagyi"

duwad 2015.01.04. 18:13:00

@Sterbinszky Tivald: Most akkor csökkent a rezsi, vagy nőtt?

torró 2015.01.04. 18:14:18

@Törvény:
A kérdésed jogos! Megmondom őszintén, nekem ettől a futball pálya őrülettől nagyon herótom van! Ez nálunk valóban ilyen Kádár korabeli gondolkodás mód. Volt olyan abban az időben, hogy egy vállat vezérének a lovak voltak a heppjei, és a futball pálya helyére építtetett egy nagy lóverseny pályát csicsás lelátóval. Majd miután leváltották, se lovas sport, meg hát foci se!Ez van nálunk!
Amúgy nézve a tv riportokat, persze gondolom kicsit ugye megválogatják a nyilatkozókat, tetszik nekik. Egyenlőre!

NemNick 2015.01.04. 18:18:02

@yotta: "Ha Te vagy bárki bebizonyítja, hogy ez a duma akár egy fél szavazatot is hozott, az előtt megemelem a kalapom."

Ne haragudj, de ez mekkora sötét szöveg már. Ha most azt mondom, konkrétan ismerek embert, aki nem ment volna el szavazni, de ez annyira megfogta, hogy elment, és szavazott, akkor azt fogod mondani, hogy
1.hazudok
2.nem tudom, valóban kire szavazott, hiszen mondhat, amit akar, hiszen nem álltam mellette a fülkében
3. ha tovább erősködöm, akkor meg a személyi adataid akarod, hogy te is meggyőződhess róla, és ha nem adom ki (nem fogom, nyilván) akkor meg go to 1.

Miközben, sima formállogika alapján, nyilván azért beszélt a Kedves Vezető ilyeneket, mert el akarta ijeszteni a szavazótáborát... ugye.

Ha nem tudod, mit kellene tenni, akkor lehet, érdemes lenne megfontolni, amit az első példámban állítottam.

(NB: Olvasgattam a többi hozzászólásodat, éshát... Mindenesetre legalább olyan veszélyes azt hinni, hogy mi "megérjük" az EU-nak, mint az ellenkezőjét...)

Részemről elengedtelek.

fehérfarkas 2015.01.04. 18:20:30

@Törvény:

Korábban is írtam, nem önmagában a megyei matrica a hiba. Ez akár még jó is lehetne, ha kiegészítő alternatívként vezetnék be azok számára, akik nem akarják az egész országra érvényeset megvenni (sem 10 naposat, sem havit, sem éveset), mert egész évben csak a saját meg max a szomszédos megyében közlekednek.
(vagy 2 autójuk van, és az egyiket használják a vidéki utazásokhoz és kirándulásokhoz, a másikat pedig csak városban és a környékre való elugráshoz)
De itt az a szopatás, hogy néhány nagyvárosban már az elkerülő út, meg bevezető út melletti hipermarketekhez is már matrica kell, mert úgy állapították meg a díjfizetős szakaszokat (néha mondjuk csupán egy 500m-es fizetős szakasz betoldásával). Ez a pofátlanság csimborasszója.

Én ma megvettem 2 megyének a matricáját, csak az a durva, hogy le akarok majd nyáron menni Tiszafüredre, akkor vehetek még másik 2 megyéét, vagy egész országra érvényes 10 naposat - aminek az árában az is benne van, amiért ma fizettem (a Pest megyei szakasz). Most akkor ez így hogyan?
Az üzleti életben, ha az eladó 2x akarja kifizettetni velem ugyanazt a terméket/szolgáltatást, akkor jogosan reklamálhatok, és ha a reklamációmat nem fogadja el, akkor be is perelhetem, vagy az illetékes hatóságnál feljelenthetem.

És önmagában nem a 10 napos, meg nem az egyetlen megyeinek az ára sok, hanem amikor az ember sokat utazik, de nem egész évben egyenletesen elosztva. És persze előre az ember nem tudja januárban, hogy októberben Miskolcra, majd decemberben meg Szegedre kell-e utaznia. Sőt, azt sem tudja megmondani előre az ember, hogy a nyári szabadságoláskor ismerősökkel, rokonokkal közösen megy majd szabadságolni, és a matricák árait közösen dobjuk össze, vagy külön, és így saját magának kell megvennie.
Mert, ha az ember úgy kalkulál, hogy megvesz néhány megyére megyeit, de az év második fele úgy alakul, hogy az ország túlsó felébe kell mondjuk csak 1-1 alkalommal elmennie, akkor ott van az önszivatásnál, mert akkor máshogy vette volna meg a matricákat - amit mivel az ember nem lát a jövőbe, így nem tudhatja az év elején jól/költséghatékonyan kilogisztikázni.

Sterbinszky Tivald 2015.01.04. 18:20:37

@Törvény: akkor az is igazságtalan, hogy aki eddig mindig éves matricát vett az 2szer fizette ki a januárt?

Sterbinszky Tivald 2015.01.04. 18:22:52

@duwad: remek kérdés, de hogy jön ez most ide?

duwad 2015.01.04. 18:23:52

Rossz volt a térkép, ingyenes az M30-as Miskolcnál!
Hurrá! Győrben lakom.

Törvény (törölt) 2015.01.04. 18:28:35

@Sterbinszky Tivald:

Bocs nem tartozom az éves matricát vásárlók közzé.
Egyébként nem a havi 2 gombóc fagyival kellene takarózni, hanem magamat idézem:

" Pista Budapestről Nyíregyházára megy az év minden második hétvégéjen D1-es kategóriás személyautóval. Neki megéri megvenni 5 megyematricát egész évre 25.000 Ft-ért. Ám csak akkor, ha az adott évben nem tervez az országban más irányba utazást.

Józsi szintén Budapestről Nyíregyházára megy de ő csak 8 alkalommal megy az évben a szintén D1-es kategóriás személyautójával. Veszi is a 10 naposat 8 alkalommal ami 23800 Ft. Szintén nem kíván egyéb utazást tenni az országban.

A kérdés ki koptatta többet az aszfaltot?
Miért igazságos ez a rendszer?
A kilométerarányos díj igazságosabb lenne-e? "

Törvény (törölt) 2015.01.04. 18:31:24

@Sterbinszky Tivald:

Pista több, mint háromszor annyit jár az M3-ason egy évben, mint Józsi és csak 1200 Ft-al kevesebbet fizet az autópály használatáért
Felteheted a kérdést, hogy kiknek kedvez az arisztokrata kormány?

Sterbinszky Tivald 2015.01.04. 18:34:48

@Törvény: senki nem mondta, hogy igazságos, ahogy az eddigi se volt az.
Én csak azt mondtam, hogy max. 5 ezerrel nő egyesek a díj, amit ki lehet bírni, mások meg esetleg jobban járnak.
A használat arányos lenne a legigazságosabb, de tuti többé is fog kerülni, akkor meg az lesz a baj.

Törvény (törölt) 2015.01.04. 18:36:37

@Sterbinszky Tivald:

De tudod mit, nem kell aggódni, mert a rezsicsökkentéssel Magyarország jobban teljesít, a fidesz mindentől megvéd minket és ezért tiszteletet Magyarországnak.

Egyébként hol lehet leiratkozni arról, hogy engem megvédjen a Fidesz?

Törvény (törölt) 2015.01.04. 18:39:35

@Sterbinszky Tivald:

Értem ezt a ki köll bírni, meg csak havi 2 gombóc fagyi, meg el is lehet kerülni. Az utóbbi sokkal szimpatikusabb nekem.

A baj inkább azzal van, hogy ez már a sokadik ötezer forint lesz. Annak idején Don Felcsúti népszavazást erőszakolt ki 300 Ft-ért.

Sterbinszky Tivald 2015.01.04. 18:40:38

@Törvény: ezt a példát gondold végig megye matrica nélkül.

Sterbinszky Tivald 2015.01.04. 18:42:24

@Törvény: hajrá gyűjts aláírásokat! Legyen erről is népszavazás!

Sterbinszky Tivald 2015.01.04. 18:43:58

@Törvény: nem tudom engem nem érdekel a fidesz. De nem utasítok el mindent élből.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2015.01.04. 18:49:53

@Gizella Bottyán:
Na, te sem az olvasni tudók táborát szaporítod, ugye?

Ha kétszer egy évben meglátogatod az unokákat, veszel 2 db 10 napos matricát, mint eddig, közel 3000 (HÁROMezer) Ft-ért, mint eddig, és ez alatt a 2x10 nap alatt szarrá autózhatod magad mind a kb. 1200 km-nyi magyar autópályán + az összes autóúton + az M0-n meg a budapeti bevezetőkön.

A szopás a budapestieknek van, meg az M0-t használóknak, meg a Ferihegyi reptérre menőknek. Nekik kocsinként 5 rongy/év, vagy 10 vagy 20, attól függ, mekkora a kocsi.

Törvény (törölt) 2015.01.04. 18:50:10

@Sterbinszky Tivald:

Igen és miért? Tanulj meg számolni.

Aki évest vett tavalyig az valószínüleg azért vette, mert nem 8-10 alkalommal járta meg az utat, hanem minimum 15-ször.

Aki pedig 15 alkalomnál kevesebbszer az értelemszerűen 10 naposat vett.

Jah kérem, hogy az évessel használhatta az M0-M1-M2-M3-M5-M7 autópályákat is egész évben.
Pista jól járt, Józsi meg egy centtel sem járt jobban, de a különbség a használatban van.
Ha történetesen Pista szeretné használni az összes pályát, akkor Pista sem járt jól.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2015.01.04. 18:53:06

@Diorella Queen:
Így van, kellett volna menni tüntetni még dec. 20 előtt, mint az internetadó esetében, és legalább annyian, szerte az országban.

Ez a faszkalap kormány nem ért másból, csak az erőből.

Törvény (törölt) 2015.01.04. 18:53:17

@Sterbinszky Tivald:

Nem gyűjtök aláírásokat, azt majd ha lesz még olyan, akkor a Don Felcsúti fogja gyűjtögetni ellenzékben, amilyen köpönyegforgató az a törpe.

Sterbinszky Tivald 2015.01.04. 18:56:38

@Törvény: használat arányos útdíjról beszélsz, akkor km-re oszd vissza.

Sterbinszky Tivald 2015.01.04. 18:58:14

@Törvény: de akkor hogy lesz népszavazás, vagy csak hőzöngeni jó?

fehérfarkas 2015.01.04. 19:00:28

@Sterbinszky Tivald:
Nekem 2x5000 Ft-tal nőtt a díjam, mert az 5000 Ft az csak egy megyére vonatkozik. Ráadásul 14-ig még érvényes a havi autópálya matricám is az egész ország területén.

Ráadásul az új rendszer egyáltalán nem arról szól, ami a neve. Egyáltalán nem a megyék úthálózatának karbantartásáról meg fejlesztéséről szól, és ebből egyetlen fillér sem kerül a megyékhez - hiába az a neve, hogy megyei matrica.
ez csak egy újabb sarc, mert Orbánisztán unortodox gazdaságpolitikája csőd szélére vitte az országot, és a maradék pénzt pedig Orbán oligarcháé nyúlják le. Ahogyan ennek a pénznek is ez lesz a sorsa.
Nem véletlenül hivatkoztam korábban más országokra, ahol megyei útdíjrendszer működik, hogy azokban az országokban az elv az, hogy a megyei díj a megyéhez (vagy a megyei útkezelőhöz) kerül, amiből karbantart, felújít, és fejleszt.
De ott vagy minden megyei út fizetős, vagy pedig a főutak (de azok mindegyike) - és a befizetett díj a megyéhez kerül, amit vagy az úthálózatára költ, vagy mellette abból költ az oktatásra, egészségügyre, szociális kiadásokra is - vagyis az adott megye fejlődik belőle.

Persze még így is lehet jó ez a rendszer, ha egy választható alternatívaként vezetnék be. De azzal, hogy több nagyváros elkerülő és bevezető szakaszait is fizetőssé tették, köztük olyanokat, hogy már a városszéli hipermarketek eléréséért is fizetni kell, ez már pofátlanság csimborasszója.

Sterbinszky Tivald 2015.01.04. 19:00:41

@Törvény: szóval valaki jól járt, más meg nem járt rosszabbul, ez fáj?

Sterbinszky Tivald 2015.01.04. 19:04:07

@fehérfarkas: miért nőtt 2x5000rel az éves díjad? Ez nem derül ki.

Törvény (törölt) 2015.01.04. 19:07:58

@Sterbinszky Tivald:

Igen km-re kellene vissazosztani vazeg.
A példámban Pista aki 26-szor teszi meg oda-vissza a Budapest-Nyíregyháza távot éves 5 megyeivel D1 kategóriában fizet 25.000 Ft-ot.
2.090 Ft/km

Józsi 8-szor teszi meg oda-vissza Budapest-Nyíregyháza távot 10 napossal D1 kategóriában fizet 23.800 Ft-ot.
6.467 Ft/km

Törvény (törölt) 2015.01.04. 19:10:09

@Sterbinszky Tivald:

Nem ez fáj.

Hanem az fáj, hogy hozzá nem értő barmokkal van tele a parlament.
Használatarányos útdíj, amennyit mész annyit fizetsz.

Sterbinszky Tivald 2015.01.04. 19:12:45

@Törvény: vazze, ez hogy jött ki? Mivel osztasz?

fehérfarkas 2015.01.04. 19:12:59

@Sterbinszky Tivald:

Mert az 5000 Ft csak egy megyére érvényes, teleportálódni pedig még nem tud az autóm :D
Ha csak egész évben ezen 2 megyében közlekednék azt mondanám, hogy baromira jól jártam, de félek, hogy nyáron lesz legalább egy Balaton meg egy Tiszafüred. De mi van akkor, ha Szegedre meg Ausztriába is menni kell majd mondjuk ősszel? Előre hogyan számítsam ki mely kombináció érné meg nekem a matricák közül? Vagy neked van egy jövőbe látó varázsgömböd?

Ha nálunk is annyi lenne az éves díj, mint Ausztriában, akkor nem vacillálnék, mert alapból azt venném meg (26.000 Ft-nak megfelelő összeg a hazai 43.000 Ft helyett). Még úgy is, hogy a jövedelmem a töredéke az osztrákokénak.
De magyar átlagbérből az a "havi 2 gombóc fagyi" is számít.

Sterbinszky Tivald 2015.01.04. 19:15:01

@Törvény: igazad van mind dilettáns barom.
De a használat arányos nagyon fog neked fájni, ha már ez is fáj, mert a többszöröse, lesz majd, mint most.

duwad 2015.01.04. 19:17:13

Megint a Pestiekkel qrt ki a Vityesz!
Ott nemigen nyert a rezsicsökkentéssel.
Ott gondolkodók is vannak, akik tudnak számolni.@Sterbinszky Tivald:

Törvény (törölt) 2015.01.04. 19:18:30

@Sterbinszky Tivald:

Aztán azt mire alapozod, hogy az drágább lenne?
Illetve mi az hogy többszöröse, lesz majd?
Valamit tudsz, amit még senki sem?

Sterbinszky Tivald 2015.01.04. 19:21:56

@fehérfarkas: bocs honnan kéne tudnom, hogy neked 2 megyére kell venned, nem olvastam a hsz-eidet.
Egyébként eddig se tudták sokan előre elődönteni, hogy havi vagy éves matrica éri meg jobban, szóval semmi nem változott.

Sterbinszky Tivald 2015.01.04. 19:23:04

@Törvény: mert nyáron már a rádióban elhangzottak számok, csak pontosan nem emlékszem, hogy mi.

fehérfarkas 2015.01.04. 19:24:56

@Sterbinszky Tivald:

Egyébként pedig nem látom a reakcióidat azon felvetésemre, hogy mi is a megyei matrica/útdíjfizetés valódi értelme. Talán ez lenne a lényeg, ha már megyeinek nevezettet vezetnek be.

Mert most már van egy megyeinek nevezett útdíjrendszerünk, ami valójában országos központba folyik be, és a megyék ebből egyetlen fillért sem látnak.
Én, aki a decentralizáció híve vagyok, benne lennék egy valódi(!!!) megyei útdíjrendszerben - de az valódi legyen, és a megyékhez kerüljön, és a megyék gazdálkodjanak azzal. Még az sem zavarna, ha nemcsak az utakra költenék, hanem a megyei oktatási, egészségügyi és szociális rendszerük fejlesztésére. Mert ezzel az adott megye lakossága járna jól. Ekkor tényleg lenne értelme MEGYEI ÚTDÍJnak. És külföldön, ahol működik megyei útdíj, ott pont így működik, és pont ezért.
(sőt, az ilyen országokban még az útdíj mértéke is megyénként eltérő lehet - valamint az adott megye a saját polgárainak kedvezményt is adhat, hogy a teljes díjat csak a más megyéből az utakat használók fizessék;
ahogyan pl. a parkolási díjaknál is, a VII. ker-ben a kerületi lakosoknak egy autóra ingyenes a kerületben a parkolás, a második autóra pedig fizetni kell már, de kedvezményes összeget, és a teljes díjat a nem kerületiek fizetik;
Miért? Azért, mert a VII. kerület nem a saját lakosságát akarja megszívatni, ezért a saját lakosságának kedvezményeket ad a díjfizetéssel kapcsolatban)

fehérfarkas 2015.01.04. 19:26:46

@Sterbinszky Tivald: "bocs honnan kéne tudnom, hogy neked 2 megyére kell venned, nem olvastam a hsz-eidet."

Jas, akkor most ezt vegyem beismerésnek, hogy write only módban nyomtad a kormánypropahantát?

Törvény (törölt) 2015.01.04. 19:27:38

@Sterbinszky Tivald:

230 km-rel számoltam, az egyik példában 26-szor oda vissza az 52x230=11960 km 25000/11960=2.090 Ft

yotta 2015.01.04. 19:42:46

@fehérfarkas: " Ha az EU-val szemben a keleti országokkal próbálnánk meg eljátszani amit Orbán csinál, akkor ők már rég megvonták volna a támogatást tőlünk."

Szerintem a jelenlegi hatalom egyenjogúnak tekinti magát az EU más tagállamaival és a dolgok ennek mentén történnek.

fehérfarkas 2015.01.04. 19:44:01

@fehérfarkas:

De az úthasználati díjjal még a fenti esetben sem értek teljesen egyet. Ennek történelmi okai vannak. Miért jöttek létre az utak? És a létrejött utakból miért fejlesztettek egyeseket sokkal jobban mint másokat? Mi volt ennek a célja? A kereskedelem, a gazdaság.
Már az ókori Akhaimenida Perzsa Birodalomban az ún. Királyi Utat (már a rómaiak előtt 2500 km hosszú kövezett út) a kereskedelem és gazdaság élénkítése céljából építették meg
(meg emellett a hadászati logisztikai szempont sem elhanyagolható a gyorsabb csapatmozgatás céljából).
És az sem véletlen, hogy az évezredek során a gazdasági és kereskedelmi központok mind a fontos úthálózatok mellett jöttek létre - azok a korábbi jelentős települések, amelyeket meg elkerültek a főutak, azok meg szépen visszafejlődtek.
Sőt, nagy kereskedő civilizációk sorsát is okozhatta az úthálózatok megváltozása (pl. az ókori Nabateus királyság, vagy középkori Mali Birodalom, vagy az újkorban Jemené az Afrikát megkerülő hajóútvonal felfedezése után).

Egy város gazdasági, kereskedelmi szerepének a növekedésében a legfontosabb szerep az elérhetősége (időben, minőségben, költségben). Nem véletlenül tudott a rendszerváltás után a szülővárosom Székesfehérvár a nagy gazdasági válsága után rekord idő alatt talpra állni. És nem véletlenül lett a befektetők kedvelt célpontja. Csak rá kell nézni a térképre és Magyarország 1990-es évekbeli út- és vasúthálózati térképére. És nem véletlenül ott épült meg az ország első igazi nyugati színvonalú logisztikai központja.
(de a római korban sem véletlenül jött ott létre egy kereskedőváros, ahogy az ország első fővárosát sem véletlenül ott hozta létre István király;
meg az érem másik oldala, hogy a háborúkban nem véletlenül akarta mindegyik sereg meghódítani, aminek az eredménye háborús időkben teljes pusztulás - békeidőkben meg gyors gyarapodás)

fehérfarkas 2015.01.04. 19:47:51

@yotta: "Szerintem a jelenlegi hatalom egyenjogúnak tekinti magát az EU más tagállamaival és a dolgok ennek mentén történnek."

A kötelezettségek terén is? A játékszabályok betartása terén is? Vagy Orbanisztán inkább úgy gondolja, hogy rá nem vonatkoznak azok a játékszabályok, amelyek másokra igen?
Tudod, egy közösségben nemcsak jogok vannak, hanem kötelezettségek is. És azt a közösségen belül hamar megvetik, aki csak a jogait akarja érvényesíteni - sőt követeli magának a jogait, de a kötelezettségeiről hallani sem akar, sőt egyenesen támadásnak veszi, ha a kötelezettségeinek a teljesítésére figyelmeztetik.

yotta 2015.01.04. 19:48:51

@Törvény: "A kérdés ki koptatta többet az aszfaltot?
Miért igazságos ez a rendszer?"

Hülye kérdéseket mindig, mindenhol, mindenre fel lehet tenni:

én nem dohányzom, xy, pedig igen. Xy tüdőrákos lett és ugyanabból az egészségügyi büdzséből vonja el a tízmilliókat a kezelése, amelyikhez azok is tartoznak, akik legalább a dohányzással nem rombolják az egészségüket!
Igazságos ez?

Ugye, milyen barom a kérdés???

yotta 2015.01.04. 19:52:26

@fehérfarkas: "A kötelezettségek terén is?"

Igen!

"A játékszabályok betartása terén is?"

Igen!

"Tudod, egy közösségben nemcsak jogok vannak, hanem kötelezettségek is. És azt a közösségen belül hamar megvetik, aki csak a jogait akarja érvényesíteni - sőt követeli magának a jogait, de a kötelezettségeiről hallani sem akar, sőt egyenesen támadásnak veszi, ha a kötelezettségeinek a teljesítésére figyelmeztetik."

Szerintem a kézzel fogható kötelezettségi eljárásokon kívül Orbánék nem vétettek a kötelezettségeknek. És azt is tessék figyelembe venni, hogy Magyarország ellen indult a legkevesebb kötelezettség szegési eljárás eleddig.

Kirándulás · http://www.adventures.hu 2015.01.04. 19:53:07

A rendszer jó. Csak.
Minden autósnak - az eddigi költségein felül - havi 400 forintot kell fizetnie a környékén található gyorsforgalmi utak használatáért. Minden egyéb esetben a korábbi rendszer szerinti idő alapú matrica használható. Tehát a többlet ktsg. az adó bevetáse előtti állapothoz képest havi 400 ft.
Cserébe az autópályák közelében lakó, de eddig azt a díj miatt nem használók is azon mennek majd shoppingolni, ingázni, stb., ergo a települések útjainak terhelése csökken. (Budaörs, Szada, sorolhatnám.)
És ezért jó, hogy nincsenek kiskapuk és kerülőutak, mert akkor nem érne semmit az egész. Így viszont a kvázi kötelező jelleg miatt eléri a hatását - havi 400 forintért.

Krumpli Bogart 2015.01.04. 19:56:00

@torró: Nem bazdmeg, csak te tudsz gondolkodni. Sajnállak ám, hogy a kurva anyád ilyen stílusban böfögött a pofádba, nem lehetett könnyű gyerekkorod, ha még vén faszként is csak így bírsz bőgni, te barom!

Törvény (törölt) 2015.01.04. 20:03:46

@yotta:

Szerintem meg nem a kérdés barom, hanem a rendszer és működtetőik, talpnyalóik stb.

Egyébként a jelenlegi hatalom nem egyenjogú más Eu tagállamokkal, hanem a jelenlegi hatalom az amelyik ellen oly nagy szónoklatra volt képes 89-ben Don Felcsúti.

Törvény (törölt) 2015.01.04. 20:06:11

@Kirándulás:

Jó a propaganda szöveg, na majd meglátjuk.

Krumpli Bogart 2015.01.04. 20:09:11

@Törvény: Pontosan így van, ennek a kormányzatnak az arányérzékével vannak komoly problémák.

Van egy nagynéném, aki imád utazni, már a szocializmusban is mindent bejárt, ahova elmehetett. Eész évben száraz kenyéren és vizen, fűtetlen lakásban élt, külföldi barátnői ruházták, mert egyetemi tanárként mégse járhatott rongyokban. De az utazásra nem sajnálta a lóvét, szeme se rebbent 120 ezer forintért utazni Spanyolországba 8 ezer forintos fizetésből. Két évig éheztt érte.:))))
Viktor is így bassza el a pénzt a stadionjaira, a falábú focistákra, aztán csiprgetésből foltozza a költségvetési lyukakat.
Isten se érti a logikáját... már ha van neki.

Krumpli Bogart 2015.01.04. 20:11:54

@fehérfarkas: A belső kerületek nálunk a külső körútig fognak tartani, ha jól értelmeztem az erről publikált térképeket. :))))

torró 2015.01.04. 20:22:57

@Krumpli Bogart:
Tudod én tanultam valamit anyámtól, de te semmit.Ez a baj a hozzád hasonlókkal, hogy a vitakultúrád és a többi is nem létezik. Az unokáid remélem ezt még nem olvassák.Lehet hogy megbotránkoznának!

yotta 2015.01.04. 20:27:23

@NemNick: "Ha most azt mondom, konkrétan ismerek embert, aki nem ment volna el szavazni,"

Ha a bizonyítás ezen módszerét választod, csak azt mondhatom: emelem kalapom és beismerem, nem voltam képes feltételezni, hogy van ilyen szavazó!

"(NB: Olvasgattam a többi hozzászólásodat, éshát... Mindenesetre legalább olyan veszélyes azt hinni, hogy mi "megérjük" az EU-nak, mint az ellenkezőjét...)"

OK! Akkor fordítsuk meg: mi a fészkes fenéért szélesíti az "ős" EU a saját mezsgyéit, ha nem azért, hogy az "ős" EU agóniája még néhány évog elhúzódjon?
Végiggondoltad egyszeris a világ dolgait a tekintetben, hogy meddig lehet olyan jólétben tartani embereket, mint amilyenben az "ős" EU-ban voltak?

yotta 2015.01.04. 20:35:53

@Törvény: "Szerintem meg nem a kérdés (...) képes 89-ben Don Felcsúti."

Hát én meg ezt nem így gondolom/nem így tudom!

yotta 2015.01.04. 20:41:09

@Mr. Közbiztonság Szilárd: "A szopás a budapestieknek van, meg az M0-t használóknak, meg a Ferihegyi reptérre menőknek. Nekik kocsinként 5 rongy/év, vagy 10 vagy 20, attól függ, mekkora a kocsi."

Ez sem hiszem, hogy így lenne, ugyanis e halmazból biztosan rengetegen vannak, akik nagyon szívesen használták volna eddig is a bevezetőket, de 42 ezerért azért az mégis csak sok. Ötezerért viszont simán, ergo, én azt várom, hogy sokkal jobban kihasználtak lesznek az autópályák.

yotta 2015.01.04. 20:54:20

@fehérfarkas: "benne lennék egy valódi(!!!) megyei útdíjrendszerben - de az valódi legyen, és a megyékhez kerüljön, és a megyék gazdálkodjanak azzal."

Ezt most akkor úgy kell értenem, hogy minden, ami plusz, azt kapja a megye, ami teher, azt viselje a köz? Tehát a pipipi-ből visszamaradt eszméletlen részleteket is az illető megye fizesse? Vagy az útfenntartást is? Sőt, az erre a szakaszra eső rendőri felügyeletet is?

"Miért? Azért, mert a VII. kerület nem a saját lakosságát akarja megszívatni, ezért a saját lakosságának kedvezményeket ad a díjfizetéssel kapcsolatban)"

Azért az is elég érdekes kérdés, hogy olyan kerületekben, ahol a saját lakosságé a parkolási lehetőségek 100%-a, ott milyen bevétel csordogálhat a helyi kasszába? Jó, mondhatod azt, hogy napközben elmennek autóikkal dolgozni. OK! És ott viszont kifizeti a teljes parkolási díjat, ami ugye ekkor nem a lakhely kasszájában landol, holott mindenkinek az lenne az érdeke, hogy egy bevételből a saját portája és környéke profitáljon, nem?

fehérfarkas 2015.01.04. 21:22:51

@yotta:
Benne vannak a hozzászólásaimban, hogy a megyei útdíjból a megyék útfenntartására, felújítására, fejlesztésére megy. Az adott megyéére, amelyik beszedi. Ha marad mellette a bevételből, akkor miért ne költhetné el az adott megye másra is a lakossága érdekében?
Persze vannak országos főutak, amelyek nem az adott megyék érdekében épülnek, hanem országrészeket kötnek össze egymással - az ilyen országos utak építése nyilván a központi költségvetést terheli.
De a fenntartását már lehet, hogy a megye végzi. Így jogosan kerül az útdíj a megyéhez.

Ráadásul Magyarországon sok sok éve az utak EU-s pénzből épülnek, és a magyar fél csupán az ún. önerőt teszi hozzá. Ha az alapján nézzük, hogy az kapja a bevételt, aki az építést finanszírozza, akkor a magyar kormány helyett Brüsszelnek kellene beszednie.

fehérfarkas 2015.01.04. 21:25:26

@yotta:
szerinted a VII. kerültben kik azok akiknek teljes összegű parkolási díjat kell fizetni? Nézzél rá Bp térképére és meglátod, hogy elég sokan fizetnek teljes parkolási díjat, mert a VII. kerület a belső kerületek egyike, ahová nemcsak más kerületekből mennek oda napi szinten dolgozni, vásárolni, szórakozni, kulturálódni, hanem még az elővárosokból is. Pont emiatt sokszor a lakásomtól csak pár utcával arrébb találok parkolóhelyet.

yotta 2015.01.04. 21:53:29

@fehérfarkas: "Ha marad mellette a bevételből, akkor miért ne költhetné el az adott megye másra is a lakossága érdekében?"

A kérdést azért tettem fel úgy, ahogy, mert tudom, hogy a megye által beszedhető összeg fika ahhoz képest, amire szükség lenne, tehát ki kell pótolni! Ekkor viszont azt mondom: akkor oldjátok meg a beszedett pénzből az útrész költségeit is, ha elfogyott a píz, vigyétek az egészségügyből, oktatásból, stb. vagy emeljetek adókat...

"z ilyen országos utak építése nyilván a központi költségvetést terheli.
De a fenntartását már lehet, hogy a megye végzi. Így jogosan kerül az útdíj a megyéhez."

Értem, akkor egy kicsit ez, egy kicsit az, aztán kivételek, kiskapuk, ezt fizetem, ezt nem... stb. és marad a káosz oszt évtizedekig semmi előrelépés...

"Ráadásul Magyarországon sok sok éve az utak EU-s pénzből épülnek"

Szerintem az EU-s pénzből épült autópályák hossza elenyésző ahhoz képest, ami pipipi-ből épült és nyögjük, amíg élünk...

yotta 2015.01.04. 22:00:29

@fehérfarkas: Akkor mégegyszer: a hetedik kerületben az építkezés jellegéből adódóan, az emberek egymás fölött élnek zömmel, így a síkban és egy szinten elhelyezkedő autóikkal nagy valószínűséggel birtokolják az összes létező fizetős parkoló helyet.

Nomármost, ha ezek a tulajdonosok kedvezményesen használhatják lakhelyük környékén a parkoló helyeket, óriási bevételtől esik el a kerület.

Erre mondhatod azt, hogy, hát napközben nem vagyunk otthon, szabad a teljes árú hely az idegeneknek, amire én meg azt mondom, micsoda értelmetlen dolog elmenni a kedvezményes parkolóhelyről s a munkahely előtt meg kifizetni egy teljes árú jegyet egy másik kerületnek, amikor az a pénz maradhatna a saját kerületben is...

Sterbinszky Tivald 2015.01.04. 22:59:07

@fehérfarkas: nem beismerés, csak elkezdtem hozzá szólni, és nem olvastam végig mindent.
gondolom, valahol írtad, hogy neked 2 megyére kell.
engem nem érdekel a kormány "propahanda", csak nem mondom mindenre azt, hogy ez szar, ahogy 5 éve se mondtam mindenre, előbb gondolkoztam.

Sterbinszky Tivald 2015.01.04. 23:01:42

@fehérfarkas: tehát akkor az 2,09 ft/km, és nem 2090 ft/km max. 2090 ft/alkalom
egyébként ha emlékeim nem csalnak, akkor 7ft/km hallottam a rádióban, amikor használat arányos útdíjról beszéltek
az jobb lenne?

Sterbinszky Tivald 2015.01.04. 23:10:02

@Törvény: kértelek, hogy a példádat vezesd le 2014-es számokkal is!
íme:
Pista 52-szer teszi meg a 230 km-es távot:
-vesz egy éves matricát 42.980 ft-ért
-42.980/ 52*230=3,59 ft/km

Józsi 8-szor teszi meg a 230 km-t
-vesz 8 db 10 napos matricát 23.980 ft-ért
-23.980/16*230=6,52 ft/km

és akkor a kérdéseid:
"A kérdés ki koptatta többet az aszfaltot?
Miért igazságos ez a rendszer?
A kilométerarányos díj igazságosabb lenne-e? "

Sterbinszky Tivald 2015.01.04. 23:21:19

@Törvény: ha pedig bevezetnék a használat arányos útdíjat, akkor meg az lenne a baj, hogy nyíregyházától gödöllőig sokkal kevesebben használják az m3-ast, mint gödöllőtől bp-ig.
tehát a gödöllő-bp. viszonylatra befizetett pénzeket, csak ezen viszonylatra használhassák fel!
ugye így gondoltad?

plusz akkor az lenne a baj, hogy a nagytestvér figyel!

én kosdról járok az m2-esen, és megvette a megyei matricát, én rosszabbul járok.
a kollégám erdőkertesről jár be, ő eddig veres-csomád-fót úton járt be. idén ezt az utat felújították, és vett havi matricákat 4.800ft/hó. min. 3 havit vett, de idén befizette a megyeit, és jön pályán, ő jobban jár, gyorsabban ér be, és nem megy át csomádon, és fóton, csak veres és szada egy részén.

olyan rendszer soha nem lesz, hogy mindenki jól fog járni.

jóccakát!

fehérfarkas 2015.01.05. 01:10:31

@yotta:
Nyilván nem a megye teljes egész költségvetését fedezi. De ha már MEGYEI ÚTDÍJ-nak nevezzü el, akkor jó lenne, ha a kifejezések összhangban lennének a tartalommal, és nem pedig önbecsapnánk magunkat.
Ha már MEGYEI ÚTDÍJ, akkor legyen valódi megyei útdíj - amihez persze az elmúlt 4 éve centralizációja helyett a korábbi időszak decentralizációja lenne szükséges.
Mert most ez a jelenlegi formájában csak megtévesztés, becsapás, mert a valóságban a nevén kívül semmi köze a megyékhez, és így csupán egy újabb központi költségvetési sarc.

Hogy van-e értelme, és van-e igény valódi megyei útdjakra? Ja, hogy ennek megválaszolására kellene szakmai és táőrsadalmi párbeszéd is. Na, ez az amit a 27%=2/3 kormánytól soha nem fogunk megtapasztalni.

fehérfarkas 2015.01.05. 01:30:24

@yotta:

Bocsi, de egy kerületi önkormányzatnak nem az a célja, hogy a saját lakosságá tönkretegye, és etióp szegénységűre elnyomorítsa azzal, hogy az utsó fillérjüket is ellopja túlük a hipermagas sarcokkal.
A kerület bevételeit sokkal inkább az odatelepülő vállalkozásokól próbálja meg növelni (földrajzi adottságok meghatározzák mely szektorok tudnak betelepülni és melyek nem): éttermek, szórakozóhelyek, egyéb vendéglátó egységek, irodaházak, cégek irodaközpontjai, üzeletek, kereskedelmi egységek. Minél jobban pörög a kerület gazdasága, annál több az adóbevétel.

A parkolási díj csupán egy plusz - de az önkormányzat nem abból próbálja eltartani magát. A parkolási díj inkább azt szolgálja, hogy azon kerületen kívüliek, akiknek nem fontos az ne itt parkoljon, vagy csak rövid ideig, hogy minél kevésbé vegyék el a helyiektől azt a kevés parkolóhelyet.
Mivel a kerület teli van irodákkal, éttermekkel, szórakozóhelyekkel, múzeumokkal, ezért sokan jönnek ide kocsival más kerületekből meg az elővárosokból napi szinten - így a parkolási díj bevételkiesése miatt sajnos nem kell félni. Azért sajnos, mert nincs annyi parkolóhely a kerületben, hogy a helyi lakosság + más kerületek és elővárosok ide jövő autósainak is biztosítson elég helyet. Még úgy sem, hogy naponta több ezren használják a szomszédos kerület Zugló ingyenes parkolóját a Felvonulási téren.
(sokszor én is ott parkolók, mert közelebb van a lakásomhoz, mintha 2-3 utcával arrébb találnék csak parkolót, de azt is csak 3 kör kocsikázás után)

Nem biztos, hogy valamit azért tesz fizetőssé egy önkormányzat, mert hatalmas bevételeket akar vele realizálni. Van amikor a kereslet-kínálat (tudod, ezt már az ókorban is ismert közgazdasági összefüggés) alapján fizetőssé tétellel, vagy díjemeléssel akarja befolyásolni a keresletet/forgalmat.
pl. amikor nincs elég parkolóhely, mint amennyi igény van rá, akkor parkolási díjat vezet be, és ha még így is túl nagy rá az igény, akkor meg folyamatosan növeli díjat. Egyelőre a jelenlegi parkolási díjak mellett is alig lehet üres parkolóhelyet találni a kerületben, vagyis a parkolási díj még nem érte el az optimumot (=akár lehetne tovább emelni az idén).
Ráadásul a kerület az elmúlt években a Chicago nevű városrészben jelentősen fejlesztette a parkolási színvonalat: kulturált parkolóhelyeket épített ki a korábbi kaotikus helyén.
(a kerület azért is fejlődik olyan jól, mert az egymást váltó szoci és a fideszes városvezetések egymás politikáját folytatják és nem az van mint sok más önkormányzatnál, hogy amit az egyik elkezd, azt a másik direkt leállítja)

yotta 2015.01.05. 08:47:20

@fehérfarkas:"De ha már MEGYEI ÚTDÍJ-nak nevezzü el, (...)"

Szerintem ez a "megyei útdíj" dilemma és a fogalom értelmezése amolyan igazi szőrszálhasogatás és, ha jól emlékszem megyei matricának nevezik, ami ugye nem a bevételek elosztását rendezi, hanem az úthasználati jogosultságot az adott megyében.

Én a decentralizáció/centralizáció kérdést egészen másképp gondolom (feltételezem), mert az államok működtetéséhez hol szükség van ilyesmire, hol nincs; a decentralizációt követelők, pedig verbális "fegyverként" használják a fennálló helyzet ellenében, anélkül, hogy végiggondolnák pro és kontra; és így vagyok azorbánkormány kétharmadának megítélésével is: abban a reményben adtunk rájuk a múltban szavazatot, hogy éljenek a rájuk ruházott hatalommal és kormányozzanak!

yotta 2015.01.05. 09:13:27

@fehérfarkas: "A kerület bevételeit sokkal inkább az odatelepülő vállalkozásokól próbálja meg növelni (földrajzi adottságok meghatározzák mely szektorok tudnak betelepülni és melyek nem):"

Éppen ezért borzasztóan veszélyes játék a decentralizáció követelése pusztán azért mert jó demokratikusan hangzik! Vö. kelet és nyugat Magyarország lehetőségeit!

"meg az elővárosokból napi szinten - így a parkolási díj bevételkiesése miatt sajnos nem kell félni."

A hetedik kerületben szerintem alig van szabad parkolási lehetőség idegennek, mert zömmel az ott lakók foglalják e helyeket.

"Nem biztos, hogy valamit azért tesz fizetőssé egy önkormányzat, mert hatalmas bevételeket akar vele realizálni."

Pontosan, ezért nincs értelme az ebből befolyó bevételekért kardoskodni, mert úgyis ki kell a közösből egészíteni, tehát akkor meg minek bonyolítani az ügyek további kezelgetését. (Nem beszélve arról, hogy álláspontom szerint Magyarországon a decentralizációval csak további tolvajpontokat hozunk létre)

fehérfarkas 2015.01.05. 14:45:23

@yotta: "Pontosan, ezért nincs értelme az ebből befolyó bevételekért kardoskodni, mert úgyis ki kell a közösből egészíteni, tehát akkor meg minek bonyolítani az ügyek további kezelgetését. (Nem beszélve arról, hogy álláspontom szerint Magyarországon a decentralizációval csak további tolvajpontokat hozunk létre)"

Bocsi, de az általam említett székesfehérvár és VII. kerület pont azért tudott olyan jól fejlődni, mert a ehyli vezetés a helyi fejlődésben érdekeltvolt, és nem pedig más településről/kerületről ugattak bele a helyi ügyekbe olyan emberek, akinek fogalma sincsen a helyi ügyekről, sőt nem is érdekli őket.
Látszik a hozzszólásaidból, hogy fogalmad sincsen mi az a decentralizáció, és mi a lényege.
A decentralizáció lényege pont az, hogy ne jöjjenek létre központi óriásméretű vízfejek, ahol olyanok döntenek az ország távoli részeinek helyi ügyeiről, akiknek fogalmuk sincsen a helyi dolgokról.

Ha megnézed a világot, akkor azt látod, hogy a decentralizált országok fejlődnek a legjobban. Akár diktatúrát, akár demokráciát nézel. A központi túlbürokratizált országok pedig a leglasabban fejlődőek.
A központi vezetésnek az egész országot érintő ügyek intézése, képviselete, fejlesztése, koordinálása lenne a feladata. Még Szaúd Arábiában meg Kínában is a helyi ügyekről a helyi önkormányzatok döntenek, és nem Rijád vagy Peking mondja meg, hogy Dzsiddában vagy Shanghaiban mit és hogyan fejlesszenek.
Ráadásul a decentralizáció az országon belüli régiókat/megyéket/tartományokat (az országonkénti megfelelő aláhúzandó) egymással versenyzésre is készteti a fejlődés területén.

Magyarországon is volt ilyen decentralizáció miatti verseny a megyék és városok között sok évvel ezelőtt a rendszerváltás után. Pl. Szfvár, Veszprém, Tatabánya, Dunaújváros egymással versenyeztek melyik tud több gyárat/befektetőt az ipari parkjaiba betelepíteni/bevonzani, melyiknek jobb minősgűek az utjai, melyikben jobb minőségű az eü szolgáltatás, stb...
De ma már sajnos ez a múlté, mert most az van, hogy a fideszes polgármester a központi fideszes pártutasítást csicskaként hajtja végre, még akkor is, ha az a saját településének lakói ellen van is. A KLIK létrehozásával pedig a helyi oktatáspolitika megszünt, az önkormányzat mezei épületfenntartóvá lépett vissza (az épület megmaradt az önkormányzat tulajdonában, de az iskola mint intézmény már a KLIK-é, és az országos központ utasításait droid módra köteles végrehajtani).

Megértelek téged, hogy az erős centralizációt kedveled, hiszen a magyarok túlnyomó többségének a Horthy/Rákosi/Kádár féle erős kezű vezető kell, aki menmondja a tutifrankót, és a népnek azt csak gondolkodás nélkül végre kell hajtania. Ezen nincs mit szgyelni, mert ez a magyar néplélek. A magyar törtnelemben a modernizátorok, a reformerek, a progresszió képviselői mind elbuktak - rövid ideig tartó sikereik után mindig a saját magyar népük cserélte le őket erőskezű despotákra. Persze az erőskezű despotákról mindig kiderüt, hogy csak a saját hatalmuk megtartásában erős kezűek, de az ország fejlesztéséhez nem értenek.
Nem véletlenűl húztak el mellettünk a szlovákok meg az észtek, meg a törökök, akik a rendszerváltás idején még a béka feneke alatt voltak. Most menj el Pozsonyba, Tallinba, Isztambulba (vagy bármely török nagyvárosba) és már egyből szembetűnik a különbség.

yotta 2015.01.10. 22:35:24

@fehérfarkas: centralizáció - decentralizáció.

Megértem, hogy a fenti fogalmak a Fideszt ellenzők körében oly divatos, hogy mára mantraszerűen, kötelező kűrként jelentkezik a fogalmazásokban: egyfelől jól köré lehet építeni a fasiszta párhuzamot, másfelől lehet hivatkozni a "bezzeg" esetekre...

Pedig, hát nagyon nem árt gondolkodva beszélni a vezényszóra történő átkozódás helyett! (Ez máskor sem árt!)

A fidesz-kormány jól érzett rá a probléma súlyára és azt a megoldást választotta erre, ami napjainkban történik - nem mondom, hogy nem csinálnám másképp, de alapjaiban egyetértek!

Vagyis, mindent központi felügyelet alatt kell tartani, ami közpénzinjekcióval működtethető, vagy normatív módon nem finanszírozható! Ezzel szemben lehet a decentralizációért hisztizni, mert az olyan cuki, meg liberális, de ezt a műsort demokratikus körülmények között a választók levették a repertoárról.

fehérfarkas 2015.01.11. 23:56:41

@yotta:
Hát igen, a decentralizált Anglia, Franciaország, Hollandia, Svédország, Finnország, Németország ugye milyen rosszl működnek? Nem is értem miért innen az gyre centralizáló Fidesz-kormány idejéből dönt rekordot az oda kivándorló magyarok száma, ahelyett, hogy onnan vándorolnának be ide az emberek?
Tán csak nem azért, mert azokban a decentralizált országok sokkal hatékonyabban működnek mint a centralizált Orbánisztán?

Egyébként pedig Keleten is sok diktatórikusnak mondott ország valójában decentralizáltan működik. Kínában a tartományok egymással még adóháborúkat is folytatnak.

Ja, és elárulok még egy dolgot Magyarországra visszatérve: a védéki önkormányzatok sokkal kevésbé korruptak, mint az Orbán-Lázár-Habony (tényleg van neki hivatalos munkaviszonya, ami után adózik? Nem kellene a NAV-nak ezt kivizsgálnia?) vezette kormány.
Ráadásul jobban is tudják és látják milyen beruházásokra lenne szükség helyben, és a helyi vállalkozók is jobban járnának fővállalkozóként mint valamelyik fideszes oligarcha alvállalkozójaként.