HTML

Viktoriánus Blog

A magyarországi (első és második) Viktoriánus korszak érdekességeiről, különös tekintettel a két korszak névadójára.

Friss topikok

Linkblog

2012.09.13. 16:12 viktorianus

Na most akkor tényleg viccesked-TEK?

Címkék: tek műegyetem fénykard jedi lovag

Na most akkor szakszerűek voltak, vagy viccesek? Olyan opció nincs, hogy szakszerűek és viccesek?

Azért azt ismerjük el, hogy ha a rendőrségre befut egy hívás, hogy egy egyetemen egy különös manus üldögél ez egyik előadóban egy fegyvernek látszó tárggyal, akkor a rendőrségnek, a kommandósoknak valóban a kötelességük, hogy az ilyen embernek megismerjék az elképzeléseit a nem túl távoli jövőről. Lehetőleg személyes konzultációval, a környezetében lévő emberekben keletkező kár nélkül.

Komikussá valószínűleg akkor vált a dolog (a kívülállók számára), amikor észlelték a kammendósok, hogy a pisztoly egy kínai játékfegyver, és hát a Jedi-kard sem egy eredeti réges-régi darab. Szinte hallom, hogy jelentik a felettesnek, hogy "Főnök, baszodalásan, ez egy fröccsöntött szar, de nem fegyver!". Innentől kellett volna más irányt venni az eseményeknek - bár a jogi részéhez aztán nem értek, de nyilván lehetett volna ezt továbbra is frappánsan intézni.

http://www.hir24.hu/Root/Shared/Pictures/2012/09/12/TEK-mem(1).jpg

Az ifjú padavánt nyilván nem veregethették hátba, hogy "ez jó móka volt Luke, mi szeretjük az ilyen feladatokat". De biztos, hogy nem lehetett volna megkérni, hogy vegyen már fel valami polgáribb ruhát, és ugyan csüccsenjen már be az egyik Q7-esbe, ami elviszi őt egy kellemes kihallgatószobába, ahol tisztázni lehetne a helyzetet. Tényleg fürdőköpenyben, hátrabilincselt kézzel kellett elvezetni? Ennyire veszélyesnek tűnt még ekkor is a játékaival? Vagy tartani lehetett, hogy az erő vele van?

Biztos, hogy a helyszínen jól kommunikáltak mindent? Nem lehet, hogy nevetségesen hangzik az a rendőrségi tájékoztatás , hogy fegyverszakértő fogja megvizsgálni a játékpisztolyt? (Vizsgálja csak meg fegyverszakértő, csak ne hangoztassák.) A fénykardot is meg fogja vizsgálni? Ért hozzá?

Biztos, hogy a TEK vezetőjének az alábbi újságírói kérdésekre adott válaszai szimpatikusabbá tették őt?

Kérdés: - Van-e szankció téves riasztás esetén? Ez nyilván nem volt olcsó. Nagyságrendileg mekkora összegről van szó?
Válasz: - Még esetleg további kérdésük?
Kérdés: - Nagyságrendileg mekkora összegről van szó?
Válasz: - Köszönöm szépen, viszontlátásra!

Ilyenkor nem lehet normális módon, de azért kitérően válaszolni? "Nem tudom, nem mondhatom meg, ennek nincs jelentősége, később számoljuk ki, nem az én dolgom ezt számolni, stb."

Biztos, hogy a szakszerűség érzetét kelti, ha azt halljuk, hogy garázdaság gyanújával vették őrizetbe, de a kihallgatása során már tanúként szerepel az ifjú Skywalker?

Biztos, hogy jó stratégia megsértődni az internetes mémeken, és ezt a sértettséget sajtóközleményben tudatni a világgal? A mindenen hisztiző, vagy a mindenen vigyorgó kisfiú a szimpatikusabb a homokozóban? Vagy nem is cél a szimpátia?

Tetszik tudni, ez egy olyan ország, amelyik asszisztál egy gyilkos szabadon engedéséhez, de ugyanitt, az ifjú, a légynek sem ártó Jedi lovagokat meg bilincsbe viszik el.

Már előre rettegek attól, hogy a kisfiam az óvodai farsangon király szeretne lenni. Ha aznap valaki feldobja őt a TEK-nél, akkor a déli híradóban fogom látni, ahogy a sírós, hároméves kölyköt szakszerűen megbilincselve viszi el a TEK az oviból - az alkotmányos rend megdöntésére tett kísérlete miatt...

233 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://viktorianus.blog.hu/api/trackback/id/tr234775129

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.09.14. 10:45:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: A TEK-en szúrt ország 2012.09.14. 08:54:41

A terrorizmus réme elérte hazánkat. Egyelőre nem tudni, hogy az azeri baltás gyilkos miatt felháborodott örmények, vagy a szíriai felkiszabadító akció kapcsán az Alka Ida valamely sejtje, vagy esetleg az Orbán Viktor megbuktatására készülő MOSZAT ügynö...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Intelli 2012.09.13. 18:22:20

"Innentől kellett volna más irányt venni az eseményeknek"

Ennyi...

Csak hát szerintem már úgy voltak vele, hogy muszáj eljátszani a tökös rendőr-kommandós-rambót ha már egyszer kimentek teljes menetfelszerelésben.

Dumálnak arról hogy a hitelességet nem áll módukba ellenőrizni de azért baszod, kiküldenek két nyomozót akik körbenéznek, kérdezősködnek hallott valaki lövést? Hol látták a manuszkát, a TEK kivonul két utcányira várva a bevetési parancsra, megtalálják a skywalkert, megkérdezik mit csinálsz elmagyarázza a szitut, TEK visszavonul és ennyi.

Amúgy én nem tudtam hogy tilos műanyag fegyvert magamnál tartani, vagy most már egy játékboltba is csak óvatosan vásároljak a gyereknek, nehogy véletlenül kifele menet valaki rám hívja a rambókat?

romkocsmában merengő félázsiai származék 2012.09.13. 18:25:14

Nagyon udvarias volt a tábornok.
Le is fejelhette volna a riportert!

magyar ember teli szájjal 2012.09.13. 18:26:38

Két hét alatt rendet teremtettek a Galaxisban.

scsaba1 2012.09.13. 18:30:18

Miért nem vágta ki magát a jedisrác, hogy: Ugyan már kommandós úr, ne csinálja már, biztos maga is volt egyetemista...

Silent Bob 2012.09.13. 18:30:43

"Biztos, hogy a szakszerűség érzetét kelti, ha azt halljuk, hogy garázdaság gyanújával vették őrizetbe, de a kihallgatása során már tanúként szerepel az ifjú Skywalker?"
Ez régi rendőrségi szopatás, ugyanis a tanúnak nem jár ügyvéd, plusz nincs meg az a joga, hogy nem köteles magára terhelően vallani.

Mensikov 2012.09.13. 18:31:32

Teljesen egyetértek a poszttal.
Amúgy a két jelentgetőnek nem tűnt föl hogy az egész terem ül és várja mi történik ? Másnak ez nem tűnt éles pisztolynak csak a két lüke jelentgetőnek ?
Maga a dékán is egy balfácán. Ő nem tudja hogy volt engedélyük a diákoknak forgatni ?
A TEK meg fogja föl egy gyakorlatnak és számolja el úgy, oszt jónapot...

Silent Bob 2012.09.13. 18:32:51

@Mensikov: Vagy számlázzák ki annak a kreténnek, aki kihívta őket.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.09.13. 18:35:35

A srác helyében még fel is jelenteném a TEK-et mert korlátozzák a szabad vallásgyakorlásat, hiszen Jedi vallású. A fegyvervizsgálónak meg biztosan van OKJ-s papírja fénykard építésből!

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2012.09.13. 18:49:49

@scsaba1:
Sztem józan ész éles bevetésére nincsenek felhatalmazva/kiképezve.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2012.09.13. 18:51:58

@Silent Bob:

Senki sem köteles önmagára terhelőt mondani, a tanú sem.

A spíl az a dologban, hogy a tanú nem tagadhatja meg a vallomást és nem hazudhat, míg a gyanúsított mindkettőt megteheti, csak mást nem vádolhat hamisan bűncselekmény elkövetésével.

Húsrágó_hídverő 2012.09.13. 18:52:35

chippendale74. elírtad, nem jedi vallású....hanem jewish.
akkor biztos feljelentené...
...és inkább menjenek ki 'lukra futva' 100-szor is, mint egy Breivik-féle idióta tényleg lőjön halomra bárkit is...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2012.09.13. 18:54:03

Amúgy meg biztos csak egy gyakorlat volt, a padaván valójában Luk főtörzs és ő szokta a balekot játszani a kiképzéseken, 20% illetménypótlékért.

2llkedő 2012.09.13. 19:00:52

Az ÁVO-TEK-eseknek van leltári számuk?

Martian (törölt) 2012.09.13. 19:02:41

De ha valódi jedi lett volna valódi fénykarddal, felszalámizta volta a TEK embereit. :)

Rosszindulatú Vászka 2012.09.13. 19:06:20

+1

Továbbá ugye a karcosan viselkedős riportban mondta a rokonszenves úr, hogy "fegyvernek látszó tárgy, ami tulajdonképpen fegyver" és meg is mutatott valami valaminek látszó telós képet.

Namost vagy annyira nem ért hozzá, ami nagyon gáz, vagy hazudott, mert nem tudta, merre kell terelni az ügyet, ami mégnagyobb gáz.

Nem beszélve arról, hogy ha feltételezik, hogy valóban fegyveres tenorista készül hentelni, akkor miért terelték vissza a gyerekeket a terembe,a hol a vélt gazember készül ámokfutni? Ez így nagyon nincs rendben.

Sztem.

2llkedő 2012.09.13. 19:15:17

Szerintem nem tudtak valódinak látszó TEK-es cuccot beszerezni az egyetemisták a filmjükhöz, ezért úgy gondolták, jó lesz az élethű is TEK-es statisztákkal.

Silent Bob 2012.09.13. 19:19:50

@tiboru: Ezt mondom. Ha nem tagadhatja meg a vallomást és nem hazudhat, akkor el kell mondania a magára terhelő dolgokat is.

Tom Ferramenti 2012.09.13. 19:21:00

"A fénykardot is meg fogja vizsgálni? Ért hozzá?"

Ezen nagyon röhögök. :D

Bevethette volna a jedi elmetrükköt, hogy megértesse velük, nem ezeket a droidokat keresik.

Foxtrotty 2012.09.13. 19:21:52

Amerikában simán lepuffantanak ilyenért

Elég ha csak kiszállsz a kocsiból amikor megállít a rendőr, és máris ott a kezében a stukker. Ha véletlenül van nálad is egy akkor annyi

Utólag meg már nem számít hogy csak játék volt

fidesz = házmesterek pártja 2012.09.13. 19:25:16

Elnézve a sajtótájékoztatón készült videót, szvsz az a legkevesebb, hogy bilincsben viszik el az ilyen "humoros" faszkalapot.
Amcsiknál szvsz kérdés nélkül kilőtték volna.

fidesz = házmesterek pártja 2012.09.13. 19:27:04

@Mensikov: miért? Kötelező, hogy mindenki fegyverszakértő legyen? Ha ilyet látok valakinél, nekem is az lenne az első reakcióm, hogy ez bizony valódi.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.09.13. 19:27:20

Ezt a szörnyeteget fogták el, aki még a névnapján is gyilkolászik:

ÉGENJÁRÓ LUKÁCS NEVENAPJA

Luke Skywalker, ki a jedik
Sztárja, éppen verekedik…
Ellenfele sötét oldal-
-szalonna, s ő űrbárbordal-
-szóra fénykardszeleteli,
S böjtgyötörte szele teli
Vala midikloriánnal,
Amitől a celó-fán al-
-vó bagoly a földre szédül
(„Hogy mondják a baglyot svédül?” -
- kérdené Han Solsson fia,
Ám az elit svéd maffia
jABBA-hívő keresztatyja
Lézerkarddal kiiktatja).
Kopogtatnak, s Luke a kapu
Mellett terem (nem mint lapu-
-levél, hanem) szökve oda,
S ott áll mosolyogva Yoda,
Kivel most is ott az Erő-
-leveskockája, mit merő-
-kanalával együtt tékoz-
-lón ma Luke-nak ajándékoz.
„Fénykardommal húzott jó kör
Keretezzen Luke Skywalker!”
Yoda kardközése rezgő,
S robban földre levert pezgő,
Mint egy csődölt Halálcsillag,
Csak kicsikét barátibblag.
Félszáraztócsás a padló,
Elcsúszik rajt’ kósza vadló,
S falnak löki lüke Luke-ot
(Mért állt oda?!), s leend luk ott,
Amin át a benti leve-
-gő és fűtött kabin heve
Alig pár téridőpillan-
-at alatt az űrbe illan…
Nem tesz jót a jedi agynak
Részei, ha jéggé fagynak,
S mint Ábelen egykor Káin,
Nyomot hagy ez atomkáin.
Magyar változatban Lukács
Töpreng: „Falilukhoz luk-ács
Kéne, aki deszkabála-
-részből foltot fabrikála.”
Jő az ács, nagy buherátor,
Kintről foltoz, űberbátor!
Újra fűtött legénylakás,
Galaxisjárt vendég-rakás,
Robotcsinált-boros torok,
Ajándékzó vizitorok:
Darts Vader-fi ajándéka,
S lézernyílból három véka…
S elhalón hörg Yoda gége:
„Erő legyen veled…” (vége)

ILLUSZTRÁLVA:
fradyendre.blogspot.hu/2009/08/egenjaro-lukacs-nevnapja.html
:)

netnepper 2012.09.13. 19:28:30

@Húsrágó_hídverő: Breivik2 nem fogja kitenni a csúzlit az asztalra, ezért itt már alapjaiban hibás az egész ügykezelés és gondolatmenet TEKestől, feldobós vicceskedőstől, mindenestől.
Breivik2 egyszerűen csak megérkezik és tarol.
A TEK még sehol sem lesz, amikor ő már rég végzett.

ideologia · http://ideologia.blog.hu 2012.09.13. 19:29:04

@Foxtrotty: Amerikában dollárban kapod a fizetésedet.

01234567 2012.09.13. 19:30:09

Jogosan mentek ki,a kis f@sznak fürdőköpenyben nem ártott az autókázás,én vittem volna a két bejelentőt is.DE.Ez a mókus aki ott nyilatkozott,már többedszer bizonyítja be,nem média kompatibilis.Egyszerűen,se stílusa,se humora,se idegzete hozzá.Ez többet ne nyilatkozzon,találjanak valakit, aki jobban szerepel e téren, a médiamegjelenés még egy terrorelhárító osztagnál is fontos.Ez a koma sokat ront ezen,hiába hogy ettől lehet a legjobb szakember, lövésnél ugrana a golyó és a terhesanya közé, ehhez béna.És ilyen kiemelt rendőri szervnél a 21. században ez legalább olyan fontos, mint az akció maga.Sajnos, de ezzel együtt kell élniük.Jelen esetben ha csak annyit mondott volna esetleg: "Luke már megvan Han Solót és Csubakkát még keressük", már mindennek elvette volna az élét, és mindjárt nem ő rajtuk röhögtek volna.A mém dolog ellen kapálódzni meg nevetséges, egy ilyen egyetemi "balhé" után ez természetes, mindenki volt fiatal...

Ganésha (törölt) 2012.09.13. 19:31:11

"""Nem lehet, hogy nevetségesen hangzik az a rendőrségi tájékoztatás , hogy fegyverszakértő fogja megvizsgálni a játékpisztolyt? (Vizsgálja csak meg fegyverszakértő, csak ne hangoztassák."""

Nos.. megtörtént! A kertévés híradóban az imént nyilatkozott az igazságügyi fegyverszakértő. Roppant komolyan nézett a kamerába (egyenkopasz mint a többi rendőr), és arról tájékoztatott hogy a fegyver 3-4 dkg-os, 'pár méterről' fegyvernek látszhat, és a ravasz meghúzásakor kereplő hangot ad ki.

Nem hiszem hogy erre szükség volt.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2012.09.13. 19:31:58

@Silent Bob:

Tudod mit, büntetőeljárásjogról inkább ne vitatkozzunk :-)

Senkinek (megismétlem: SENKINEK) nem kell önmagára nézve terhelőt mondania, erre mindenkit figyelmeztetnek is minden kihallgatás elején, s a tudomásulvételt külön alá kell írnia.

nincs1itt 2012.09.13. 19:32:07

Húúúú, vazzeeee, mennyi amcsi-szakértőőőő!! Tuggyátok-é bárányok, hogy ottan bótba 2 hét alatt engedéllyel, tokkal, vonóval 50 gyantával lehet igaz(!) fegyvert venni???!!! Ja, és ottan amcsiban - de Ti tuggyátok a tuttit - a civil is igen gyakra képes használni a fegvert, közületek hányan??
Idehaza erre mekkorka esélyt véltek felfedezni??? Aha, szóval semmit... Köszike vagyok!!

hopptarisznya 2012.09.13. 19:32:26

azt az idióta rendészt elővették már, aki végülis kihívta a rendőrséget?
Ennyi ésszel nem csodálom, hogy egy iskolában játssza a portást. A hülye fasz.

A rendőrökről meg annyit, hogy egy hete egy cigány az Árpád gimnázium előtt (Budán az amfiteátrumnál) egy szamuráj karddal rohangált és üvöltözött. (és vele volt még 3-4 csöves cigány) Na ez valóban félelmet és megbotránkozást keltett. Amikor átjöttek a zebrán, az utca népe a túloldalra ment. Aztán vissza... Jó nagy tér, úgyhogy tiszta népvándorlás volt. És így ment ez 8-10 percig. Közben tucatnyian hívtuk a rendőrséget, de föl sem vették. Majd 8 perc után (amikor már az egész teret lekaszabolhatta volna ez az állat) fölvették, és mondták, hogy már tudnak róla... jön a járőr. (2 percre van a Tímár utcai örs) Jött is két rendőr (gyalog), akik csak simán igazoltatták. A pali persze előtte berakta a 600-as mercibe a kardot, úgyhogy az elő sem került. Úgy látszik a TEK-es fiúk csak a lézerkardot és a játékfegyvert kobozzák el.

Mellesleg ez a "gazdag" cigány család már bepróbálkozott a környék üzleteiben, hogy jól megy-e a bolt... belefér-e egy kis védelmi pénz. A NAV, TEK meg a többi szar ami ugyanúgy a pénzünkből él, mint a cigók, meg a fűben lapulnak...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2012.09.13. 19:33:34

@Foxtrotty:

Amerikában egyetlen olyan baki után lemond az illetékes rendőri vezető, amilyenből a TEK az elmúlt két évben tucatnyit elkövetett.

01234567 2012.09.13. 19:34:27

És ez most így nagyjából mindegy,de egy komoly esetnél, lövöldözés, halottak, kétségbeesett információt váró emberek, így elmegy a mikrofonok elől, na akkor ki kell rúgni, a saját érdeke is ennek a Hajdú?nak, hogy helyette egy profi nyilatkozó legyen...

tede 2012.09.13. 19:34:53

szankció téves riasztásra?

persze, mert szórakozasából hivogatják a tek-et

Silent Bob 2012.09.13. 19:36:25

@tiboru: Elhiszem, hogy jobban értesz hozzá, de a két dolog amit mondasz, logikailag kizárja egymást. :)

hopptarisznya 2012.09.13. 19:36:29

egy magyar DJ zenéje, ami utólag nyert értelmet: www.youtube.com/watch?v=CHAUukQlsbg
tek tek tek tek tek ..
chris layer - right on time

Rosszindulatú Vászka 2012.09.13. 19:36:46

@Foxtrotty: bizonyám, én is láttam a tévében :P

Ganésha (törölt) 2012.09.13. 19:36:59

@Intelli: """Amúgy én nem tudtam hogy tilos műanyag fegyvert magamnál tartani, vagy most már egy játékboltba is csak óvatosan vásároljak a gyereknek, nehogy véletlenül kifele menet valaki rám hívja a rambókat?"""

Ezt a kérdést mostantól nagyon komolyan kéne venni, és esetleg egy szakirányú posztban körbejárni, ugyanis hemzsegnek a játékfegyverek az országban.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2012.09.13. 19:37:32

Abszolút egyetértek, pont ezek nyomják az én begyemet is. Szánalmas ez az erőlködés és keménykedés, főleg az elmúlt időszak blamái után. Röhögni kellett volna egyet, valagba rúgni a Jedit egy kicsit és mondjuk tartani egy nyilvános ejnyebejnyét, hogy manapság azért könnyebben rájön az átlagpolgárra a beszarhatnék, szóval óvatosan az ilyenekkel.
Ezzel szember rabosították a szerencsétlent, meg kihallgatták, holott teljesen nyilvánvaló volt már a helyszínen is, hogy mindennek semmi alapja. Persze, értem én, hogy kellemetlen tizenvalahány kocsival ráugrani egy ilyen blamára, de ha csak ennyi történik, simán fejet hajt az ember és egyetért, hogy MUSZÁJ. Mert sose lehet tudni. De utána durcásan áthajtani "véletlenül" a "gyanúsítotton" és még háromszor... Faszfejek.

villamos alóli kacaj 2012.09.13. 19:38:10

A jó kuruc mondás szerint: a fej meg a hal !
más:
- TE Kergeted azt a kutyát?
- TEKergeti a fene csak meg akarom fogni!

moncayo 2012.09.13. 19:38:47

Olyanok mint anno a Munkásőrség. Feladatuk is arra hajaz. Csak ott mókás, pocakos öregurak játszották a bazárit, itt meg J.I. Joe-nak öltöznek.

Az ős kaján 2012.09.13. 19:40:34

Faszkalapok! ha valódi fegyver lett volna és a rendőrség nem veszi komolyan, akkor most mit írnátok, faszkalapok!!!!
Minden bejelentett bombariadó alkalmával a tűzszerészek kivonulnak, a helyiséget kiürítik,bombát egyszer sem találtak... akkor mi van faszkalapok...hallgattok mint szar a fűben.
Rablás esetén nem enyhítő körülmény, ha a fegyvernek látszó tárgy csak játék pisztoly, miért lenne most enyhítő körülmény?
Nem óvodások játszottak a karácsonyi ajándékkal... egy felnőtt(?) egyetemista játszadozott...miért nem mással, a sajátjával...?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2012.09.13. 19:42:46

@Silent Bob:

1.) Nem én mondom (az fix lószart érne), hanem az 1998. évi XIX. törvény a büntetőeljárásról.

2.) Nem zárja ki egymást logikailag. Ha van egy kis időd, olvasd el a fenti törvény 81.- 88.§-ait.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2012.09.13. 19:45:35

@tiboru:

De elég első körben a 82.§. (1) b) :-)

northern lights 2012.09.13. 19:45:52

@Silent Bob 2012.09.13. 18:30:43:

Garázdaság (271.§)
"Aki olyan kihívóan közösségellenes, erőszakos magatartást tanúsít, amely alkalmas arra, hogy másokban megbotránkozást vagy riadalmat keltsen, ha súlyosabb bűncselekmény nem valósul meg, vétséget követ el." - "Csak szándékosan valósítható meg. Az elkövetőnek tisztában kell lennie azzal, hogy cselekménye kihívóan közösségellenes, ennélfogva alkalmas arra, hogy másokban megbotránkozást vagy riadalmat váltson ki. Legalább két személynek tudomást kell szereznie a cselekményről." Az a 2 hallgató, aki kiment az előadásról és felhívta rendőröket, nem volt kötelességük felismerni, megkülönböztetni a játékpisztoly a valóditól, mint ahogy nem kötelességük a filmforgatásról sem tudniuk.

Sajnos az utóbbi években mind a PTE-n történt, mind az ELTE-n történhetett volna mészárlás. Inkább jelenjen meg a TEK és intézkedjen, mint hogy védtelenek essenek áldozatul. Helyesen, jogosan léptek fel.

Lukenak nem Berettája volt, hanem lézerpisztolya... Legközelebb Jedi kardot rakja ki akkor senki sem veszi komolyan.

Globetrotter2014 2012.09.13. 19:46:21

Emlékszik még a balos véleményfomrálók rendőrséggel kaplécsoatos kommentjeire 2006ból?

Tudom-tudom rég volt, meg az emberek memóriája rövid.

De azért ennyire ne nézzetek minket hülyének.

sanyix 2012.09.13. 19:46:54

szerintem a rendőrséget meg is lehetne szüntetni, vagy Mérőséggé átkeresztelni.
Ugyanis a rendőrök mostmár kb csak mérnek az út szél, ha Kolompár Dzsúlió piti zsebtolvajt kell begyűjteni már arra is a tek komendót küldik...

Szóval így nem lesz olyan ámeriái (mert azt szeretnék, hogy olyan legyen), ugyanis ámerikában a kommandósokat csak a nagyon durván veszélyes helyszínekre küldik ki, nem minden piti kis fos bűncselekményre. És ilyen komoly bűncselekmények itthon elég ritkák szerencsére, úgy hogy inkább oszlatni kéne a TEK-et, nincs semmi értelme.

Anti Anyag (törölt) 2012.09.13. 19:47:09

Micsoda marhaság. Többen telefonálnak, hogy egy csóka mászkál géppisztollyal.

Mit kellett volna csinálni, visszaszólni, hogy nézzék meg játékfegyver e?

Ilyen a világ, egyre több a segg az egyetemeken.

A gyereknek pedig pechje volt, elég nyilvánvaló, hogy manapság az ilyet komolyan veszik.

Globetrotter2014 2012.09.13. 19:47:52

Ettől függetlenül én is szénné röhögöm magam a MÉMeken :)

De ez azért nem a ZSanentt ügyhöz hasonlítható valami.

Kicsit túlreagálták, láttam már ilyet sokszor. Nincs jó érzéke a rendőröknek ahhoz hogy megtalálják a pont megfelelő intézkedést.

Silent Bob 2012.09.13. 19:48:23

@tiboru: "2. § (1) A tanúvallomást megtagadhatja

a) a terhelt hozzátartozója,

b)272 az, aki a (4) bekezdés esetét kivéve magát vagy hozzátartozóját bűncselekmény elkövetésével vádolná..."
Erre gondolsz? Ez jogos, egyébként szerintem ugyanarra gondolunk, csak rosszul fejeztem ki magam. Azt nyilván nem kell tanúként elmondania
hogy "én voltam".

tiboru · http://blogrepublik.eu 2012.09.13. 19:49:31

@northern lights:

Hát azért ügyvédek heteket elvitatkoznának azom, hogy megáll-e a garázdaság. Azt például kurvanehéz lenne bebizonyítani, hogy az elkövető tisztában volt azzal, hogy cselekménye kihívóan közösségellenes - a Műegyetemen, ahol álíltólag majdenm mindenki tudta, hogy gólyabáli filmet forgatnak.

Szóval ez nem ilyen egyéretelmű ám, hogy celolvasom a bétéká megfelelő szakaszát és leültetem a csávót, mert első blikkre pont beleillik a keretbe :-)

Attól tartok, már a rendőrség is elgondolkozott rajta és nem indít büntetőeljárást.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2012.09.13. 19:50:38

@Silent Bob:

Igen erre gondolok. Vagyin önmagára terhelőt nem köteles mondani.

De szerintem már eleget rugóztunk ezen; hinni nem kell, csak elfogadni :-)

Silent Bob 2012.09.13. 19:50:50

@northern lights: Nem az a baj, hogy kimentek, nyilván komolyan kell venni minden ilyen bejelentést. Hanem hogy azóta is kardcsörgetve mászkálnak, meg cibálják a szerencsétlen gyereket.
Mellesleg szerintem az is elég cinkes, hogy visszatereltek mindenkit abba a terembe, ahol a feltételezett terrorista volt és ott tartóztatták le. Bár nem vagyok szakértő.

hopptarisznya 2012.09.13. 19:51:12

A hír24 aznapi cikke volt a legkifejezőbb:
Luke-ra futott a TEK

ottomoll 2012.09.13. 19:51:46

@Az ős kaján: Pontosan ez a helyzet. Mi is történt? Kapott a rendőrség egy hívást, hogy valakinél fegyver van az előadóban a BME-n.
Volt már ilyen jellegű gyilkosság M.O.-n? Volt.
Ennyit tudtak. Nyilvánvalóan ki kellett vonulni. Ilyen esetekben pedig a TEK-nek kell eljárni. Egy sima rendőr nincs ilyen szituációkra felkészülve. (Egy iskolai bombariadón is lehetne röhögni, hogyhát vmi kis pöcs betelefonál, és kivonul a fél rendőrség, tűzszerészek stb.)
Természetesen a ballib média most is hozta a szokásos formáját. Most is előjöttek a valósággal köszönőviszonyban se álló ócska, sunyi, demagóg dumájukkal. Frusztráltak szegények. Kizuhantak a hatalomból, és így kompenzálnak...

Lotterfeld Boholy · http://www.boholy.blog.hu 2012.09.13. 19:52:58

ez az egész poszt egy tök értelmetlen nyavalygás. a TEK-ben nem megélhetési celebek dolgoznak, nem erősségük a kommunikáció. ha pedig játékpisztollyal baromkodik a hülyegyerek, menjenek ki azonnal, és vigyél el bilincsben. mert ha annál a csávónál éles cucc van, és a te csajod/pasid ül mellette, soha többé nem jut eszedbe ilyesmin röhögni.

Silent Bob 2012.09.13. 19:54:09

@tiboru:
Elfogadom, de alapvetően érdekel a dolog. Én azt gondolom (javíts ki ha tévedek) Hogy olyanban pl. nem hazudhat, vagy tagadhatja meg a választ, hogy mondjuk ott volt egy adott helyen, vagy nem. Ezzel még nem vádolja magát bűncselekménnyel. (aztán leszállok a témáról, de bárki kerülhet hülye helyzetbe, nem árt az ilyennel tisztában lenni akkor sem, ha nem jogász az ember)

Silent Bob 2012.09.13. 19:55:36

@Lotterfeld Boholy: De miután kiderült, hogy egy műanyag cucc volt, amivel nem is fenyegetett senkit, tök ártalmatlan volt az egész szitu, miért kell bilincsben elvinni?

northern lights 2012.09.13. 19:58:04

@tiboru: Azért az te sem vitatod hogy voltak akik játékpisztoly miatt mentek ki az előadóból...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2012.09.13. 19:58:43

Többek kedvéért megismétlem: nem az a probléma, hogy kimentek, sőt: remélem, hogy mindig ki fognak menni hasonló esetben.

A probléma az, hogy - ha hinni lehet a tudósításoknak - két kurvanagy szakmai hibát elkövettek:

1.) Ha valóban azt valószínűsítették, hogy a fegyver frankó, miért terelték vissza az előadóba azokat, akik éppen távozni akartak?! Egy ilyen helyzetben nem az a logikus, hogy minden távozó ember egy potenciális áldozattal (vagy túősszal) kevesebbet jelent?

2.) Ha tudták (vagy időközben rájöttek), hogy a cucc kamu, miért kellett utána még hosszú percekig izmozni a helyszínen és csicskáztatni Skywalkert? Bosszúból, mert hiába ugráltatták őket? Ez nagyon amatőr hozzáállás lenne. Meg akarták leckéztetni a kis köcsögöt? Ez se a rendőri professzionalizmust mutatja.

Rosszindulatú Vászka 2012.09.13. 19:59:13

@Silent Bob: Jabba palotájába is fegyvertelenül ment, mégis mekkora galibát csinált.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2012.09.13. 20:01:25

@Silent Bob:

Igen, megtagadhatja. Azt kell mondani az adott kérdésre, hogy "megtagadom a választ, mert azzal önmagam vagy hozzátartozómat bűncselekmény elkövetésével vádolnám."

Tudom, hogy hülyén hangzik, de első körben a hatóságnak el kell fogadnia. Aztán persze lehet, hogy rárepülnek a dologra, de ugyanazt a kérdést ugyanúgy többé nem tehetik fel.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2012.09.13. 20:02:37

@Silent Bob:

Nem tudom, nem voltam ott. Csak azt mondtam, hogy azt, hogy egy cselekmény adott helyszínen és adott időben mire "alkalmas", nos, ez a jogászok kedvenc vitaterületeinek egyike :-)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2012.09.13. 20:03:46

Na további szép estét mindenkinek!

Lotterfeld Boholy · http://www.boholy.blog.hu 2012.09.13. 20:04:55

@Silent Bob: szerintem eljárási szabály. a bejelentés (tévesen) nyilván az volt, hogy valaki fegyverrel szórakozik az előadóban. ebből a szempontból tök lényegtelen, hogy a helyszínen kiderült, hogy csak egy játék ez. a legnagyobb fasz itt a srác volt, aki a pisztolyt mutogatta, vagy csak kirakta az asztalra. elkapták, bevitték, kihallgatták, elengedték, ennyi.

Globetrotter2014 2012.09.13. 20:05:26

@Silent Bob: ott a pont! Nyilváén máég sosem volt olyan hogy valaki filmszereplőnek öltzözve halomra lőtt egy csomó fiatalt.

őőőőőő, vagy várjunk csak?

Cervisia 2012.09.13. 20:07:12

@Az ős kaján: Üdvözlöm, dandártábornok úr!

Ez egy sokadéves óra volt nyilván nem gólyák ültek rajta, és aki a BME-n több év után nem tud arról, hogy ilyen tájt ilyesmik történnek az egyetemen, az minimum barlangban élt, vagy amnéziája van.

Globetrotter2014 2012.09.13. 20:07:27

@Silent Bob: mondjuk nem Luke Skywalkerenk öltözött, ezt azért le kell itt szögezni ugyebár. Tehát nem is haonló az eset...

index.hu/kulfold/2012/07/20/meszarlas_az_uj_batman-film_vetitesen/

béla a görög (törölt) 2012.09.13. 20:07:40

Mondjuk én ezt az egészet nem értem.
1) Minden felsőoktatási intézményben/kollégiumban szoktak lenni napok amikor állatkodás van. Ez szokás.
2) Bemegy a gyerek az terembe lepedőbe OK. kirakja a fegyvert. Egyedül volt ott?
Nem volt ott senki aki azt mondta volna mutasd már mi az?
csak ismerik már valamennyire a csop.társai. pánik egy szál se. vagy nem kommunikáltak.
(a konkrét helyszin nem tudom hol volt)
3) Ez a leszabályozott folyamat a rendőrségnél?
úgyértem, hogy a vannak a járőrök jegyzőkönyvet felvenni utána meg a TEK? Nem lehet először 2-3 embert kiküldeni, hogy nézzék már meg mi a fasz van? (járőröknél van fegyver)

===
értem én, hogy gyorsan kell cselekedni, megkapták az ukázt azt felment az adrenalin, azt is értem hogy nem lehet megkülönböztetni a fegyvert az annak látszó tárgytól (volt már "szerencsém" belefutni ebbe a kérdéskörbe)

csak az egész abszúrd számomra valahol. nincs valahol köztes megoldás? 5 perc egy helyzetfelmérésre, egy 3-5 emberes riszatási fokozat...

dennisthemenace 2012.09.13. 20:07:59

Kíváncsi lennek, hogy a nagypofájúak kozul hány szarna be, ha egyszer rájuk lonének.

Silent Bob 2012.09.13. 20:09:21

@ZF2: Ezt értem, de itt a gyereket az UTÁN is cibálták, hogy kiderült, hogy egy kurva nagy félreértés volt az egész. Az újságírókkal való parasztkodás csak hab a tortán.

dennisthemenace 2012.09.13. 20:09:51

@ottomoll: Mit jossz itt a ballib médiával?

Ja, ez a dolgod.. Mondd, jól fizetnek, hogy a hulyéket mosdatod??

Silent Bob 2012.09.13. 20:11:41

@dennisthemenace: Szerintem mindenki. De ebben az országban egyelőre legnagyobb eséllyel a TEK fog rád lőni, mert megint benéztek valamit. :D

Cervisia 2012.09.13. 20:13:55

@Lotterfeld Boholy: Miért a srác volt a fasz? Nyilván kényelmetlen lézerkarddal és pisztollyal a ruhában ülni és jegyzetelni hát kivette. Inkább az a kettő volt agyilag hátrányos helyzetű, akik igazinak hitték. Vajon a lézerkardot is?

bgp 2012.09.13. 20:14:01

@scsaba1: vagy elhúzza a kezét a fejük előtt és azt mondja: nincs itt semmi fegyver.

dennisthemenace 2012.09.13. 20:14:09

@Silent Bob: Ezért nem megyek oda, míg a kovetkezo kormány taccsra nem teszi ezeket a marhákat..:-)

Rosszindulatú Vászka 2012.09.13. 20:15:00

Kéremszépen:

F - É - N - Y - K - A - R - D

köszönöm :)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.09.13. 20:15:35

Én úgy hallottam, hogy még a kutaszdroidok is átfésülték az épületet, hátha meglelik Artut egy konnektorra rácuppanva. Csubakka és Han Solo is fénysebességre kapcsolt, hátha kimenekíthetik Luke-ot.

No de: Azt nem értem, miért kellett ide a TEK? A rendőrség már nem tud elkapni egy egyetemistát? De ha már olyan jól fel vannak szerelve, akkor bedugnak az ajtó alatt egy kiskamerát, megnézik, hogy hol ül, bemegy két fiatalabb civil ruhás kommandós és ha már az kell, hát földre teperik. De nem kell oda egy rakás pajzsos, gépfegyveres elitcsapat. Csak kellett volna mérlegelni egy kicsit.

Ki a hibás? Itt az a két hülye hallgató, aki lógni akart óráról. Érdekes, amikor fősulira jártam és volt valami program vagy valami, akkor mindig tudtunk róla. Ott is előfordult, hogy valaki nem rendes cuccban mászkált. Aki azt mondja, hogy a srác hülye volt, hogy így ment órára az még abban a korban járhatott suliba, amikor az iskolaköpeny volt a divat.

Viszont nem lennék annak a két hülyének a helyében, akik felnyomták a srácot. Bánni fogják, rengeteget fogják őket ezért szívatni. Mi nem tudjuk, hogy kik voltak, de az egyetemen már kiderítették, ez tuti.

bgp 2012.09.13. 20:16:14

@northern lights: és voltak akik a TEK miatt kerültek vissza a potenciális vérfürdő helyére.

Macskond 2012.09.13. 20:16:46

Hát szerencsétlen csóka ott követte el a hibát hogyamikor bement az órára, nem lőtt mindjárt párat a kereplővel,így mindenki tudta volna hogy játék pisztoly. (bár felteszem eszébe sem jutott hogy valaki valódinak nézné)
Akit súlyosan elővennék az pont a rektor és a "notredami teremőrbrigád" portása aki kihívta a rendőröket.
Ha már a "gyerekek" voltak annyira körültekintőek, hogy még forgatási engedélyt is kértek a vezetéstől, lehetett volna annyi eszük (ők biztos végeztek egyetemet..hacsak nem a Pailbácsival voltak együtt...) szóval lehetett volna annyi sütnivalójuk, hogy reggel eligazítást tartanak az őröknek, hogy forgatni fognak a srácok. Csak úgy, hogy tudjanak róla ők is. Innen gyorsan leeshetett volna nekik, hogy aki jelentgetni akar az nyilván félreért valamit.
NA ezek mellett erősen visszás a dékán nyilatkozata hogy majd ő jól megfenyiti a diákot. Szerintem sűrűn nézhetne tükörbe.
A TEK médiaszerepléséről sokan leírták már a lényeget nem ragoznám. Valóban az egyetlen ésszerű megoldás az lett volna hogy kimennek, (mert ha már hivják őket igenis menjenek ki) de ha látják hogy lyukra futottak, akkor szépen ránézésre megállapítják hogy nincs is ügy és szépen elmennek, hogy "bocsi vaklárma volt". Teljesen felesleges volt ebből ilyen ügyet csinálni, bilincsben elvezetni meg aztán végképp túlkapás.
Amit csináltak az már igya saját fontosságuk teljesen átlátszó és felesleges bizonygatása.
Nem utolsó sorban azt én is megkérdőjelezném, hogy mennyire szakszerű a "menekülő" :-) gyerekeket visszaterelni a "lövöldöző őrült mellé", majd a randomra ide-oda ülőktől azonosító adatokat bekérni, mert épp ők ülnek a "furaruhás" mellett.

fidesz = házmesterek pártja 2012.09.13. 20:18:56

@ZF2: mire kellene emlékezni? A söpredék kapott a pofájára, plusz néhány "ártatlan", akiket a kedves Vezéretek és maffiája irányított a rendőrök közé.

péniszirigy feminista szűz strihkurva (törölt) 2012.09.13. 20:19:08

@ottomoll: hát ja, ha meg azt mondják, hogy baszunk kimenni, mert biztos kamu, akkor mindenki ócsárolná őket, hogy mire veszik fel a fizetésüket

fegyvernek látszó tárggyal épeszű ember nem flangál, főleg miután már volt ilyen egyetemi vérengzés az országban

@Silent Bob: mondjuk eddig a TEK szerintem nem ölt meg senkit, de nem követem a róluk szóló híreket

kapnak egy bejelentést, akkor menni kell

gondolom ha valaki infarktust kap, a mentő diszpécser nem legyinthet, hogy ugyan, biztos fake az egész, nehogy már égessük magunkat, nem megyünk

lutria 2012.09.13. 20:21:45

Azért kíváncsi lennék hogyan számolják ki ennek a bevetésnek a költségeit,mert a kommandósok valszeg ugyanannyit keresnek akkor is ha bevetés van és akkor is ha a laktanyában ülnek/gyakorlatoznak,(és az többi jelenlévő rendőr is)sőt még gyakorlatozás közben is elpöfögnek annyi benzint amennyiből elmentek kb.10 km-ert a Kerepesi úti bázisuktól az egyetemig.

péniszirigy feminista szűz strihkurva (törölt) 2012.09.13. 20:23:35

@Macskond: mondjuk a portásnak ez a dolga, valaki odamegy hozzá, hogy egy fürdőköpenyes arc fegyverrel ment be egy terembe, akkor nem kommandózik, hanem hívja a rendőrséget
bombariadónál sem szaglássza végig az épületet, hanem telefonál

akit itt seggbe kellene rúgni és kicsapni az egyetemről, az a fürdőköpenyes idióta

a legális fegyverek tartóira vet rossz fényt, akik gondosan szállítják, tárolják
ő meg poénkodik
hát kapja be a jedi kardját

péniszirigy feminista szűz strihkurva (törölt) 2012.09.13. 20:25:41

@lutria: van tarifa a rendőrségnél, hogy civil rendezvényt mennyiért biztosítanak, ennyi, meg annyi, valamilyen képzettségű emberrel, technikával, időre, távolságra

csak tippelem, hogy ez jó kiindulási alap lehet

mondjuk én az öngyilkosjelölteknek is kiszámláznám a mentés költségeit

tede 2012.09.13. 20:27:25

ha meg félőrült lövöldöző és éles fegyver lett volna és halomra lövi az előadóban a diáktársait akkor meg itt hörögne meg ugatna mindenki, hogy hol volt a TEK

azt hiszem például ha ezt Norvégiában játszotta el volna el az ifjú padavan, akkor az ottani komandósok nem ilyen finoman bántak volna el vele, tekintettel a borzalmas előzményekre

Rosszindulatú Vászka 2012.09.13. 20:27:37

@péniszirigy feminista szűz strihkurva: meg az elmaradt célprémium a terroristasejt felszámolásáért :)

dennisthemenace 2012.09.13. 20:34:35

@tede: Norvégiában nem síkhulyékbol állnak a rendfenntartószervek.

Silent Bob 2012.09.13. 20:35:08

@tede: Neked sem tűnik fel, hogy az emberek nagy részének nem az a baja, hogy odamentek, hanem ahogy intézkedtek?

10 000 2012.09.13. 20:35:34

Idemásolom ismét, amit Tiboru fentebb már kétszer leírt, hátha a hivatalból itt magyarázkodó tek-es smírók közül is megérti valaki:

Többek kedvéért megismétlem: nem az a probléma, hogy kimentek, sőt: remélem, hogy mindig ki fognak menni hasonló esetben.

A probléma az, hogy - ha hinni lehet a tudósításoknak - két kurvanagy szakmai hibát elkövettek:

1.) Ha valóban azt valószínűsítették, hogy a fegyver frankó, miért terelték vissza az előadóba azokat, akik éppen távozni akartak?! Egy ilyen helyzetben nem az a logikus, hogy minden távozó ember egy potenciális áldozattal (vagy túősszal) kevesebbet jelent?

2.) Ha tudták (vagy időközben rájöttek), hogy a cucc kamu, miért kellett utána még hosszú percekig izmozni a helyszínen és csicskáztatni Skywalkert? Bosszúból, mert hiába ugráltatták őket? Ez nagyon amatőr hozzáállás lenne. Meg akarták leckéztetni a kis köcsögöt? Ez se a rendőri professzionalizmust mutatja.

Thrasher 2012.09.13. 20:35:54

ostoba demagóg majom vagy.
szerinted ugyanaz felelt a két ügyért?
nem.

szerinted a mai világbann nem kell kurvagyorsan kiszállnia a fegyveres erőknek, ha bejelentést kapnak egy iskolában talált fegyverről?
de.

okoska.

tede 2012.09.13. 20:36:41

@dennisthemenace: igen, ezt fényesen bebizonyították :(

Macskond 2012.09.13. 20:37:18

@péniszirigy feminista szűz strihkurva: ÉRTELMEZŐ szövegolvasás !!!
HA kap előtte reggel eligazitást hogy "ma jedi forgatás lesz" akkor elvárható tőle hogy NE vetődjön árnyékra, hanem esetleg rákérdezzen hogy nem Jedi ruhás volt-e az illető? "Oszt ennyi." Rövidre van zárva. Mivel ilyen tájkoztatást vélhetően nem kapott a felelősség egy emelettel feljebb került.

Cooler 2012.09.13. 20:37:19

Dilettáns bohócok, semmi mást nem csinálnak, mint "gyakorlatoznak" az adónkból és nyomják a műmájer PR-t. Túlpörgött, tetovált, szteroidos állatok egy barettsapkás pamutrambóval az élen.

Abszurdisztánban tipikus az éles lőfegyver tartása/viselése? Nem. Miért nem? Az elvtársak nem szeretnék ha jelen helyzetben a munkásparasztparadicsom adófizetői egyszercsak felfegyverkezve mennének be a Kossuth térre a szép házba számon kérni egy-két dolgot. Mellesleg a "testvéri országokban" szabad a fegyvertartás és viselés (ld. csehek, szlovákok). Természetesen engedéllyel.

Mi a megoldás? Minden "fegyvernek látszó" tárgyat hurcoló állampolgárra lecsapnak, hogy még a kedvet is elvegyék.

Ha jól tudom a tek eddigi bevetéseit leginkább a "mozizás" kifejezéssel lehet illetni.

Az egész semmi más, mint PR fogás.

A hülye meg megeszi.

Macskond 2012.09.13. 20:38:59

@10 000: Ennél értelmesebben nehéz lenne megfogalmazni.

Rosszindulatú Vászka 2012.09.13. 20:39:44

@Macskond: nemaddiga. Mert ha a terroristák pont erre játszanak és direkt jediruhában szivárognak be annak céljából, hogy túszokat végezzenek ki?

tede 2012.09.13. 20:41:40

@10 000: sétálj be egy bankban egy hasonló, elég jó minőségű műanyag fegyverrel, tedd ki az asztalra és majd okoskodjál utána, hogy mennyire volt szakszerű a letartóztatásod, meg mindenki hülye, mert miért nem látták, hogy műanyag

kezd már elegem lenni a liberálisokból

nem akarok oda jutni ahova a norvégok, akik régebben még meg is simogatták volna az ilyen ponkodó fejét, aztán egyszer jött egy ember, aki nem poénkodott

azóta szerintem a norvégok sem mosolyognának egy ilyen eseten ...

Mérges 1234 2012.09.13. 20:44:19

Nézétek meg a Tek honlapját.

Vicc, pedig a 8, nyolc, NYOLC igazgatóságuk között van informatikai is.

Kibaszott primitív baromság ez az egész.

Repülő vásárlás megvan még????

Amúúgy rendben is van, hogy kiemntek, csak az intézkedés volt primitív, ahogy szokott lenne.

Silent Bob 2012.09.13. 20:47:30

@tede: De ez nem egy bank volt bazdmeg. Ennyi erőlev egy játszótérről is elvihetik a gyerekeket, ha valaki kihívja őket, mert beparázott a játékpisztolytól.

Globetrotter2014 2012.09.13. 20:49:04

@Silent Bob: cibálták. Ez mondjuk kcsiit necces, de ennél én már sokkal durvább dolgokat is halottam aminél a teljes liberális értelmiség egy emberként állt ki a rendőrségi fellpés mellett (szépen devalválva saját megítélését).

Mindegy, látom a debil szürke köd kommentelők is beszűáltak közben.

Én fenntartom, van amikor egy túlkapás elnézhető (ez az), és vanm amikor nem.

Akic sak azt nézi hogy balos vagy jobbos ver illetve balost vagy jobbost vernek, ott nincs értelme észérvnek.

Jópár éve láttam olyat hogy valaki lefőrészelte a kerékbilicsnet és ennél is durvább kommandó jött ki (vagy valami iylesmi.)

Nem is azt mondom hogy discértete érdemel a TEK ezért.

De amit itt olvasok reakcióként az nekem tiszta poltikai alapú reakcónak tűnik.

Nem értem mire fel a cirkusz.

Silent Bob 2012.09.13. 20:52:06

@ZF2: Szerintem a túlkapás akkor férne bele, ha igazi fegyver lett volna nála, vagy mondjuk bankot próbál rabolni a játékpisztollyal és véletlenül beleeresztenek egy tárat.
Itt csak arról volt szó, hogy izmoztak, mert fel kellett állni a tévé elől és mert suttyó faszok.

Globetrotter2014 2012.09.13. 20:53:18

@A fidesz a betegek kiirtására készül: szedj be némi tablettát. Nem láétsz a gyúlölettől és az ostobaságtól. Én nem emlékszem hogy rendőrök eddig bármikor MSZP-s főembert, vagy bármiléyen képvisleőt megvertek volna, akár 2006 előtt akár azután.

Persze ha isemrsz ilyet akor oszd meg velünk.

Tényeket kérünk

Amúgy csak a sötéstésg süt a kömmentedből.

Globetrotter2014 2012.09.13. 20:55:05

@Silent Bob: a büntetzőjogban ismert, hogy az intézkedséeknek nem csak megtorló, de elrettentő funciója is van.

Miért lenne túlkapás ha igazi fegyver lenne nála? Ez valami vicc. sajnálom, de szerintem az igazság az álláspontodtóül lényegesebb jobbra helyezkedik el (azaz nem kicsit balos a hozzáállásod).

Silent Bob 2012.09.13. 20:57:23

@ZF2: Mitől balos hozzáállás az, hogy nem tetszik, hogy miután kiderült egy félreértés még ott rángatták a gyereket és bilincsben vitték el.
Elég furcsa világkép az, hogy aki nem ért egyet veled az balos. Én egy kurva szóval nem emlegettem semmilyen szinten a politikát.

ottomoll 2012.09.13. 20:57:39

@Rosszindulatú Vászka: A chichagoi moziban hogy is volt felöltözve a tömeggyilkos úr?
Könnyű ám a fotölyből okosakat mondani, kritizálni.
Persze, ha teszem azt nem mennek ki, és híre megy , hogy valaki egy pisztolyszerű tárggyal hadonászott a műegyetemi előadóban akkor azzal lenne tele az RTL híradó, meg az ATV, hogy felelőtlenül viselkedtek a hatóságok. Mert mi lett volna ha...? stb. Nem részletezem. A nyuszi, meg a sapka tipikus esete...

Silent Bob 2012.09.13. 20:59:08

@ZF2: Mellesleg 2006-ban, mikor szétbaszták a tüntetőket a rendőrök eléggé fel voltam háborodva és szóvá is tettem. Szóval kicsit mellément. ;)

Cooler 2012.09.13. 21:00:00

@ottomoll: Lehet, hogy "sapka meg a nyúl" esete, de mondd, nehéz lett volna a majmoknak egy furgonban várakozni, amig ki nem derül, hogy wtf???

Rosszindulatú Vászka 2012.09.13. 21:00:36

@Silent Bob: fals. Ha bankrablás közben lövik le, akkor a fegyvernek látszó tárgy elég a kilövéséhez, az nem túlkapás. Sőtmitöbb, bűncselekmény elkövetése közben a fegyvernek amúgy nem minősülő, emberélet kioltására alkalmatlan tárgy is minősülhet fegyvernek.

Itt meg egész egyszerűen nem történt bűncselekmény, még csak nem is fenyegetett senkit az ifjű padawan filmsztár azzal a fröccsöntött berregővel, szal egész más ügy.

Celsius 2012.09.13. 21:02:45

@tiboru: 2 hibát említettél, az egyiket pontosítanám: Ha nem jutott az akciót vezető parancsnok tudomására az, hogy nem komoly a fegyver, akkor az lett volna a logikus, hogy nem polgári ruhás rendőrök, hanem a beavatkozók teljes fegyverzetben be a terembe, mindenki földre, senki nem mozdul és máris lehet keresgélni a fegyverest köztük. Ami történt, arra utal, hogy tudták: ismét lukra futottak. (ez nem a TEK hibája, ha hiba egyáltalán). Ami utána történt az viszont a TEK aranykönyvébe fog bekerülni a filmesek fegyvereinek "szemfüles" lefoglalása és az Afrikából érdemi magyar hozzájárulás nélkül kiszabadított fogoly honfitársunk fogadtatása mellé, amikor a gép lépcsőjén leereszkedő férfi mellett 4 fő állig beöltözött kommandós vizslatta célra tartott fegyverrel a 4 égtájat a BUDAPESTI REPTÉR betonján. Még ez is elmegy, de valóban: muszáj ezt mutogatni? A másik pedig, hogy fel kellene világosítani Hajdú urat, hogy a bérét nem OV-től, hanem tőlünk, az adófizetőktől kapja. A riporterek pedig azért tesznek fel kérdéseket, hogy utána minket tájékoztassanak. Úgyhogy vagy kisebb arc kellene, vagy alkalmazni (a mi pénzünkön ismét csak) egy hozzáértő szóvivőt.

1kutya 2012.09.13. 21:03:20

@ZF2: na mi van fidesznyik lukszemburgi hőcikélő? elfogyott a kommentablak a volvó reklámnál?:-DDD

ottomoll 2012.09.13. 21:03:35

@dennisthemenace: Csak ismételni tudom magam:
Ha teszem azt nem mennek ki, és híre megy , hogy valaki egy pisztolyszerű tárggyal hadonászott a műegyetemi előadóban akkor azzal lenne tele az RTL híradó, meg az ATV, hogy felelőtlenül viselkedtek a hatóságok. Mert mi lett volna ha...? stb. Nem részletezem. A nyuszi, meg a sapka tipikus esete... Na ez a ballib média. Mint cseppben a tenger, mutatja ez az eset a természetrajzát.

Silent Bob 2012.09.13. 21:06:22

@Rosszindulatú Vászka: OK, hülye példa volt. Úgy értettem, hogy ha valakivel erőteljesebben lépnek fel bűncselekmény elkövetése közben, mint jogszerű lenne, akkor bizonyos határok közt el tudom fogadni.

tede 2012.09.13. 21:06:32

@Cooler: majd amikor téged ölnek a betörők, akkor is maradjanak a kocsiban a rendőrök, amig egyikük illedelmesen megkérdezi a szomszédokat, hogy mit láttak, hallottak

menjenek, kenjék el a száját annak aki ilyen dolgokkal szórakozik, nem látok ebben semmi problémát

Rosszindulatú Vászka 2012.09.13. 21:07:24

@ottomoll: sztem te figyelmetlenül olvasol. Nem azt vitattuk, hogy a TEK kivonult. Hanem azt, ahogy levonult.

Globetrotter2014 2012.09.13. 21:08:52

@Silent Bob: ok rendben.

Én csak az alábbi trnedeket látom:

valaki el akarja rabolni az Orbán autóját gyerekeivel, a rendőr aki ráló a tetetsre "túlkapást" kövt el.

Szétvernek egy csomó civilt, leütnek egy parlamenti képvislőt (egyébbkétn volt még egy rédekes eset), egy csajszit lehet hogy megerőszakiolnak:
Hajráá rend és fegyelem
(Itt csak halkam jegyzem meg, emelett elkötnek egy tanot, randaliíroznak, MTV székházat ostromolnak anékül hogy a rendőrök pl ezt megekadályozták volna)

bemegy valaki egy egyetemre jelmezben, fegyvernek látszó tárggyal (nem lézerkarddal, pisztolyszerűséggel, aminek semmi helye ott), TEK kirohan, elvezetik (senki sem sérül meg).

Olcvasd el hogy mikről mesélnek a 2006 os dolgok után. Legyen igaz vagy yem, elég meredek egyik másik.

Na AZ túlkapás.

A srác vicces lovt, vissza viccelték. Ennyi. Senkinek sem lett semmi baja.

Ez nem az a dolog amináél szerintem itt kellene húzöngenünk.

Vagy menjetek a nyugdíjaklubba, (ez elsősorban a szájkosakaras fazonnnak, máésodsorban a posztolónak nyilván nem neked, ez igaz) az indexcen szerintem ennél heterogénebb.

Rosszindulatú Vászka 2012.09.13. 21:09:29

@Silent Bob: ezekre az esetekre is létezik szakzsargon: arányos intézkedés. Ágyúval verébre meg ilyenek.

Globetrotter2014 2012.09.13. 21:10:45

@1kutya: köszi a gyors profilt. Nyilván akor te is tudhatzod mennyire szerethetnek engem mostanában a narancsosok.

De áruld már el nekem, honnan ismersz te engem ennyire "jól"?

1kutya 2012.09.13. 21:12:52

@ZF2: blöki?

de azért éreztedted az iróniát?:-DDD

Cooler 2012.09.13. 21:15:08

@tede: nos, ha csak a rendőrökre számíthatnék végem lenne. Te komolyan úgy tapasztalod, hogy akármikor, akárkit védett már meg rendőr?

Időben kiért? Elfogta a betörőt? Megvédte az állampolgárt?

Ha hozzám be akar (vagy betört) valaki, kijön a tek?

Ahham. Akkor ennyit erről.

Mensikov 2012.09.13. 21:24:17

@A fidesz a betegek kiirtására készül:
Ülnek a teremben a hallgatók, pánik egy szál se, várják a fődzsedit, Luke ül középen fördőköpenyvben előtte egy pisztoly.
Én már sok holdtöltét megértem, de nem biztos hogy a TEK-et riasztom ha már annyira beszartam. mondjuk inkább az OPNI utódját, ha már mindenképp kavarni akarok.
Semmi köze ennek a fegyverszakértéshez...

Szűcslaci 2012.09.13. 21:33:56

"Tetszik tudni, ez egy olyan ország, amelyik asszisztál egy gyilkos szabadon engedéséhez, de ugyanitt, az ifjú, a légynek sem ártó Jedi lovagokat meg bilincsbe viszik el."

Te ősköcsög, senki nem asszisztált semmihez. Mindkét esemény az előírásoknak megfelelően zajlott. Padavan járjon Yodához, baltás meg állampolgársága szerinti országnak lett kiadva.
Egyébként: "Elmarasztalta Azerbajdzsánt az EP
A testület szerint megsértették a magyar hatóságoknak adott diplomáciai biztosítékokat." Ennyit az EU Magyarországot érintő állítólagos kritikájáról. posztkommunista liberálfarkak. ( forrás: kedvenc Indexetek)

Silent Bob 2012.09.13. 21:38:47

@Szűcslaci: Érdekes, hogy Orbánon és a rajongóin kívül MINDENKI tudta, hogy azok a faszok el fogják engedni a baltást.
Lehet játszani a hülyét, csak vigyázni kell, mert elhiszik.

ob.szerver 2012.09.13. 21:44:14

A TEK-kel több gond van:
- egy ilyen szervezetnek teljesen politikamentesnek kellene lennie, és kormányoktól függetlenül kellen működnie, amelyeknél kormányváltáskor legfeljebb a vezetőt - akiről normális esetben szinte senki sem tudná, hogy kicsoda - cserélnék le. Az nem kérdés, hogy mivel a TEK Orbán pretoriánus gárdája, kormányváltáskor felszámolják, és a helyét sóval hintik be. Jogosan. Hajdú meg mehet vissza az őrbódéba posztolni Orbán villája elé.
- A magyarországi terrorveszély messze nem indokol egy ekkora létszámú (és főleg) költségvetésű szervezetet. Itt a pretóriánusok hűsége van megfizetve, amivel a rendőrség többi része lett magalázva. Mivel terror nincs, ezért kénytelenek olyan rendőri feladatokat is ellátni, amelyekre a rendőrség speciális egységei is alkalmasak.
- Mivel a TEK nem egy organikusan, a rendfenntartási feladatok elvégzésére kifejlődött, hanem politikailag konstruált képződmény, szinvonalában igazodik az őt létrahozó hatalom minőségéhez. Vajon mitől lenne különb?
- Mindezek hatására okkal van az ellenzék és a kormányzattal nem rokonszenvező közvélemény bögyében, akik érthető kárörömmel fogadják a baklövéseit.

ottomoll 2012.09.13. 21:48:51

@Rosszindulatú Vászka: Jó, ezek a színpadias dolgaik nekem se tetszenek ( Nem tudom miért kel Hajdúnak állandóan barettsapkában nyilatkozni, meg ferihegyen riadókészültségben fogadni a kimentetteket szállító repülőt). De ettől függetlenül jól teljesítenek.
Én nem az itt kommentelőkre utaltam egyébként korábban, hanem a televíziók jelentős részének az üggyel kapcsolatos interpretációira.

azbesztos 2012.09.13. 21:49:47

Ki a faszt érdekel, hogy elengedték, vagy nem a baltást? A lényeg, hogy elhúzta innen a csíkot. Az a barom, meg, amelyik pisztollyal rémisztgeti az évfolyamtársait egy jó kis verést érdemelt volna, remélem, az egyetem és a rendőrség beperli pár millióra a károkozásért. Amerikában ezért lelőtték volna.

Globetrotter2014 2012.09.13. 21:57:02

@1kutya: hát én nem fogok neked piát küldeni :)
De te mikor növsztettél ciciket? :P

Rosszindulatú Vászka 2012.09.13. 22:06:15

@ottomoll: valójában senkinek fogalma sincs róla, hogy hogy teljesítenek, mert terrorcselekmény ügyében még nem jártak el, csak bohóckodtak meg balfaszkodtak. Ami nem volna gáz, de még tetézték rendszeresen, hogy utólag próbálták kimagyarázni, hogy nem hibáztak.

Indriq 2012.09.13. 22:10:45

En azt szeretnem tudni, hogy miert is jart el helyesen a TEK? Ha a civilruhasak nem voltak biztosak abban hogy jatekfegyver, honnan tudtak hogy a srac egyedul dolgozik? Vagy nala van e bomba? A TEK szakszerutlenul jart el, veszelyeztetve a tobbi diakot, mert ahogy a kreten mondta, alig volt idejuk atgondolni, azonnal cselekedniuk kellett... Ha igazi akciot tervezett volna a kolok ( tuszejtes) akkor a megrohanasra verfurdo lett volna...
Azonkivul, miert kellett kicsengetes elott megrohanni, nem lett volna biztonsagosabb ha figyelik, amig a terem kisse kiurul?
Egyszeruen a TEKet inkompetens kreten vezeti aki rambonak hiszi magat...

Gáborom 2012.09.13. 22:12:49

Jobb lett volna ha lelő valaki húsz embert, és a tek nem pár perc alatt ér ki, mert akkor lenne értele ennek a nagy és ostoba sajtócikizésnek.

Így viszont csak azt látom igazoltnak, hogy rengeteg gyerekes,hisztérikus barom él nálunk, és mindegy mit csinál a tek, divat lett cikizni.

Honnan a lófaszból tudta volna a tek, hogy kettő bejelentés után nem igazi a fegyver? Látnokok, akik messziről odalátnak, vagy mi?
Szerintem helyesen jártak el, a bme-s srác pont az a korosztály, akiknek semmi felelősségérzetük nincs így egyáltalán nem hihetetlen, hogy valaki közülük épp szórakozásból gyilkolni akar kicsit egy előadóban.
Én kirúgnám az ipsét egy évre aztán jöjjön vissza félévet ismételni,ha már ilyen rosszul sült el a vicc.Ha csak ejnye-bejnyéznek kicsit, az csak bátorítás minden idiótának, akiktől hemzseg ez az ország.

Gáborom 2012.09.13. 22:16:05

@Indriq: miért nem te vagy a góré a tekben, ha már ennyire tudod...
Honnan tudod,hogy pontosan mi és hogyan történt?

Vajon te mennyit vacilláltál volna, a felelősség és a tied, nemcsak a klaviatúra.

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2012.09.13. 22:22:16

@Silent Bob:
Pontosítanék. Azóta már kiderült hogy Orbiék TUDTÁK hogy ki fogják engedni a baltást, csupán annyi malőr történt, hogy azt hitték kb egy hónap múlva titokban és azonnal nagy népünnepély kíséretében.

Indriq 2012.09.13. 22:25:40

@Gáborom:
Egyszerűen meg lehet válaszolni. Tedd fel magadnak a kérdést, mi az elsődleges feladata a TEKnek. A civilek védelme vagy a terrorista hatástalanítása. Ha helyesen megválaszolod, rájössz, hogy csak akkor kellett volna akciót indítania, ha aktívan fenyegette volna a srác a túszait, amúgy tárgyalni....

(de azért segítek, sokkal nyugodtabb lennék, ha a civilek védelme lenne az elsődleges feladatuk)

ember100 2012.09.13. 22:30:03

@Az ős kaján:
Helló !
Te ugye TÉNYLEG hülye vagy ? :) Persze , kimegy a TEK 2-5-7 kocsival , kb. 10 en bemennek a Jedi lovagért , meglátják hogy nem igazi a "fegyver " átvizsgálják , nincs nála uzzi felveszik az adatais és békén hagyják :) ez persze magyarisztán-orbánisztánban nem lehetséges :) csak baltás gyilkos szabadonbocsátásához asszisztál :)

1kutya 2012.09.13. 22:33:22

@ZF2: a vébé alatt, ha nem tűnt volna fel:)

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2012.09.13. 22:34:22

@ottomoll:
Hát nem tudom hogy mi számít nálad a jó teljesítménynek.

Nézzük csak szépen sorban.

1.
Volt ugye a veszélyes géppisztolyos rém, akit nagy erőkkel elfogott a TEK, kiderült hogy egy airsoft puskája volt és amúgy nem fenyegetett senkit.
Az incidensről szóló írás itt olvasható.
azamerikaifiu.blog.hu/2012/08/15/gazszerelesnek_indult_kommandos_rajtautes_lett_belole

A legszebb rész az benne hogy a hiper szuper felderítőket a gyanúsított észrevette és azthitte hogy betörők és bejelenetett őket a rendőrséget hogy gyanús alakokat látott ólálkodi a háza előtt. Most akkor ezek után el lehet képzelni hogy mi lett volna ha tényleg egy terroristába botlanak.

2. Ott volt a csókakői megszállás, amikor csókakőn keresték a dunaújvárosban ünneplő gárdistákat. Ugye azt tudni kell hogy a gárdisták azért nem Moriarti professzorok gyülekezete (a hülyék kedvéért a Sherlock Holms regényekben Moriarti prof volt a bűnöző zseni aki átverte a rendőröket). Ennek ellenére a TEK nek sikerült látványosan NEM megtalálni őket.

3. Viszont sikerült megtalálni és ártalmatlanítani egy suttyó 16 éves hülyegyereket aki kinyírta a közgép oldalát.

4. És most sikerült elfogni Luke Skywalkert is.

Remek remek remek, tényleg parádésak.

nemjogasz 2012.09.13. 22:37:42

Kezdenek már egy kissé megzakkani az emberek, hatásos a médiában a "hű de nagy terrorveszély van, bármikor bárki bárhol lelőhet" propaganda. Csodálom, hogy az ilyen emberek, akik beszarnak egy műanyagpisztolytól, ki mernek menni az utcára... A tekesek me úgy tűnik nagy szakértők a focibírók, 50es adócsaló könyvelők, játékpisztolyos egyetemisták, filmes kellékesek és hasonlóan veszélyes bűnözők elfogásában, biztos nagyon büszkék lehetnek magukra, hogy ilyen rendkívül veszélyes munkát végeznek...

nemjogasz 2012.09.13. 22:41:07

@Di622: igen, az airsoft puska külön parádés. Vajon mikor fognak el valakit nagyszabású akció keretében, mert kinyújtott mutató és hüvelykujjal fegyvernek látszó tárgyat imitál?

Rosszindulatú Vászka 2012.09.13. 22:45:22

A legnagyobb ciki az egészben és egyáltalán nem vicces, hogy a legtöbb Rambófilmet valszeg a TEK-esek nézik és kezdik magukat komolyan venni.

agyameldobom42 2012.09.13. 22:50:50

Jelmezes sertett torvenyt?
Nem.
Bejelento sertett torvenyt?
Ha nem, akkor ideje meghozni azt a torvenyt.

viktorianus 2012.09.13. 22:52:01

Úgy látom, sokaknak nem volt érthető a szöveg, így megpróbálom tovább árnyalni.

Szóval a "bénázás" onnan kezdődött, amikor megállapították, hogy a fegyvernek látszó tárgy csak játék. A srác nem fogta senkire a játékot, nem fenyegetett vele senkit, nem próbált vele félelmet kelteni.
Innentől kezdve kellett volna ennek megfelelően kezelni az ügyet.

Az USÁ-ban sem fognak senkit sem lelőni azért, mert van egy játékfegyvere. (Ha így lenne nem sok fiús apuka lenne az országban.) Szakszerű rendőrök még akkor sem lövik szitává a honpolgárt, ha igazi fegyvere van. Arrafelé (jónéhány államban) ez tök normális. Csak akkor lőnek emberre, ha azzal (lehet játék, vagy igazi) bárkit is fenyeget.

Aki szerint a srác olcsón megúszta, az gyorsan szaladjon ki a konyhájába, és tüntesse el az összes 8 centi pengehosszúságúnál nagyobb konyhakését, mert az már élet kioltására alkalmas, és nem tudhatja, mikor látja meg a szomszéd, hogy éppen valami véres húst darabol vele...

Silent Bob 2012.09.13. 22:54:27

@Rosszindulatú Vászka:
A másik (bár ez csak az én véleményem) hogy szerintem elég nagy átfedés van van a tüntetőket szarráverő droidok és a jobberek által istenített TEK személyi állománya között. :D

téglagyár 2012.09.13. 22:56:18

Koszonjetek a mai helyzetet az szdsznek es rozsa mihalynak!!!! Ok tehetnek mindenrol!!!

VESSZEN AZ SZDSZ!!!!!!!!!!!
VESSZEN ROZSA MIHALY!!!

Mikrobi 2012.09.13. 23:04:43

Az nekem is eszembe jutott, hogy vajon a linzerkardot megvizsgálta-e a fegyverszakértő.

billy reed 2012.09.13. 23:14:55

@Lotterfeld Boholy: "ez az egész poszt egy tök értelmetlen nyavalygás. a TEK-ben nem megélhetési celebek dolgoznak, nem erősségük a kommunikáció."

Ez a szerv pont olyan, mint a kormány, amely teremtette. Senkinek nem erőssége semmi.
De sértődni, nagyzolni, pökhendi módon viselkedni, Luke-ra futni, na az megy.
Ha mi átlagemberek így végeznénk a munkánkat már rég kivágtak volna bennünket a munkahelyünkről.

@ottomoll: "Jó, ezek a színpadias dolgaik nekem se tetszenek ( Nem tudom miért kel Hajdúnak állandóan barettsapkában nyilatkozni, ... De ettől függetlenül jól teljesítenek. "

Azért mert ő még azon a szinten tart, mint az ovisok /"az én apukám a legerősebb, bebebeee" /.
Jól teljesítenek. Mit?
Mint pl. amikor Brad Pittéket vegzálták a filmes fegyverek okán?

@azbesztos:
"Ki a faszt érdekel, hogy elengedték, vagy nem a baltást? A lényeg, hogy elhúzta innen a csíkot. "

A demokratikus világon/embereken kívül tényleg senkit...

Ben Sanderson 2012.09.13. 23:28:17

komolyan, aki szerint helyesen járt el a tek, olvassa el mégegyszer az írást. nem a kiszállással van a baj, hanem azzal, hogy a játékpisztoly konstatálása után is ennyire komolyan vették. aki ezt nem fogja fel, menjen újra első osztályba.

Globetrotter2014 2012.09.13. 23:41:12

@viktorianus: aki járt az USÁban az tudja, hogy már azért lelőhetik ha leveszi a kezét a kormányról közúti ellenőrzésnél.

A szabad fegyverviselés egyik negatív hozománya.

Csak hogy pontosak legyünk.

Egyallampolgar 2012.09.13. 23:56:28

@A fidesz a betegek kiirtására készül:
Komolyan? Ha egy jelmezes hallgatótársad kirakja a műanyag stukit a padra akkor azt gondolod meg fog ölni?
Sajnállak!

croatico 2012.09.14. 00:01:09

Ne tegyünk már úgy, mintha nem tudnánk, miről szól ez a történet:
"Hajdú János (1964. június 24.[1] – ) rendőr dandártábornok, korábban Orbán Viktor főtestőre és a Fidesz biztonsági igazgatója, jelenleg a Terrorelhárítási Központ (TEK) főigazgatója."
Elfogyott az ellenzék muníciója, minden pillanatot és lehetőséget ki kell használni a kormányfő és a hozzá közel állók lejáratására.

thelizardking 2012.09.14. 00:09:43

Követelem hogy a TEK és Magyarország hivatalosan adja ki a fénykardos gyilkost a Birodalomnak

nergo 2012.09.14. 00:23:52

@Cooler: jól sejtem, hogy halvány lila gőzöd sincs a fegyver tartása és viselése közti differenciáról?

mondom ezt úgy, hogy fegyverellenes vagyok, se nem tartom, sem pedig viselem.

viselni látható módon lehet. fegyverviselési engedélye csak az egyenruhás szervek arra feljogosított hivatásosainak és néhány egyenruhás, az átlagtól láthatóan megkülönböztetett (uniformist viselő) biztonsági alkalmazottnak van lehetősége. látható módon nem viselheti senki emberfia, éppen azért, mert riadalmat kelt a halandók között. a kijelentésed így egy kissé elnagyolt, ergó az érveid is borulnak. már csak azért is, mert a fegyver TARTÁSának jogát megengedő (vagy könnyítő) államokban (mint pl az usa számos állama) az embereknek az csak az illúziójuk, hogy egyszer jól jöhet a kormányuk ellen is az a 45-ös, amit a fiókban tartanak. mert aki felemel egy ilyet, arra automata fegyverek néznek majd vissza az egyenruhás tesók kezéből. úgyhogy az ilyen érvelést hagyjuk már. a pisztolyosdi nem játék, a teremben is beszartak tőle. a garázdaság simán megállna, még ha amúgy poénnak találom én is és eszembe sem jutna parázni egy ilyen marhaság miatt. de ha valaki megteszi, nem fogom lehülyézni. nem a tek a betegség, ők csak a tünet.

Kemencés Szittya Buci 2012.09.14. 03:34:39

Azért hihetetlen, hogy mennyi náci van itt.
"rúgják ki az iskolából", meg "kenjék el a száját, tanulja csak meg, hogy ilyennel nem viccelődünk". Gondolom ti az ötévesekre is kihívjátok a teket az oviban, mert megijedtek a játékpisztolyától. Röhej, komolyan mondom.
A dékán meg külön vicc. Életveszélybe sodorta magát a jedi, persze.
Ez tipikusan olyan eset, ahol senki nem hibás. A jedink csak forgatott a suliban, engedéllyel, egy játékkal. Hol itt a bűn? A szerencsétlen betelefonáló összeszarta magát egy fekete műanyagdarabtól, hát hívta a teket. Tek meg nyilván kivonul, ha azt hallják, hogy fegyveres az iskolában. Mondjuk tényleg túlreagálták a dolgot AZUTÁN, hogy kiderült, csak egy játékpisztoly.
Akit itt faszonrúgnék, az a dékán a hülye nyilatkozatával.

Goldeneagle 2012.09.14. 04:49:38

1 hónapja megálltam a barátommal a TEK Pongrácz úti bejárata előtt (közterlet, no tábla ), mivel megláttam annak a repülőgépnek a farkát, amelyen dolgoztam és amely céget évekig szakmailag vezettem. Visszatolattunk 5 métert, majd mivel megörültem a gép kerítés mögül látszódó farokrészletének továbbmentünk.
Este 10-kor a barátomnál két civil TEK-es ügynök verte az ajtót és "kihalgatták" arról mit csinált a kocsijával ott és akkor. Persze azt is felajánlották, ha nem beszél akkor bent is lehet folytani. Utána, miután kiderült hogy én is ott voltam a kocsiban, felhívattak és gyakorlatilag egy előzetes adategyeztetésen vettem részt egy terror-fenyegettségi kockázati vizsgálat keretén belül.....Agyrém. Miután elmagyaráztam neki, hogy én voltam a cég főpilótája, közölte így megérti, de utánanéz és ennek alapján megy tovább a dolog.

lobster thermidor 2012.09.14. 06:51:13

Minden tévedés onnan indul ki, hogy ez a TEK-nek nevezett szervezet, orbán személyes védelmére, kizárólag politikai célokból létesített zsoldoshadsereg, amit a közpénzekből fizetnek.
Elsődleges céljuk nem a terrorfenyegetések elhárítása, hanem a hétköznapi emberek megfélemlítése. Ezt igyekeznek is a polgárok tudtára adni azzal, hogy szinte naponta látható a tévékben valamilyen akciójuk, amelyben olyan nagy erők bevetésével, és olyan brutálisan bánnak el még a szimpla csalási ügyek elkövetőivel is, mintha azok legalábbis a világbékét fenyegetnék.
Hajdú dandártábornok azért engedi meg magának lassan már naponta ezt a lekezelő hangot a sajtóval, rajtuk keresztül az állampolgárokkal szemben, mert tesz az egészre! Neki úgyis csak egy embernek kell elszámolnia, az pedig hasonlóan erőszakos karakterrel rendelkezik, mint a magát állandóan harci felszerelésben fotografáltató zsoldosvezér.

W123qp 2012.09.14. 06:54:14

Van valakinek a rendőrség berkein belül ismerőse?
Ott tudnának nekTEK mesélni róluk. Nem örvend túl nagy népszerűségnek Orbán király testőrsége.
1. Hajdúnak alapból nincs meg a végzettsége, hogy dandártábornok lehessen. Gondolom ezt már korrigálták. No nem Hajdú csinálta meg a szükséges iskolákat, hanem módosították a törvényt.
2. Hajdút szakmai hibái miatti büntetései alól, csak a leszerelése mentette meg. Most bandártábornok.
3. Valaki említette a terorrveszély, mert benézett a pOrtájukra. Az ott dolgozó autoszerelők ki-be járkálnak a javítandó maszek autókkal. Micsoda biztonság!!!
4. Bár álcának kitűnő, a TEK-es autók tele vannak pl. gyereküléssel és a családi élethez elengedhetetlen kellékekkel.
5. Ott van a köztársasági őrezred, ami Mária Terézia óta fenálló szervezet, azt pedig hagyják elsorvadni...

lobster thermidor 2012.09.14. 06:57:38

@croatico:

Áruld már el nekünk ha ilyen jól értesült vagy, hogy akkor most a Gyurcsány, a Mesterházi, vagy esetleg a Szabó Rebeka volt a Skywalker jelmezbe öltözve?

ezcinkesnagyon 2012.09.14. 07:07:14

Lehet itt árnyalni a dolgokat, hogy így kellett volna vagy úgy kellett volna, a lényeg szerintem az, hogy egy hülye kis csíra gyerek poénkodni akart egyet, mert milyen jó is az ha egy-két paraszt évfolyamtársat megbotránkoztat, csak túl jól sült el a dolog. Akik feljelentették, benézték a dolgot, a rendőröket hívták, azok meg a TEK-et, így ez utóbbiakhoz annyi infó jutott, mint amit a helyi rendőrök adtak. Miután rájöttek hogy meg lettek szívatva, kicsit megleckéztették a gyereket, ami végül is csak annyit tesz, hogy a szabályzat szerint kezelték a dolgot, nem pedig rugalmasan. Hány embert is kellett ehhez a diákcsínyhez megmozgatni, akiknek lehet hogy lett volna jobb dolguk is mint baszakodni egy ilyen kis f...al? Másrészt volt már nálunk egy pécsi lövöldözés is. Az idősebb korosztálynak ez nem annyira vicces, de a feljelentőknek sem volt az. Őket pl. miért nem cseszegeti senki. Gondolom azért mert állampolgári jogon lehettek hülyék, a rendfentartók meg nem lehetnek azok, nem tévedhetnek, pedig ők is csak emberek. Én még s...be is rúgtam volna a gyereket ha ott vagyok.

Ad Dio 2012.09.14. 07:08:57

A helyzetet mérlegelni kell jogilag és szakmailag.

A jog alapján egyértelmű a helyzet: ha bejelentés érkezik, ki kell vonulni.

A szakmai részhez mélységeiben nem értek, de a józan ész alapján vannak itt kérdések.

Ugyanakkor a pécsi egyetemi mészárlás és a közelmúltban történt filmbemutatón esett lövöldözés alapján akár érthető is mindez.

Az USA-ban ha műanyagpisztollyal hadonászol egy egyetemen, simán lelőnek...

croatico 2012.09.14. 07:12:18

@lobster thermidor: Na látod, végre beindult a lemez. Csak azon csodálkozom, hogy az előző kommentelők nem jutottak el idáig agyailag. Bár te se jutottál még el a fasizmusig. Gondolkozz már egy kicsit és vidd végig a megkezdett gondolatmenetet, segítek: Hétköznapi fasizmus, melegek, cigányok, antiszemitizmus ..?

aritus 2012.09.14. 07:19:40

@W123qp: Azért azt se feledjük, hogy honnan indult ez a kedves Hajdú elvtárs.
Karrierje a 80-as években kezdődött, a Forradalmi Rendőr Ezredben, amelnyke főfeladata ez volt:
"„mindennemű ellenzéki tüntetés bomlasztása és megakadályozása közterületen a rendszer biztonsága szempontjából rendőri csapaterővel, kötelékben alkalmazott kényszerítő eszközökkel”. Példák:

„1986. február 8-án A Duna Kör környezetvédelmi sétájának feloszlatása Budapesten.
1986. március 15-én Budapesten a fiatalok alternatív tüntetése Belváros–Lánchíd. A „Lánchídi Csata” tömegoszlatás.
1987. március 15-én megemlékezések feloszlatása Budapesten.
1987. június 16-án Nagy Imre és társai kivégzésének 29. évfordulójára való megemlékezés a
Batthyány-emlékmécsesnél, csoportokra osztott tömegoszlatás.”
hvg.hu/velemeny/20120912_Error_es_elharitas
Csoda, hogy ekkora balfasz? És meglepő, hogy Orbán pont őt választotta annak idején személyi testőrének, most pedig gündolta neki a TEK-et, 10 milliárdos költségvetéssel?

Ad Dio 2012.09.14. 07:20:28

@croatico: Demokrácia sincs. Csak mondom. Nehogy kimaradjon.

Kutchek (törölt) 2012.09.14. 07:36:15

A HACKTION-ben lesz egy rész főiskolai lölvöldözős jelenettel.

A TEK csak azt sugalmazza, hogy amit Kálomista Gábor megálmodott, akár valóság is lehet. :))
Nem mellesleg nyomatni kell, hogy vészhelyzet van, válság van stb, mint Bushék.

croatico 2012.09.14. 07:42:43

@aritus: Bizony, bizony. 64-ben született, a 80as években már akár 20 éves is lehetett, biztos nagyszabású műveleteket bíztak rá.

Kutchek (törölt) 2012.09.14. 07:51:13

Valamiért ez jutott eszembe a TEK-es bevetésekről:

www.youtube.com/watch?v=iTuViIm-NA8

attila7575 2012.09.14. 07:56:43

Gyökérországban gyökérkedTEK egyet.

lobster thermidor 2012.09.14. 07:59:23

@croatico:

Ha megengeded, nem élnék az általad felkínált sorvezető lehetőségével, azt majd eldöntöm én, hogy mikor jutok el bizonyos következtetésekig.
Viszont az a gyanúm, hogy szellemi mankóra inkább neked volna szükséged, mert egy ilyen, a nagy nyilvánosság előtt megtörtént esetet csak néhány intellektuális bukfenccel lehet az ellenzék lejárató taktikájának részeként emlegetni. Felhívnám a figyelmed arra, hogy az a szomorú helyzet, hogy a TEK különféle akcióival úton, útfélen lejáratja magát, aminek én különböző okok miatt nem nagyon tudok örülni.
Ez esetben a résztvevő személyek, a cselekmény, és annak megoldása teljes mértékben átlátható, ezért neked is javasolnám, hogy inkább ott kellene a problémák okát keresni, ahol azok erednek.

A kiindulási pontokat az előző hozzászólásomban leírtam, de a kedvedért érthetőbb fogalmazásban összefoglalom:
A TEK egyszerűen egy politikai célból, magát zsír profinak beállító, adóforintokbkal kistafírozott, cseppet sem polgárbarát, erőfitogtató, bizonyítási kényszerrel küszködő, ezért olykor méretes pancserságokat elkövető színtársulat.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.09.14. 08:14:18

Tisztázni kéne pár dolgot.

Szerintem helyes és megnyugtató, hogy pár percen belül kiértek az egyetemből érkező riasztásra.
Különös tekintettel a sok iskolai tömegmészárlásra napjainkban.

Az egyedüli baki talán csak a bilincses elvezetésben volt.
Szóval azon vitatkozhatunk csupán joggal, hogy mi érdemel, aki fegyvernek látszó tárggyal hadonászik nyilvános helyen (étkező).

Ha nem képes elpakolni a kellékeit a srác, felvétel után, akkor pont leszarom hogy milyen inzultusok érik.

Én se nézném jó szemmel, ha a villamoson találkoznék egy fürdőköpenyes emberkével, aki pisztollyal hadonászik.
Biztos vicces lehet megtudni, hogy ő volt clint-eastwood egy házi werkfilmben, de nem ez lenne az első ötletem.

Nick Leeson 2012.09.14. 08:14:21

Attól függetlenül hogy a TEK fasz volt, a lézerkardos hülye gyereket is seggbe lehetne rúgni némiképp...
Az rendben van, hogy gólya bál, meg poén forgatás. De ezt NE oktatási időben, még csak ne is az 5 perces szünetekben! Az meg, hogy valaki órára fürdőköpenyben bemehet, mindenféle idióta kiegészítőkkel, az jócskán gáz.
Nem tudom külföldi igényes egyetemeken, ha valaki így menne be előadásra, akkor mit lépne az előadó? Kibaszná a picsába...

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.09.14. 08:16:41

@lobster thermidor: A TEK mint szervezet igen.

De a TEK tagjait a rendőrök közül választották tapasztalat, rátermettség alapján.
Amit arra találtak ki, hogy fegyveres ürgéket semlegesítsenek.
Lássuk be az átlag rendőrnek ezen téren szinte nulla a tapasztalata.

Kalmár 2012.09.14. 08:19:38

@lobster thermidor: Úton útfélen kampány folyik ellene. Pontosabban.

Nagyon helyesen jártak el amikor elkobozták a fegyvereket a forgatáson. Egy sima csavarhúzóval kivették a csőből a fojtást és éles fegyver volt. Ez neked normális kellék fegyver??

A mostani is egyértelmű. Menni kell, mert ha éppenséggel egy elmebeteg diák kezd mészárolni akkor itt hisztiznél, hogy hol a TEK.

Értem én, hogy megy a heccelés, de a NNI aki magához vonta Vizó ügyeit a rendőrségtől, majd elengedte sokkal rosszabb volt.
Mellettük vonultak a nácik, tombolt a szigeten a maffia, a cigánysoron dőzsöltek az uzsorások stbstb.

Le kell küzdeni az Orbán fóbiát, hogy ne vakítson el egy teljesen más területen.
Ha minden fa mögött Viktort látjátok, akkor állandó frászban lesztek...

Melee 2012.09.14. 08:30:59

Pár dolgot még tisztázzunk.
Akik szóltak, azok az Egyetemi Rendészetnek szóltak, akiknek tudomásuk volt róla, hogy forgatás folyik, mert ők adták ki az engedélyt. A Rendészet volt a hülye, ők hívták a Rendőrséget, ők a TEK-et.

Kivonult 40 TEK-es, és végül négy civil ruhás rendőr rendezte el az egészet, akik körbevették a fickót, elvették a játékpisztolyt, kivitték a srácot, tőlük elvették a TEK-esek és elvezették, miközben mutogatták a gépfegyvereiket. Nyilván ők utólag értesültek róla, hogy játékfegyver volt. EGY SZÓ MINT SZÁZ, A TEK CELEB MÓDJÁRA VISELKEDETT.

A srác részt akart venni az órán, tanulni akart. Az egyetem nem középiskola, ott már más elfoglaltságok is vannak, ezzel minden odajáró tisztában van, tanárok, diákok egyaránt. Erősen meglepődnék, ha a srác írásbeli figyelmeztetésnél nagyobb büntetést kapna, amikor én a Vegyészkarra jártam ennél többet biztos nem kapott volna. Egyszerűen azért, mert nem érdemel nagyobb büntetést.

indapass90210 2012.09.14. 08:31:19

@Trompf: biztos ami biztos, meg kell ölni minden fürdőköpenyest!

kamasoft50 2012.09.14. 08:36:45

Az egyetlen szabad polgárai az országnak az egyetemisták. Nekik szólt a figyelmeztetés, mi vagyunk az erő, ha nem tetszene a tandíj és tüntetni szeretnétek! Az orbán utcát sem a tíz tüntető miatt zárták le, már számoltak a baltás ballépés örmény reakciójával. Próbálnak két lépéssel előttünk járni, mármint az orbánt őrző-védő cég igazgatójából lett államtitkár és csapata...

pfekete101 2012.09.14. 08:38:19

Nagyon jo poszt, minden szavaval egyetertek.

froton 2012.09.14. 08:38:37

@1kutya: nocsak nocsak..:) Az A5 már smafu?

atila68 (törölt) 2012.09.14. 08:47:06

Legutóbb egy kisköcsög Jokernek öltözött, és megölt vagy egy tucat embert, megtehette, mert nem vették komolyan.

aritus 2012.09.14. 08:50:58

@croatico: a mi kommunistánk az nem kommunista, az konzervatív polgárnak látszó tárgy.
Még a Kádár korban sem volt kötelező belépni a Forradalmi Rendőr Ezredbe, se 20 évesen, se akárhány évesen.

Mad Mind 2012.09.14. 08:51:26

@péniszirigy feminista szűz strihkurva:
Okos. Engedélye volt a dékántól a forgatásra, azért volt jedi öltözetben, mert nem volt ideje átöltözni óra előtt. Túlzásokba sem kéne esni.

Mad Mind 2012.09.14. 08:53:03

@Nick Leeson:
Nem éppen. Engedélye volt. Kint is ha engedélyed van csinálhatod. Egy egyetem nem attól jó, hogy mindenki öltönyben jár, hanem a kutatások mennyiségétől és minőségétől.

Kutchek (törölt) 2012.09.14. 08:55:06

@atila68: Ha komolyan vették volna, akkor a menekülőket ott is visszaterelték volna a puskacső elé???

froton 2012.09.14. 08:55:52

Murphy jut eszembe: Nincs annál károsabb, ha a hülyeség szorgalommal párosul. A TEK ezt most jól demonstrálta....sajnos a kormány is ezt teszi....

Melchi Zadok 2012.09.14. 09:01:05

@péniszirigy feminista szűz strihkurva: te egy elbaszott életű, besavanyodott, sikertelen szabályfelelős lehetsz.

Mad Mind 2012.09.14. 09:01:20

@atila68:
Szóval, a paranoia már ennyire belédivódott? Nem minden ember tömeggyilkos, és nem is jó minden ügyet akként kezelni. A túlzott erővel kivonulás pont azt fogja eredményezni, mint ami amerikában, vagy ami a mesében van. Csak akkor nem fognak mozdulni a sok vakriasztás miatt, amikor valódi lesz.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2012.09.14. 09:03:05

Nana nem úgy van az! Egy Jedi is veszélyt jelenthet! Mert mi van ha hirtelen átáll az erő sötét oldalára?

Nézzétek meg Anakin is csak egy Jedi volt de amint átállt, közvetve milliárdok halálát okozta. Elég csak az Alderaan-ra gondolni.

tataugebu 2012.09.14. 09:13:16

Nem akarsz te továbbra is TEK-es lenni!
Most mész, és átgondolod az életed...
:)

Netuddki. 2012.09.14. 09:14:08

@Ganésha: "Nos.. megtörtént! A kertévés híradóban az imént nyilatkozott az igazságügyi fegyverszakértő. Roppant komolyan nézett a kamerába (egyenkopasz mint a többi rendőr), és arról tájékoztatott hogy a fegyver 3-4 dkg-os, 'pár méterről' fegyvernek látszhat, és a ravasz meghúzásakor kereplő hangot ad ki."

Igen, olyan hangot ad ki, hogy "tek tek tek tek tek tek..."

Mellesleg a "meghúzod a ravaszt" az tudod mit jelent? Azt, hogy szexuális kapcsolatot létesítesz egy rókával. Szóval a fegyvernek nem ravasza van hanem elsütőbillentyűje...

lobster thermidor 2012.09.14. 09:15:37

@Kalmár:

Alapvető tévedésed abban áll, hogy minden ellenvéleménnyel élőt orbán-fóbiásnak képzelsz. Azt mondod, nem kell minden fa mögé viktort látni, te viszont azt sem vennéd észre, ha a fát már kivágta, és ott állna előtted a maga puszta valójában!

Fentebb közreadott logikád mentén ezt nevezhetném akár orbán-fóbia-ellenfóbiának is, de inkább szimplán csak korlátozott látásmódod okozta vakság.

Netuddki. 2012.09.14. 09:18:59

@Kalmár: "Ha egy elmebeteg diák kezd el mészárolni" akkor hol a TEK?

Úton B+, úton...

Netuddki. 2012.09.14. 09:23:14

@Kalmár: Mellesleg én is kérdezhetném, hogy amikor a rasszista hülyegyerekek cigányokat terrorizálnak és egymást fejbedobálják féltéglával akkor hol a TEK?
Ja, tényleg, megvan, már emlékszem. Ott vannak közöttük, karba tett kézzel...

lobster thermidor 2012.09.14. 09:24:13

@Trompf:

Valahogy nem csak a fegyveres ügyeket sikerül semlegesíteniük, hanem a saját tekintélyüket is!
Ennek azért túl a vélt lejárató kampányon, más oka is lehet. Például napjaink kormányzati gyakorlatának megfelelően a baklövéseket egyszerűbb külső okokra fogni, mint beismerni egy-egy elkövetett hibát.

Ami az állományt illeti, nyilván mindenki oda igyekszik tartozni, beleértve a rátermetteket is, ahol pénz, hatalom, és erő van!

slowMotion 2012.09.14. 09:33:02

Hmmm, hol van a határ? Ha fejszével látok bejönni valakit a koleszba, akkor nost hivjam a TEK-et vagy sem? A házirend nem szól erről. Vagy előszőr kérdezzem meg, azeri vagy-e vazze?

monyon le 2012.09.14. 09:36:15

Annak a két észlény hallgatónak is sünt a seggébe, ki beparázva kirohant az óráról, hogy júj júj itt tömegmészárlás lesz- tessék má hívni a rendőrséget... valami fegyver van az előadó teremben! Plusz a portás "biztonsági szolgálat", ki egy bűnügyi regényíró fantáziájával, telefonon elmesélte az egész tényállást a 112őn.
Igazság szerint ez az egész Mupet Show annak köszönhető, hogy agyalágyultak társasága, bulvárosítva ad elő egy tényállást, melyre a karhatalom az információk alapján reagál!

Nick Leeson 2012.09.14. 09:47:27

@Mad Mind: Ja, engedélye volt. Aztán ha legközelebb kung-fu filmet forgat két vadmarha, az egyiknél akkora kamera mint egy cigisdoboz, a másiknál meg szamuráj kard, akkor megint jönnek a fekete pizsamások! Vagy háborús filmnél meg tankkal megy be SPAR-ba vásárolni, mert nem volt ideje kiszállni belőle? De engedélye van!? NEM elég az engedély! Jogilag lehet, hogy elég, de az ilyen szar helyzetek elkerülése végett, minimum egy kordont ki kell húzni a forgatás helyszínére, a félreérthető kellékeket elrakni biztos helyre a szünetek ideje alatt. Természetesen kellő publicitást adni az egésznek, hogy senki fossa össze magát. Megszervezni az egészet, úgy, hogy NE fürdőköpenybe kelljen előadásra menni... stb.

Silent Bob 2012.09.14. 09:56:32

@Nick Leeson: Te se jártál egyetemre, mi?

Cooler 2012.09.14. 09:57:47

@nergo: Te hallod magad???

"viselni látható módon lehet"

Úgy gondolod? Akkor segítek. Kicsit hosszú lesz, de talán segítek.

Kis hazánkban ha szeretnél önvédelemre fegyvert, akkor végignyomod az orvosi, alkalmassági procedúrát, fegyverismereti vizsgát, indokolsz és szerencsés esetben (bár az eddig csak az elvtársak kaptak alanyi jogon önvédelmi fegyverre engedélyt) akkor kapsz egy megszerzési engedélyt. Ezzel eltiporsz egy fegyverboltba ahol megveszed a kiválasztott fegyvert.

Ha ideális esetben sportlövészettel foglalkozol (tagja vagy lőegyletnek, meglőtted a minősítési szintet), akkor a fegyvert tarthatod, engedéllyel, szállíthatod (töltetlenül, dobozában), de töltve, közterületen nem viselheted. Gondolom ez tartásnak minősül. Ugyanez érvényes a vadászokra is. Van frankó kis lemezszekrényük, külön fegyver, külön lőszer.

Vegyük az itthon szabadon tartható ám engedély nélkül közterületen nem viselhető gáz- riasztófegyverek oldalát. Ha betipegsz a Teve utcába, kérhetsz fegyverviselési engedélyt. Meg is fogják adni. A fegyversiselési engedély birtokában hordhatod a fegyvered közterületen is, rejtve. A viselési engedély nem követeli meg, hogy nyíltan hordd a fegyvert, sőt, kötelező rejtve viselned.

Azzal az esettel kevered, amikor valaki nyíltan hordja a fegyvert, ebben az esetben jól megkülönböztethető ruházatot és/vagy jelzést kell viselnie, pl egyértelműen kell láttatnia, hogy rendvédelmi szerv tagja. Pl. csóka bemegy a plázába, oldalán lóg egy mordály, Police feliratú póló van rajta, egyenruha, stb.

Szerintem.

notib 2012.09.14. 10:03:55

Viktorianus: tudod az ilyen rózsaszín lelkű hülyék miatt működött olyan botrányosan a norvég rendőrség a Breivik-ügyben, a norvég rendőri vezetők ugyanilyen lököttek lehettek...

a liberális USA-ban ezt a hülye gyereket simán lelőtték volna, pláne olyan előzmény után mint a pécsi egyetemen is történt...

a fegyvernek látszó tárgy, az bizony fegyvernek minősül, a terrorelhárítók nem sokat tökölhetnek, mert aztán következik a Breivik-ügy....

minden hülye gyerek, aki azt hiszi, hogy ha játékpisztollyal ijesztget, vagy próbál meg rabolni, az jó móka, az megérdemli, hogy a kommandósok lelőjék...

Cooler 2012.09.14. 10:06:20

@nergo: Bocs még valami. Nézzél utána a statisztikáknak, hogy engedélyek bevonása vagy éppen tartás/viselés engedélyezése után mennyiben változtak a statisztikai adatok.

Imádom, hogy ebben az országban mindenkit hülyének néznek. Mert minden hippi azt gondolja, hogy a fegyver majd jól elsül, mindenki lemészárolja a másikat.

A fegyver is csak egy eszköz. Mint a konyhakés, balta, motorosfűrész. Utóbbiakkal is lehet ölni, történik halálos baleset, mégsem kötik engedélyhez a használatukat. Fegyver lehet egy autó is, jó pár embert le lehet tarolni a buszmegállóban. Érdekes módon az ember elmegy kresz tanfolyamra, orvosi alk-ra., vizsgára, kap egy jogosítványt és vezet.

Egy gyilkos eszközt. Hazamész, kensz egy vajas kenyeret egy késsel, ami szintén gyilkos eszköz. Vágsz tüzifát... Mivel? Egy halálos eszközzel.

USA-ra kitérve: államok szerint eltérő a szabályozás. Van ahol kötelezően rejtve kell viselned a fegyvert, van ahol csak úgy mehetsz be a pub-ba, hogy nyíltan hordod. Van ahol tilos minden módon. Ott érdekes módon kiemelkedően magad a bűnözési arány.

A számok nem hazudnak.

Elnézést a kitérő miatt, nem kötődik mereven a poszthoz. Lehet, hogy tényleg tájékozatlan vagyok a tartás és viselés kérdéskörében.

Peace!

Nick Leeson 2012.09.14. 10:08:26

@Silent Bob: Eddig nem. Holnap megyek először, igaz távoktatás.

Silent Bob 2012.09.14. 10:10:35

@Nick Leeson: Sok sikert! Kicsit lazább dolog azért az a valóságban, mint ahogy páran elképzelik. :)

republican 2012.09.14. 10:15:34

SZERINTEM van olyan felbontású távolbalátó készülék, pl. fényképezőgép teleszkópja, amivel jó messziről - hogyha igazi a fegyver, ne gyanítson semmit a Padaván - meg lehet szemlélni a tárgyat, és odaszólni időben a főnöknek, hogy Jelentem, játékpisztoly! Meg ki lehet lőni egy altatólövedékkel, és kitámogatni, miközben még szédül. DE mit várhatunk egy olyan rendőrségben nevelkedett tekesektől, ahol a HALÁLLAL NEM büntetendő autótolvajokra nyílt utcán is rálőnek, sőt lövöldöznek, és meg is ölik a tolvajt...Itt mindenki megakadt a cowboytempónál??? Feltalálták a pszichológiát is, elég annyi, hogy feláll egy játékoskedvű leány a padok között, lassan leveszi a blúzát és az ifjoncot már vihetik is (figyelemelterelés) csendben kifelé, az előcsarnokban megnézik a csúzlit, és jónapot. Ettől még a rendőrök persze közben zárhatják a környéket, míg ki nem derül a tényálladék....Bezzeg repcsire tellett...PR szakértőre meg nem (bekapcsolt mikrofon, kikerülőnek vélt válasz, sértett kommüniké a sajtónak stb.). Brad Pitt fegyvereknél is csak annyi kellet volna, hogy megkérik a stábot, hadd legyen ott néhány TEKes felügyelni a csúzlikra - persze megszámolva, hogy a reptér és a helyszín között ne tűnjön el egy se...)KEzd az az érzésem lenni, hogy a TEK-et szívatják - régi kollegák, és (!)esetleg külső erők (bemérik, mennyi idő alatt, mire reagálnak - mint a '90-es években a robbantásokkal). Nincs ez (sem) rendesen átgondolva.

lobster thermidor 2012.09.14. 10:18:30

@notib:

"minden hülye gyerek, aki azt hiszi, hogy ha játékpisztollyal ijesztget, vagy próbál meg rabolni, az jó móka, az megérdemli, hogy a kommandósok lelőjék..."

Ebben az esetben ijesztgetésről nem volt szó, még a TEK sem állított ilyet!

A norvégiai ügyet párhuzamként ide citálni pedig nem csak kegyeletsértő, hanem végtelenül primitív gondolkodásra vall.

viktorianus 2012.09.14. 10:21:09

@notib: próbáld meg elolvasni a bejegyzést. nem túl hosszú.
ha sikerült, akkor próbáld meg értelmezni. ez már nehezebb feladat lesz.
ha az első két bekezdést meg tudod érteni, akkor a hülye fekete lelked is nyugodtabb lesz.

másokra is vonatkozik.

Cooler 2012.09.14. 10:21:47

Továbbra is fenntartom, hogy bohóc banda, nem vérprofik. Pózerkednek.

Akkor lesz majd rábaszás, ha véletlenül valóban, éles fegyveres ellenfelekkel akadnak össze.

Minap láttam egy "vágóképet" amin tek-es emberek kísértek valakit. A távolabbi, utcát sasoló tek-esek is a kamerába néztek. Azt hittem ők a területet biztosítják.

"Készülj a legrosszabbra, számíts a legjobbra!"

Kis ország, kis foci, addig van esélyük amig nem kerülnek komoly, éles helyzetbe. Ez alatt nem azt értem, hogy valami alkesz elbarikádozza magát két gázpalack társaságában.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.09.14. 10:23:05

Az orbánkommandó "szakszerűen" járt el:

#1. Olyan komolyan vették a bejelentést, hogy mindenkit visszatereltek a terembe, mert éppen vég volt az előadásnak. Ergo ha bent egy dühöngő kaszabol, akkor így még több embert tudott volna mészárolni.

#2. Miután kiderült, hogy csak játék a pisztoly, miért kellett bilincsben elvinni a srácot? Önigazoláson kívül mást nem tudok elképzelni!

Kutchek (törölt) 2012.09.14. 10:29:55

@republican: Kis csacsi!

A TEK-től kb. olyat várhatsz mint a ruszkiktól a Dubrovka színházi túszejtésnél.
Kb. enniyre profik és kifinomultak.

Silent Bob 2012.09.14. 10:31:46

@TrueY: A válasz egy szó: RENDŐRÖK. Mit vársz?

Meridian74 2012.09.14. 10:34:31

@Celsius: "...másik pedig, hogy fel kellene világosítani Hajdú urat, hogy a bérét nem OV-től, hanem tőlünk, az adófizetőktől kapja..."

Te óriási tévedésben vagy. Nem tőled kapja a fizetését, hanem a munkáltatójától. Vagy talán zemélyesen te utalod az ő bankszámlájára KÖZVETLENÜL a saját pénzedből a havi bérét neki?

Hülye vagy, mint az az ügyfél aki ugyanezt mondja az ügyfélszolgálaton az alkalmazottnak, akivel éppen feleslegesen vitakozik...

További mellékes tévedése az is, hogy nem OV fizet neki.

pretos 2012.09.14. 10:40:34

A blogírónak csak gratulálni tudok, méltó helyet foglal el a többi szánalmas fröcsögő dilettáns között, akik minden egyes alkalmat megragadnak, hogy kavarják a szart.
Egy dologban tényleg korrekt vagy kedves viktórianus, még az írásod első felében beismered, hogy „bár a jogi részéhez aztán nem értek, de nyilván lehetett volna ezt továbbra is frappánsan intézni”.
notib korrekt hozzászólására csak egy szarkasztikus elcsépelt „próbáld meg értelmezni” faszságot fingott az az igazságos grafomán agyad…
Tényleg gratulálok…

room_101 2012.09.14. 10:44:51

Rendőrség kóbor évismétlő hallgatónak álcázott ártatlan érdeklődőt terembe beküld. Az szeme sarkából megstírolja a fegyvernek látszó tárgyat, és távozik.
Ha még így sem biztosak a dolgukban, második kóbor ... érdeklődő ismét be, gyanútlanul elsétál gyanúsított mellett és fegyvernek látszó tárgyat meglepetés erejével elragad, és kiszalad vele.
Csak aki rendőrnek megy eleve úgy válogatják, hogy a józan ész kizáró feltétel.

Celsius 2012.09.14. 10:45:00

@Meridian74: Kedvesem! Mielőtt lehülyézel valakit, az a legkevesebb, hogy tanulj sokat, hogy sokkal okosabb legyél, mint a "hülye. Ajánlom a szövegértés diszciplínát figyelmedbe. Érdemes figyelni arra is, hogy a magyar nyelvben a magázódás és tegezés elkülönül egymástól. Nem azt mondtam,. hogy közvetlenül én utalom a fizetését, hanem, hogy én termelem ki, mert én állítok elő olyan értéket, ami eladható a piacon és annak az ellenértékéből keletkezik az adó, amiből az említett urat és csapatát is fizetik. Vagy te úgy gondolod, hogy a tejet is hűtőpulttól kapod mert onnan veszed ki a boltban? Ehhhh. A homo sapinest ennél komplexebb gondolkodásmód emelte ki a többi állat közül.

Kutchek (törölt) 2012.09.14. 11:09:52

@room_101: Vagy a TEK beküld egy fürdőköpenyes srácot játékpisztollyal, hogy hátha bejelenti valaki. Továbbá odaküld valakit, hogy biztosan bejelntést tegyen.
Szerintem tudhatták, hogy csak kamu. Különben nem terelnek vissza mindenkit, annyira nem hülyék.
Ha tényleg baj lett volna emiatt, akkor az egész galerit fel kell oszlatni.

Más: a Hacktionban van egy jelenet főiskolai lövöldözővel. Pont láttam az ajánlóban.
Vagy egy kis promó a szar filmnek, vagy így akarják manipulálni a közvéleményt, hogy tényleg bármikor, bárhol előállhat ilyen helyzet, de a TEK hál' Istennek közbelép.
Isaurát is bekajálták annak idején, így a terrorveszély is valós lehet.

Lencsés István 2012.09.14. 11:15:24

Azt a gyilkost nem mi engedtük szabadon , mi csak átadtuk egy másik országnak , nem mi hibáztunk .

Kutchek (törölt) 2012.09.14. 11:41:28

@Lencsés István: Igen. Végülis elhittük, hogy ők is leültetik, miközben már utcabállal készültek a fogadására és mindenki azt mondta, hogy nemzeti hősként kezelik.
1. Fasza a titkosszolgálatunk.
2. Elsőre szóra elhiszünk mindent egy helyi zsebdiktátornak.

Végülis csak az igazság-, meg a külügyminisztréium figyelmeztette Orbánt, hogy az lesz, ami lett.

Kemencés Szittya Buci 2012.09.14. 11:45:14

@notib:
Tudod mit? Ha legközelebb meglátok nálad egy tollat, akkor kihívom rád a teket, mert biztos tömegmészárlásra készülsz. Még egy toll is 100x alkalmasabb erre egy játékpisztolynál, én meg nem tudhatom, hogy tényleg most mészárolni fogsz-e, vagy csak írni valamit. Szép jó világ lenne igaz?
Gondolkozzál már baszki! Faszikám nem csinált semmit, csak kirakta az asztalra a játékát. Nem fogta rá senkire, nem fenyegetőzött, nem viselkedett kirívóan.
Komolyan, húzzátok már ki a karót a seggetekből!

Borenbukk 2012.09.14. 11:49:06

@pretos: Notib korrekt hozzaszolasabol kiolvashato, hogy vagy nem olvasta, vagy nem kepes ertelmezni a postot. Senki nem kifogasolja, hogy egy bejelentesre kivonulnak, ez a dolguk. Furcsanak tartjak, hogy mindenkit visszatereltek az eloadoba, majd mikor bebizonyosodott, hogy vaklarma bilincsben vezetik el a delikvenst, es fegyverszakertot uszitanak a muanyag pisztolyra.

Nick Leeson 2012.09.14. 12:02:15

Csak úgy mellesleg egy Elit egység nem arról szól, hogy lőnek mint az állatok, meg eltaposnak, eltipornak mindenkit. Ennek arról kellene szólnia, hogy komoly intelligenciával rendelkeznek, és adott esetben nem egy idióta sablon szerint rohannak le mindent és mindenkit az összes bevetésen. Hanem intelligensen képesek reagálni adott szituációkra. Például ha szó sincs arról amiért odahívták őket, akkor nem játsszák tovább az éles fogatókönyvet, hanem alkalmazkodnak a helyzethez...

A kormánynak szintén gratulálhatunk! Sikerült egy újabb következmények nélkül balfaszkodó erőszakszervezetet létrehoznia...

Lencsés István 2012.09.14. 12:09:19

@Kutchek: Nem hibáztunk , nem tudsz olvasni ? :O

1313 2012.09.14. 12:24:12

Amennyi pénzt elszórtak erre a szar TEK-re abból akár tényleg rend lehetett volna két hét alatt. Csak le kellett volna puffantani pár balhézó kokerót, és nyugi lenne.

lobster thermidor 2012.09.14. 12:52:11

@Celsius:

Ennek a cseppnyi agyú egyednek lehet, hogy el kellene magyarázni azt is, hogy nem az ország van oviért, hanem a min.elnök van az országért. Erre egy gyenge pillanatában még fel is esküdött, bár utána gyorsan mindenkit biztosított arról, ha véletlenül másként gondolnánk, hogy nem az az érdekes amit mond, hanem amit tesz.
Mellesleg szerény meglátásom szerint nem csak a pajkos dandártábornok, hanem ő is tőlünk kapja a fizetését!

ottomoll 2012.09.14. 12:57:42

@Di622: Én a külföldről hazamenekített magyarokra gondolok, ami gyors volt és szakszerű. Ezenkívül láthatóan mindig gyorsan ott vannak mindenütt. Magas a készültségi szintjük. Az előző kormányzat alatt mindig ment a tökölés, lassan reagáltak, körülményesek voltak.

viktorianus 2012.09.14. 13:04:37

@pretos: látom, neked már a blog nevének elolvasása és/vagy leírása is problémát jelentett.
azért annak örülök, hogy egyetértesz a grafomán agyammal (velem), hogy lehetett volna ezt továbbra is frappánsan intézni.

pretos 2012.09.14. 13:16:31

@viktorianus: Ez a fajta magatartás számomra már nagyon gyerekes.
Írd továbbra is a "tartalmas" bejegyzéseidet, szüksége van a világnak ezekre a "hozzáértő" írásokra.
Ég áldjon, meg az Erő legyen veled.

lobster thermidor 2012.09.14. 15:31:00

@pretos:

Azt ezek után elég nehezen mosod le magadról, hogy te vagy az általad védelembe vett @notib nick alatt kommentelő.

Macskond 2012.09.14. 20:34:34

@Rosszindulatú Vászka: :-) Ez már irónia...
Most bemutatták ezt a bizonyos fegyvert, meg lehet nézni a neten. Hát elég messziről kell nézni, hogy valódinak tünjön, vagy pedig olyan emebr nézte, akinek legalább minusz 3-mas szemüveget kéne hordania, de hiúságból nem hordja. Nem tudok másra gondolni.
Nem tudom hogy ebben az esetben a hiúság, a rosszindulatú felnyomás, vagy az ostobaság-e a nagyobb bűn.
Továbbra is tartom hogy a tájékoztatás elmaradásáért felelős embert kéne keresni.
Illetve még egy teoria jutott az esezmbe. Aki elment szólni az miért nem fogta a saját kis telóját és hivta maga a rendőröket ?
Ha már ennyire parázott.
Lehet hogy bulinak gondolta hogy majd jön a biztonsági őr és röhögnek rajta ahogy lekommandózza Luke-ot. De ráfaragott, mert nem lépett akcióba, hanem hívta a nehéztüzérséget.
Az hogy az ő tevékenységük miért és mennyire volt szakszerűtlen már soxor leírták, nem ismétlem. Csak addig volt rendben hogy kivonultak a hívásra. Onnantól egy tragédia.

BrianZ 2012.09.16. 05:02:57

A rendőrökről a saját esetem jut eszembe: egy nap az utcán egy autósra rászóltam, hogy ugyan már ne gázoljon el, erre kiugrott és pofán vert, a saját 5 éves fia és az én 15 éves fiam szeme láttára (példás apa lehet). A jól látható monoklival bementem a rendőrségre a fiammal, mint tanúval, tudtam a rendszámot és az első kérdés az volt: ez a fiú volt az elkövető, aki magával jött? Aztán a kihallgatáson azt kérdezte: biztos benne, hogy megütötték? (vittem orvosi leletet is később) Meg hány éves volt az elkövető? Mondom 30-35. Erre a válasz: hát nem pont annyi, mert 39 (már megint tévedett, gondolhatta rólam a rendőr). Hiába volt írásbeli feljelentésem, a későbbiekben ejtették az ügyet.
DE:
Amikor Pákó bekamuzta, hogy a Tomcat pofán vágta (amire tanú sem volt), a rendőrség azonnal kivonult és elvitték Tomcat-et.
Nincs ott demokrácia, ahol celebeknek hisznek, az átlagembernek meg nem!
Tehát demokrácia nincs, van viszont CELEB TEK.

Dinkainka 2012.09.21. 05:24:26

@W123qp: Figyi a TEK-es feleségek minden nap szülnek, mert ha egy TEK-es pofánvágja egy kis családon belüli erőszak keretében, az nyolc napon túl gyógyul. Naná, hogy kell a gyerekülés!
Amúgy én is szívesen lefényképezném a TEK dicsőség falát rajta Pintér Sándor bakkecskéjének fejével, Luke Skywalker fejével és persze Rózsa Sándor kitömött lovával. Ez utóbbi fejével nem tudom mi lett.
süti beállítások módosítása