HTML

Viktoriánus Blog

A magyarországi (első és második) Viktoriánus korszak érdekességeiről, különös tekintettel a két korszak névadójára.

Friss topikok

Linkblog

2013.08.24. 09:18 viktorianus

Déjà vu

Ilyen már volt.
2005-ben. Az szocik addig keménykedtek a játszópajtásukkal (és vissza), amíg nevető harmadikként a Fidesz jelöltje, Sólyom László lett az államfő.
(Mondjuk az akkori tét sokkal kisebb volt. Így is egy demokrata lett az elnök, nem volt ezzel nagy gond. Csak megmutatták, mennyire kicsinyes, makacs, töketlen banda.)

bajnai_mesterhazy[1].jpgKép forrása: 444.hu

Most is hajlandók elmenni a falig? Inkább bukják 2014-et is, de akkor is bebizonyítják, hogy az MSZP az erősebb kutya? Hogy még mindig egy kicsinyes, lehetetlen társaság?
Mesterházy ötlete az előválasztásra tulajdonképpen azt jelenti, hogy mindegyik előválasztási-körzetben ők fognak nyerni, így ők állítanak majdan egyéni jelöltet az "ellenzéki összefogás" nevében. Hiszen nagyjából háromszor annyi szavazatot kapnának mindenütt, mint a Bajnai-féle szervezet. Mindezt csak azért teszik, mert attól félnek, hogy egy közvélemény-kutatásos gyorsteszt alapján nem Mesterházy lenne a miniszterelnök-jelölt?

Na és Bajnaiék? Képtelen belátni, hogy nem sikerült a terv? Nem lehet elismerni, hogy nem jött össze a bravúr, és nem váltak az ellenzék vezető erejévé? És, hogy nem Bajnai lesz a "közös" miniszterelnök-jelölt? Képtelenség beérni azzal, hogy az egyéni képviselői helyek nagyjából negyedénél az ő jelöltjük neve szerepelhet?

Kompromisszum. Ismeretlen szó? Mindkét félnek? Ha ennyire nem tudnak megegyezni dobáljanak bele egy kalapba mindenféle nekik tetsző neveket, aztán húzzanak ki belőle egyet, és világosodjanak meg, hogy éppen ez a név az ideális. Legyen Kuncze Gábor, Bokros Lajos, Vágó István, Kálmán Olga, Vadon Jani, Alföldi Róbert, Kiszel Tünde, Fekete Pákó, VV Éva: tök mindegy. Bárkinek a rátermettségét meg fogják tudni magyarázni (és persze az ellenkezőjét is), hiszen ez a szakmájuk.

Nem lehetne (legalább) úgy tenni, mintha nem (csak) a hatalmat akarnák, hanem az ország jövője (is) érdekelné őket, a pénz személyes érdekeik mellett? Persze úgy is tudjuk, hogy nem így van, de legalább eljátszani, nem lehetne? Csak egy picit. Csak hét-nyolc hónapig. Utána meg lehet osztozkodni...

73 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://viktorianus.blog.hu/api/trackback/id/tr245474281

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az előválasztás az elvett első választási forduló pótlása 2013.08.24. 18:52:45

Emlékszünk? Volt nekünk egy egész jó kis választási rendszerünk, amelyben az első fordulóban nagyjából mindenki nekifutott egyedül a választásnak (kivétel néhány nagyon szervilis törpepártot), a számokat látva a két forduló között pedig viszonylag kö...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KullWahad 2013.08.24. 12:06:08

Nem kompromisszum kell/ene, hanem konszenzus.Ez utóbbi fogalom viszont szinte teljesen ismeretlen idehaza.
A kompromisszum: eredményeként mindkét/valamennyi fél azt érzi, hogy rosszul járt, mert _engedett_ (promettere).

A konszenzus: a felek elfogadják és támogatják a közösen hozott döntést, de csak azután, hogy megértették(sensus) az odavezető okokat. A lényeg, hogy egyik fél se érezze vesztesnek magát.

a mór 2013.08.24. 13:48:55

@KullWahad: Áh - mindegy! Magyarországon mindegyik fél úgy fogja érezni, hogy a pohár (csak!) félig van. Nem pedig úgy, hogy félig tele a pohár! Bajnai is azt hitte, az első gyűlésén, hogy megmozdul a nép! Egyre többen állnak majd a zászlaja alá!!! Aztán meglátták, hogy kik is állnak ott!!! Szerencsétlen megélhetési politikusok .... a régi arcokkal . Még szerencse,hogy nem engedték maguk közé a múlt böszméit!!! Akkor már vége is lenne a nagy ábrándnak, így még matematikai esély van !?

Jock Ewing 2013.08.24. 14:31:19

@dumdidum42:
Te egy tetű sztálinista vagy, ugye?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.08.24. 14:57:53

nem értem, hogy mesterházy miért nem hagyja hagy bukjon egyet bajnai aztán mehet a balfenéken, és 2018at hozhatja ő, hiszen még fiatal.

laci_52 2013.08.24. 14:59:05

"Inkább bukják 2014-et is, de akkor is bebizonyítják, hogy az MSZP az erősebb kutya?"

Nem erről van szó! Mesterházy tudja, hogy mindenképpen buknak jövőre, ezért inkább egyedül indítani a pártját, hátha úgy megerősödik és a többi ellenzéki párt közül némelyik - például az LMP vagy a DK - kihullik mellőle.

"Képtelenség beérni azzal, hogy az egyéni képviselői helyek nagyjából negyedénél az ő jelöltjük neve szerepelhet?"

Számukra képtelenség, mert hülyék és képtelenek reálisan felmérni az erőviszonyokat.

"Nem lehetne (legalább) úgy tenni, mintha nem (csak) a hatalmat akarnák, hanem az ország jövője (is) érdekelné őket, a pénz személyes érdekeik mellett?"

Nem lehetne! Politikusaink saját egyéni érdekeiket és pártjuk érdekeit mindig előbbre helyezték az ország érdekeinél. Talán csak Széchenyi, Kossuth és Deák volt ebben kivétel, bár utóbbi nagyot hibázott a kiegyezéssel, hiszen Trianon annak az egyenes következménye volt.

Dr_Minimum (törölt) 2013.08.24. 15:07:47

Szánalmas, hataloméhes, tehetségtelen percemberek.

lavór 2013.08.24. 15:10:25

Ez a kérdés azért nem okozott meglepetést annak, aki még képes gondolkodni. Előre tudható volt már az elején, hogy nem a magyar emberek miatti aggodalom vezeti őket. Sosem az vezette.

wilson77 2013.08.24. 15:15:32

Mondjuk az MSZP várt az Együttre, amíg az Együtt-PM méltóztatott tárgyalóasztalhoz ülni.
Az MSZP tárgyalni akart, az E2014 meg diktálni: néhány százalékos pártszervezet adja a miniszterelnököt. Miért?

-wilson

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.08.24. 15:17:25

lol
újabb libbant blog index címlapon...
"Inkább bukják 2014-et is"
Mert eddig úgy volt, hogy együtt magasan verik a fideszt, igaz kisgyerekek?
... mármint abban az elképzelt világotokban, ahol az evolúció elmélet is tény...

no mind1
sok sikert 2014-hez, elvtársak
xd

Conchobar 2013.08.24. 15:19:21

"Nem lehet elismerni, hogy nem jött össze a bravúr, és nem váltak az ellenzék vezető erejévé? És, hogy nem Bajnai lesz a 'közös' miniszterelnök-jelölt?" - Nem ennyire egyszerű ez. Bajnai mellett ott vannak a drogos Juhász millásai, meg ott vannak az LMP disszidensei, akik nem is oly régen még ugyanúgy kritizálták az MSZP-t, mint a Fideszt. Ők azt nagyon nehezen tudják lenyelni, hogy az MSZP kritikusaiból az MSZP és holdudvara csatlósaivá, szekértolóivá váljanak. Aztán itt van ez a hangzatos jelszó, az 'összefogás', amit Gyurcsányék és az MSZP hintett el a köztudatba. Nem véletlenül. Részint mert ezzel nagyon jól lehet zsarolni és gyengíteni a baloldali riválist, a Bajnai-féle tömörülést (mert aki nem akar öszefogni, azt kikiáltják Orbán kvázi támogatójává, ha meg össze akar fogni, akkor elveszti MSZP-kritikus támogatóit), másrészt Bajnai kéznyújtása kimenekíti Gyurcsányékat és az MSZP-t a balról érkező negatív kritikák, és az előző időszak miatti megbélyegzettség alól

stoppos76 2013.08.24. 15:27:21

Én azt nem értem, hogy az után a nyolc év baszakodás után ki a tököm hajlandó még az mszp-re szavazni.

Pedró27 2013.08.24. 15:32:06

@doggfather: Szerintem ezt akarja tenni

sanyix 2013.08.24. 15:32:18

@stoppos76: sajnos sokan, mint ahogy a fityiszre is, 3 év baszakodás után.

Krumpli Bogart 2013.08.24. 15:39:12

@dumdidum42: Előbb fog ő hugyozni a tiedre.... :(

2llkedő 2013.08.24. 15:40:07

@wmiki: "... mármint abban az elképzelt világotokban, ahol az evolúció elmélet is tény..."

Meg a te kicsinyke világodban, ahol Ádám és Éva is tény.

Krumpli Bogart 2013.08.24. 15:41:33

@wilson77: Azért, mert Mesterházi Atika Bajnainak még a táskáját sem vihetné, olyan minőségi különbség van a két pasas között.

Krumpli Bogart 2013.08.24. 15:46:35

Az MSZP egy olyan képződmény, ami eleve garantálja a Fidesz győzelmét. Mert se vele, se nélküle nem lehet leváltani a Viktort. Már régen el kellett volna taposni, helyét beszántani és sóval behinteni.

Mária 2013.08.24. 15:46:56

" Hiszen nagyjából háromszor annyi szavazatot kapnának mindenütt, mint a Bajnai-féle szervezet. "

Nem értem, hogy ha egy választókerületben "A" jelölt háromszor annyi szavazatot kapna, mint "B" jelölt, akkor miért "B" jelöltet kellene indítani?

Magyarázd el, kérlek!

no_successful2 2013.08.24. 15:49:58

Nem tartom kizártnak, hogy érezve, hogy a 2014-es választást akkor is bukják, ha a teljes ballib ellenzéket összefogják, inkább hagyják "elmenni" ezt a választást, így később arra hivatkozhatnak, hogy sajnos nem tudtunk megegyezni a részletekben, ezért buktuk, de legközelebb tuti összejön.
És innen lenne érdekes a sztori, mert ha így van, akkor sztem. már nem annyira a belföldi közvéleménynek szól, mint inkább a külföldi támogatóknak, mondván ne rúgjatok ki bennünket, legközelebb összejön.

no_successful2 2013.08.24. 15:55:36

@Krumpli Bogart:

"Azért, mert Mesterházi Atika Bajnainak még a táskáját sem vihetné, olyan minőségi különbség van a két pasas között. "

Éspedig ?
Mondj konkrétumokat, Bajnai mitől olyan penge?
Megmentette a pulykás céget ? Kifizette a beszállítókat ?

2llkedő 2013.08.24. 16:06:26

@no_successful2: "Megmentette a pulykás céget ? Kifizette a beszállítókat ?"

Mi köze volt Bajnainak a pulykás céghez? Kinek szállítottak a beszállítók? Bajnainak?

$pi$ 2013.08.24. 16:08:36

Bajnai "nem vagyok politikus" Gordon, aki "már holnap tudna kormányozni" most, hogy az IMF vissza van fizetve és a rengeteg megszorítást mecsinálták helyette? Kíváncsi vagyok, hogy hány napot kelene hatalmon lennie mire felrántanák az újabb adag IMF hitelt. Remélem soha nem tudjuk meg.

2llkedő 2013.08.24. 16:10:24

@$pi$: "Kíváncsi vagyok, hogy hány napot kelene hatalmon lennie mire felrántanák az újabb adag IMF hitelt. "

Mekkora hitelt rántott fel? És miért is kellett az a hitel? És hova is került annak a hitelnek a nagyrésze?

$pi$ 2013.08.24. 16:10:32

@no_successful2: Megmondom mitől olyan penge: elért 1,2% GDP növekedést amikor európában mindenki 4% körül pengetett.

Ez nyilván az ő érdeme volt, rajtunk kívül csak a románok csináltak alacsonyabbat. :)

2llkedő 2013.08.24. 16:11:21

@$pi$: " "már holnap tudna kormányozni" "

Kevered Piktorral.

$pi$ 2013.08.24. 16:11:50

@félázsiai 2llkedő: "Mekkora hitelt rántott fel? És miért is kellett az a hitel? És hova is került annak a hitelnek a nagyrésze?"

Meg akarod magyarázni? Jó, tedd, de ne felejtsd el, hogy amit meg kell magyarázni, az már el van *szva. :)

2llkedő 2013.08.24. 16:13:50

@$pi$: Piktorod tavaly elért -0,3%-os növekedést. Ehhez képest azért az 1,2%-os növekedés nem lebecsülendő.

2llkedő 2013.08.24. 16:14:39

@$pi$: Kérdeztem, nem megmagyarázni akartam. De ez jó válasz arra, hogy kitérj a válasz elöl.

2llkedő 2013.08.24. 16:15:20

@$pi$: Piktor már 2008-ban ezt harsogta.

$pi$ 2013.08.24. 16:15:45

@félázsiai 2llkedő: "Mi köze volt Bajnainak a pulykás céghez?"

Ennyi:

"Nem értettünk hozzá – Bajnai Gordon, a Wallis Rt. volt vezérigazgatója 2006-ban ennyit tudott mondani a tőle magyarázatot váró libatenyésztők képviselőinek. "

Vesd össze Gyurcsány "elk*tuk" Ferenc híres beismerésével. :)

ermi71 2013.08.24. 16:16:12

Ebből is következik, hogy egyiknek sem az ország a fontos.Már most marakodnak a nemlétező koncon.Ha valóban az lenne a céljuk amit hangoztatnak, hogy "rezsim" leváltás akkor 5 perc alatt megegyeznének.A két figura nincs egy súlycsoportban Orbánnal, ezt el kell ismerni.

2llkedő 2013.08.24. 16:18:05

@$pi$: Csányi mennyit ért a Picsk szalámihoz?
A libatenyésztők a Hajdú-Bét-tel voltak szerződéses viszonyban, nem a Wallis-szal.

$pi$ 2013.08.24. 16:20:23

@félázsiai 2llkedő: "Piktorod tavaly elért -0,3%-os növekedést. Ehhez képest azért az 1,2%-os növekedés nem lebecsülendő."

És eközben mennyi volt az eu átlag? hmmm?

Mc Master 2013.08.24. 16:20:24

@no_successful2: igazad van. Azt látjuk, hogy a nyugat mennyire nincs tisztában az itteni helyzettel. Mondjuk éppen az ő hazugságaik miatt is. Hiszen, ha mindez igaz lenne, amit az országról hazudnak, akkor toronymagasan kéne nyerniük - fasiszta diktatúrában senki nem akar élni. Aztán, ahogy fogyott az idő és látták Attiláék és Gordonék, hogy az emberek elégedettek (vagy legalábbis jobbnak tartják a mai állapotokat az "elmúltnyolcévhez" képest) és nem fognak nyerni, valamit ki kellett találni. Vihar ez a biliben, csak azért, hogy az anyagi támogatóknak valahogy megmagyarázzák, miért nem sikerül választást nyerniük. Azt hiszik, hogy akkor majd négy év múlva újra jön a pénz az államokból. De addigra talán ott is rájönnek, hogy nem a megfelelő embereket szponzorálták.

Gerilgfx 2013.08.24. 16:20:28

ha ezek miniszterelnökjelöltek, akkor én is az akarok lenni

már alig várom, hogy alkotmánymódosítsak

$pi$ 2013.08.24. 16:21:11

@félázsiai 2llkedő: "A libatenyésztők a Hajdú-Bét-tel voltak szerződéses viszonyban, nem a Wallis-szal. "

Nem értettünk hozzá.

2llkedő 2013.08.24. 16:25:23

@$pi$: Tök mindegy, Piktor aszondta, hogy mi leszünk 2014-re a legversenyképesebbek. No meg hogy ők jobban csinálják. Ne másokhoz hasonlítgasd a dolgokat, hanem saját magunkhoz. Mindig lehet olyat találni, akitől jobbak vagyunk, és mindig lehet olyat találni, akikhez képest rosszabbak vagyunk.

2llkedő 2013.08.24. 16:26:10

@$pi$: Egy tulajdonosnak nem is kell érteni hozzá. Azért van a cégvezetés, hogy azok értsenek hozzá.

Mc Master 2013.08.24. 16:27:51

@no_successful2: bár ezt Krumpli Bogartnak írtad, de mégis reagálok rá.

Alapvetően mindkét figura magasan képzett. Bajnai György egy nagyon jó menedzser, Mesterházi is sok mndenhez ért, olvasd el az önéletrajzát.

Abban is nagyon hasonlítanak egymásra, hogy nagyjából ugyanazon a területen rendelkeznek mérsékelt képességekkel. És ez a terüelet nem más, mint a politika.

Bármennyire is elmondhatják magukról, hogy mekkora ászok a civil szakmájukban, a politikához egyiknek sincs érzéke.
Ha nem így lenne, akkor több eredményt fel tudnának mutatni.

Azon azért jót nevettem, amikor a Mesterházit valahol nagyon taktikusnak akarták beállítani, mert bezzeg ő kivárt. Erről az Argó című film jut az eszembe, amikor a bűnözőnek pont akkor merült le a telefonja, amikor beazonosíthatták volna. Erre a hekus megjegyezte: Ezek profik.

♔bаtyu♔ 2013.08.24. 16:29:25

Ez elég értelmetlen megállapítás, hiszen épp attól félnek, hogy Bajnaival még nagyobbat buknak, viszont egy csomó hely Bajnaiék ölébe csúszik. Aztán úgy járnak mint most Gyurcsányékkal.

Az MSZP vezetősége nem olyan hülye mint egyes tagjai, egyáltalán nem gondolják, hogy Bajnai olyan ütős lenne.

Ha van egy kis eszük, lerázzák magukról a libsi bagázst, beállnak baloldaliként a nemzeti oldalra és 2014-ben talán lehet esélyük.

wilson77 2013.08.24. 16:31:12

@Krumpli Bogart:
Kedves Krumpli Bogart!

És ez miben nyilvánul meg?

üdv:
-wilson

2llkedő 2013.08.24. 16:42:11

@Mc Master: "Abban is nagyon hasonlítanak egymásra, hogy nagyjából ugyanazon a területen rendelkeznek mérsékelt képességekkel. És ez a terüelet nem más, mint a politika."

Jelenleg ma Magyarországnak nem politikusra van szüksége. Politikus hazudik. A hazugságból pedig nem lesz felemelkedés.

2llkedő 2013.08.24. 16:50:03

@♔bаtyu♔: "beállnak baloldaliként a nemzeti oldalra"

??????????????????

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.08.24. 16:55:21

azért nem a farok szokta a kutyát csóválni, maradjunk annyiban, hogy az egész bajnaiszakértőigazinagyember mítosz egy nagy baromság volt. gondolom az mszp-sek PONT tudják milyen a libás. a hátuk közepére sem kívánják újra...

$pi$ 2013.08.24. 17:00:36

@félázsiai 2llkedő: "Tök mindegy, Piktor aszondta, hogy mi leszünk 2014-re a legversenyképesebbek. No meg hogy ők jobban csinálják. Ne másokhoz hasonlítgasd a dolgokat, hanem saját magunkhoz. "

Én mondtam, hogy mit csinált Bajnai, erre te kezdted összehasonlítani azzal, amit a zorbán csinált, úgyhogy ezzel most luftot lőttél. :)

Egyébként a magyar gdp növekedést aurópától függetlenül, főleg a német gdp növekedéstől függetlenül nézni nem sok értelme van. A magyar gazdaság rendkívül nyitott, mint az közismert.

"Egy tulajdonosnak nem is kell érteni hozzá. Azért van a cégvezetés, hogy azok értsenek hozzá. "

Bajnai 2000 és 2005 decembere között a Wallis Rt. vezérigazgatójaként dolgozott. Nem azt mondta, hogy "tulajdonos voltam nem is kell hozzá értenem" hanem azt mondta, hogy "nem értettünk hozzá".

Nagyon mosdatod. :)

toportyánzsóti 2013.08.24. 17:05:39

Szerencsére bármilyen gyenge az ellenzék,nagyságrenddel felette áll az erkölcs és morál nélküli narancspubiknak.Lassan teljesen szétverik a kormányképesség látszatát is,mióta nekiálltak az összes magyart kifosztani,föld,trafik,gyógyszertár...Minden kell nekik ahol munka nélkül lehet dőzsölni.Eddig is minden kormány azon bukott,hogy lopott.

stoppos76 2013.08.24. 17:13:28

@sanyix: Na az a másik teljesen érthetetlen dolog. Mennyire kell sötétnek lenni ahhoz, hogy ezekután a fideszre szavazzon valaki. Vagy az mszpre.

Conchobar 2013.08.24. 17:25:00

Vannak baloldaliak, a szimpatizánsok között, akik szemlátomást komolyan gondolják az 'összefogás' jelszót (végtére: "Ez a harc lesz a végső, Csak összefogni hát,
És nemzetközivé lesz
Holnapra a világ"). Elhiszik azt, hogy Orbánék (vagy bárki) leváltásához pusztán elég lesz annyi, hogy összefog az MSZP a klónjaival, a 2010 után levált szilánkjaival, és kórusban szapulják az Orbán-féle társulatot

Szociknak vége 2013.08.24. 17:34:16

Ooooouuoouuuooo, mysteryous girl, move your body close to mine....:))))))))))

2llkedő 2013.08.24. 17:35:42

@$pi$: "Én mondtam, hogy mit csinált Bajnai, erre te kezdted összehasonlítani azzal, amit a zorbán csinált, úgyhogy ezzel most luftot lőttél."

Piktor nem magyar? Mert te eu-val, amga többi néppel hasonlítgatsz, én pedig az itthoni dolgokat hasonlítgatom. Nagy különbség!

"A magyar gazdaság rendkívül nyitott, mint az közismert."

Ezt mondd meg Piktornak, meg Kuszaszemnek is. Mert ők hazudták a 7%-os GDP növekedést.

"Bajnai 2000 és 2005 decembere között a Wallis Rt. vezérigazgatójaként dolgozott."

A libatenyésztők pedig a Hajdú-Bét-tel voltak szerződésben.

Ha végre kihazudoztad magad, akkor lehet értelmes dolgokat is mondani.

2llkedő 2013.08.24. 17:38:07

@$pi$: "Nagyon mosdatod."

Nem mosdatom, csak a valóságot írom le.

bekerült 2013.08.24. 17:41:01

Hát, ez a blog is azt mutatja, hogy, hogy lehet egyoldalúan hibáztatni úgy, hogy látszólag mind két felet ekézi.

Igen, el lehet menni a falig, sőt, ha tárgyalunk, akkor el is KELL menni a falig.
Másképpen nem tudjuk a saját közösségünk érdekeit képviselni.

Az E2014-PM ettől még többet is tett.
Provokált, hogy jobb helyzetbe kerüljön, még pedig alattomosan.

Az erre adott válasz kiszámítható volt, bár csak a vakítást szolgálja.

A képviselői megállapodások is csak az álcát szolgálták.
Valójában nem történt semmilyen képviselő helyi megállapodás.
Mind a két fél tudta, és tudja, hogy a kettejük megállapodása még nem jelenti a végleges megállapodást, mivel a többi ellenzéki párt is szeretne elindulni a választáson és az ellenzéknek szüksége is van erre.
Azért egy Kuncéra, Bokrosra , Fodorra, Gyurcsányra, Schmukra is szükség van, hogy többeket ne mondjunk.
Közülük bárki bármelyik, szocit, vagy E2014-PM aktivistát le tudna győzni.

Ezekről a problémákról még csak nem is tárgyaltak eddig, pontosan az E2014-PM akarata miatt.
Ők ezt nem tekintették "problémának", mert úgy gondolták, hogy a többiek nem tehetnek mást, mint, hogy csatlakoznak hozzájuk, egy két mandátumért cserébe.

Magyarán, előre leosztott lapokat szerettek volna a maguk számára a szocik kárára.

Nincs ezzel semmi baj, mert csak a szocik kárára lehet "kompromisszumot" kötni, nekik van "többletük" ugyanis, nekik kell engedniük.

A legnagyobb gond a bizalom kérdése, amit már a Vitányi is fejtegetett.
Nincs meg a bizalom a két fél között, ezt nem sikerült eloszlatni.

Valójában Bajnaiék nem gondolták komolyan a szövetségkötést, csak a saját megerősödésükre használták a tárgyalást.
A korai MSZP tárgyalások ugyanis azzal fenyegettek, hogy kimaradnak mindenből.

Ma már úgy gondolják, hogy nem lehet őket kihagyni.
Tévedni fognak, ki lehet hagyni őket.

Ez valójában az MSZP-nek kedvez.
A Bajnai csapat a jobboldalról fog szavazókat elvinni az LMP-vel együtt.
Valójában az LMP-nek jelent igazán rosszat, mert vetélytársat kap a szavazóbázisuk megszerzéséért.
Ha az MSZP a többi ellenzéki erővel nagyvonalú lesz, akkor simán begyűjtheti az összes baloldali szavazatokat, plusz még az őt elfogadó jobboldaliakat is.

Bajnaiék hoppon maradhatnak, de lehet ez is a céljuk.
Nem nagyon szeretnének részt venni a rendrakásban ugyanis, túl nagy falatnak tartják.
Nekik ehhez már nem fűlik a foguk.

Valójában irigylik Gyurcsányt, hogy szinte kívülállóként nézheti az eseményeket a DK-val együtt.

A DK-nak mindegy ki lesz a miniszterelnök, ők ebbe nem kívánnak beleszólni.
Mindenkit segítenek, akik Orbánt akarnak váltani és kéri a segítségüket.

Ha Bajnaiék ezt akarják, akkor megkaphatják, megfelelő feltételek esetén.
Ugyan így az MSZP is.

Hogy ki akarja, az majd elválik.
Egyébként elindulnak önállóan, ha erre lesz szükség.
Ez viszont már nagyon nem jó lenne az ellenzék szempontjából, mert a darabjaira hullanának.

Orbán örülhetne előre.

Előbb utóbb megtudjuk, hogy ki mit akar valójában.

Még az is benne van a pakliban, hogy hagyják Orbánt belefulladni a saját mocskában.
Persze az országgal együtt.
Másképp nem megy ugyanis.
Ha már annyian szeretik Orbánt, akkor szeressék a következményeit is, annak minden áldásával.

Hajrá Magyarország, hajrá magyarok !

Szociknak vége 2013.08.24. 17:45:56

@bekerült: 'Még az is benne van a pakliban, hogy hagyják Orbánt belefulladni a saját mocskában.'

- Még ez is benne van? Nem mondod. Most az újabb fidesz 2/3-ra gondolsz?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.08.24. 17:48:54

@bekerült: Még az is benne van a pakliban, hogy hagyják Orbánt belefulladni a saját mocskában."
hehe ez volt a nagy masterplan 2010ben is. majd az imf és a kurvanagy adósság miatt a népszerűtlen inzézkedések miatt megbukuk a fidesz, sőt szerintem abban reménykedtek, hogy 4 éve sem lesz meg és majd rendkívüli választásokon visszalovagol a libás fehér lovon.
most meg néznek mint a moziban, hogy az imf hitel kifizetve, a rezsi csökken, az imf elzavarva-a helytartóknak lassan irodájuk sincs pesten.
hiába no, nem így szerették volna.

♔bаtyu♔ 2013.08.24. 17:49:21

@bekerült: Te valamit nagyon félreértettél. 2010-ben nem azért rúgták picsán a ballibsiket, mert olyan kurvajók voltak.

♔bаtyu♔ 2013.08.24. 17:50:12

@FILTOL: Egyre nagyobb a pánik, hogy Orbán mégsem kúrta el.

2llkedő 2013.08.24. 18:17:40

@♔bаtyu♔: "Egyre nagyobb a pánik, hogy Orbán mégsem kúrta el."

Hol látsz pánikot?

Tizenötmillió Magyarok 2013.08.24. 18:18:23

"Most is hajlandók elmenni a falig? Inkább bukják 2014-et is, de akkor is bebizonyítják, hogy az MSZP az erősebb kutya? "

Ez egy hazug szinjatek. Ezek a mocskos szemet hazaarulok, Bajnai, Gyurcsany, Mesterhazi ugyis osszefognak a nemzet ellen, ha jon a valasztas.
Mert a celjuk azonos, tonkretenni az orszagot, maximalisan kiszolgaltatni idegen erdekeknek.

2llkedő 2013.08.24. 18:20:15

@Tizenötmillió Magyarok: "ugyis osszefognak a nemzet ellen"

Ki a nemzet? Piktor, Lézer, Trafikmutyis, Közgép? Simlicska?

♔bаtyu♔ 2013.08.24. 18:25:58

@félázsiai 2llkedő: Pontosítok. Az értelmesebb ballibsik vannak pánikban.

2llkedő 2013.08.24. 18:26:48

@♔bаtyu♔: Lehet, hogy én nem tartozom az értelmesebbek közé?

2llkedő 2013.08.24. 18:34:15

@bekerült: "Nem nagyon szeretnének részt venni a rendrakásban ugyanis, túl nagy falatnak tartják."

Egy olyan ellenzékkel szemben, mint a 2006-2010 közötti fidesz négyzetesen, nekem se lenne kedvem. Nem azért, mert nagy a falat, hanem azért, mert egy gerinctelen, erőszakos, egoista ellenzékkel szemben semmi esély a rendrakáshoz.

2llkedő 2013.08.24. 18:35:39

@♔bаtyu♔: Akkor kit tartasz értelmesebbnek? Kikről írtál?

bgp 2013.08.24. 18:40:39

@Jock Ewing: csak egy reménykedő polgár

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.08.24. 18:45:12

Neked miért baj az, ha előválaszthatsz?! Több országban több párt csinál ilyet. Mi ez a negatív mentalitás, hogy neked semmi nem jó?!

piroslapok.blog.hu/2013/08/24/az_elovalasztas_mint_kenyszeru_elso_fordulo

bgp 2013.08.24. 18:45:50

@♔bаtyu♔: Miért állnának Orbán mellé, te sok füvet szívtál. Miért venné be őket Orbán.
Egyáltalán mit nevezel nemzeti oldalnak.
Orbán nem nemzeti, Orbán populista manipulátor.
A Jobbikot (amit esetleg lehet nemzetinek nevezni) csak akkor veszi be, ha nagyon nagyon megszorul és a Jobbik meg megerősödik.

WilburSmith 2013.08.24. 19:24:18

Én nem nagyon ismerem ezeket, de a tv-ben látom, hogy Orbán meg Bajnai meg Mesterházy.. mindig beszélnek minden hülyeséget és fél év múlva pont az ellenkezőjét mondják. Az adóm meg csak növekszik évről évre. Mind egykutya, hazudik meg lop. Törjön le a kezem, ha mégegyszer elmegyek szavazni bármelyik pártra is. Meg azoknak is akik még hisznek ezeknek a bukottaknak.

unionista (törölt) 2013.08.24. 19:46:46

az ellenzék egyetlen alkalmas kompromisszumos jelöltje: ANDOR LÁSZLÓ.

75. Vladys 2013.08.24. 20:03:26

Remélem addig nyikorognak, még Feri haverjukkal együtt az 5%-ig se jutnak.
süti beállítások módosítása