A baltás-kormány oktatásért felelős államtitkárának legújabban kiszivárgott ötlete, hogy angol helyett a német legyen az első idegen nyelv, amit a gyerekeknek tanulniuk kell.
Az elgondolás remek. Nyilván azt szeretnénk, hogy a németek ide telepítsék az összes autógyárukat, és ehhez szükséges, hogy minden itt élő félázsiai származék beszéljen németül - hiszen nem leszünk gyarmat.
Olyan apróságokkal ne is foglalkozzunk, hogy szinte biztosra mondható, hogy minden német - akit a munkája valamilyen oknál fogva Magyarországhoz köt - beszél angolul. Nekünk olyan világméretű tendenciával még véletlenül sem kell foglalkoznunk, hogy az angol válik (vált) az első számú világnyelvé.
Már csak azt nem értem, hogy miért a rothadó nyugati kapitalizmus egyik legfőbb oszlopos tagjának nyelve lett a kiválasztott? Miért nem egy ázsiai? Mondjuk az azeri nyelv nekem elég nehéznek tűnik, tehát Rózsika néninek sem lehet ellenvetése. Az azeriekkel is kifejezetten jó kapcsolatot ápolunk. Pénzük nekik is van. Szerintem ha minden magyar kiscserkész jól beszélne azeriül, akkor Matolcsy György biztos lehetne benne, hogy azeri barátaink az olajkitermelésük egy részét áttelepítenék hazánkba (és erre bátran alapozna is a költségvetésben).
További érv az angol-tudás ellen, hogy ha a kispajtások nem ismerik Shakespeare nyelvét, akkor nehezebben tudnak külföldön elhelyezkedni. Csökken az elvándorlás (régebbi neveiken kivándorlás, disszidálás). Ha a fiatalok csak azeriül (és magyarul tudnának), akkor viszont remélhető lenne, hogy fel sem merülne bennük, hogy szeretett hazájukon kívül próbáljanak boldogulni. A térségben végre valamiben elsők lehetnénk: olcsó, képzetlen munkaerő kitermelésében.
A német nyelvet megtanulni tényleg nehezebb, mint az angolt, igaza van a Nemzet Rózsika nénijének. Ugyanakkor teherautót vezetni sokkal nehezebb, mint személygépkocsit. Éppen ezért javasolnám az unortodox autóvezető-képzés bevezetést: csak az kaphasson B kategóriás jogosítványt, aki előbb megszerzi a C (esetleg a D) kategóriát. Biciklire viszont csak az ülhessen, aki rendelkezik B kategóriás jogosítvánnyal.
A matematika-oktatást is meg kellene reformálni. Az összeadás-kivonás (főleg a tízes és a százas számkörben) kifejezetten könnyűnek tekinthető. Éppen ezért a kombinatorikával kellene indítani a számtan-oktatást, és az alapvető műveletekkel csak nyolcadik osztályban kellene megismerkedniük a gyerekeknek.
Testnevelés néven jelenleg az első osztályosok csak egy kis laza ugrabugrálást csinálnak. Azt hiszem az igazi megalapozása a későbbi szökdécselésnek a rúdugrás lehetne. Aki nem tudja megugrani a 400 cm-t, az osztályt ismételhetne.
Számítástechnika helyett lányoknak szövést, fiúknak fegyverkovácsolást kellene tanulniuk. Fizikaórán könnyed kis kvantumfizikával lehetne alapozni. Kémiaórán egyáltalán nem kéne kezdetben az elemek nevének megtanulásával bíbelődni, egyből ugorjunk a szerves-kémiára. Történelemből sem az őskorral kellene kezdeni, hanem minden idők legszeretettebb miniszterelnökének életével, munkásságával való ismerkedéssel.
Minden megoldás érdekes lehet, amivel tökéletes idiótákat (droidokat, gyarmati rabszolgákat) lehet nevelni a gyerekekből.
Nem leszünk gyarmat! (Jelentsen bármit is ez a mondat...)